مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقاله بروزترین نکات ورزشی

دسته بندی :پزشکی مدیریت 28

مقاله بروزترین نکات ورزشی

دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 95 کیلو بایت
تعداد صفحات 85
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

موضوع مقاله:

مقاله ای جامع و بروزترین نکات ورزشی

فهرست

مقدمه3
ضرورت و اهمیت ورزش 3
كلام معصوم علیهم‏السلام 11
گلچینی از سخنان امام رحمه‏الله درباره ورزش 13
ورزش؛ پدیده‏ای با ماهیتی چندگانه 16
گلچینی از سخنان مقام معظم رهبری درباره ورزش 24
مباحثی درباره ورزش بانوان 27
گزیده‏ای از سخنان شهید بهشتی درباره ورزش 44
ورزش همگانی 45
توصیه‏ ها 48
ورزش و سودهای كلان 52
پنج روش برای ورزش در محل کار 56
چرا باید ورزش کنیم 58
چرا وزنتان کم نمی شود 76
مهم‌ترین خصوصیات لباس‌های ورزشی 79
هفت ورزش موثر در سوزاندن کالری 83

مقدمه

در سالهای اخیر در كشور ما گرایش به ورزش به شكل قابل ملاحظه‏ای بالا گرفته و می‏توان گفت كه همه مردم، از پیر و جوان و زن و مرد را تحت تأثیر قرار داده است. اما متأسفانه این علاقه‏مندی و توجه روزافزون به ورزش را نمی‏توان كاملاً مثبت و مفید ارزیابی كرد؛ چرا كه اولاً علاقه‏مندی آنان بیشتر در محدوده تماشاگری، هواداری و دنبال كردن نتیجه مسابقه‏ها خلاصه می‏شود و پرداختن به خود ورزش كمتر مورد توجه است، و ثانیا، كاركردهای گوناگون ورزش و جنبه‏های مثبت و منفی آن، برای همه به خوبی روشن نیست و همین می‏تواند زمینه‏ای مناسب برای فرصت طلبان و حتی دشمنان خارجی فراهم آورد.
بنابراین، یكی از رسالتهای سنگین مسؤولان و صاحب‏نظران، تبیین دقیق و همه جانبه پدیده ورزش و شناسایی راهكارهای گرایش مردم به جنبه‏ های سازنده آن است. در این میان، بی شك «صدا و سیما» وظیفه‏ای مهم بر عهده دارد و بخش عمده‏ای از این رسالت متوجه این سازمان است.
از این رو و نیز با نظر به فراوانی برنامه‏های ورزشی سازمان و ضرورت وجود خط مشی و محتوای مناسب برای این برنامه‏ها، گروه جامعه شناسی مركز پژوهشهای اسلامی این مجموعه را فراهم آورده است. از مطالب این جزوه نه تنها می‏توان در برنامه‏های مربوط به مباحث ورزشی استفاده كرد، بلكه برخی مباحث بنیادی آن می‏تواند راهگشای برنامه‏ریزیهای ورزشی باشد. امید آنكه مجموعه حاضر مورد استفاده برنامه‏سازان قرار گیرد.

ضرورت و اهمیت ورزش

ورزش در جامعه ما، واژه‏ای كاملاً آشناست. همه افراد صرف‏نظر از این كه خود، چقدر به ورزش می‏پردازند، به شنیدن اخبار ورزشی و دست كم دنبال كردن مسابقه‏های جهانی به ویژه در برخی رشته‏ها علاقه نشان می‏دهند. وانگهی، در سالهای اخیر، اطلاعات و آگاهیهای مردم درباره ورزش افزایشی قابل توجه یافته و فعالیتهایی بسیار در زمینه شناساندن ابعاد گوناگون ورزش از سوی سازمانهای ذی‏ربط و رسانه‏های گروهی صورت گرفته است. لازم است كه این روند همچنان ادامه یابد تا اهمیت ورزش برای همگان روشن شود؛ زیرا تنها در این صورت است كه می‏توان به ورود ورزش در زندگی عموم مردم و تحقق ورزش همگانی امیدوار بود. در این مختصر نگاهی اجمالی به برخی جنبه‏های ورزش و اهمیت آن خواهیم داشت.

الف ـ ورزش و آمادگی جسمانی در اسلام

هدفی كه اسلام برای انسان در نظر گرفته است، وصل به مقام قرب الهی و نیل به سعادت و سرور حقیقی است. در بینش اسلامی، تمام امكانات مادی و معنوی بشر، در واقع لوازم و ابزار مورد نیاز انسان برای رسیدن به این منزل نهایی است. انسان باید با غنیمت شمردن مهلت كوتاه عمر، در بندگی خدا كوشیده، خود را به مقام سزاوار خویش برساند. از این رو، هر چیزی كه موجب هدر رفتن سرمایه‏های ارزشمند انسان در این چند روز زندگی دنیوی شود، مذموم و غیر قابل تأیید است. فلسفه حرمت «لهو» و «لعب» ـ یعنی بیهودگی و سرگرمی بی‏جا ـ كه موجب اتلاف وقت و عمر انسان است نیز همین است. از دیگر سو، هر عاملی كه آدمی را در راه بندگی خدا و استفاده صحیح از امكانات و سرمایه‏های موجود یاری كند، پسندیده و مورد تأیید است. از میان این عوامل، باید از توان و آمادگی جسمانی نام برد؛ چرا كه اگر انسان از نیرو و توان بدنی كافی بهره‏مند نباشد، چگونه می‏تواند خدا را عبادت و حدود الهی را اقامه كند و به مقابله با دشمنان انسان و انسانیت برخیزد و …؟!
اهمیت توانمندی و قدرت بدنی تا آن جاست كه در بینش اسلامی، در شمار ویژگیهای انسان كامل آمده است. بزرگان دین نیز در كنار تمام ویژگیهای نیك اخلاقی و روحی، از توانایی جسمی بالایی برخوردار بوده‏اند كه نمونه بارز آن در وجود مبارك پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم و حضرت علی علیه‏السلام بروز یافته است. این ویژگی در سایر انسانهای الهی نیز قابل ملاحظه است؛ چنانكه در قرآن كریم درباره «طالوت» آمده است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: