مقاله نقش مدیریت کیفیت فراگیر در بحران های سازمان
مقاله نقش مدیریت کیفیت فراگیر در بحران های سازمان
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 75 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 14 |
چکیده:
بروز بحران در سازمانهای مختلف با بینش مثبت بایستی به عنوان یك سرمایه تلقی شود و این به خاطر این است كه در بحران، مجموعه امكانات سازمان، ساختارها، نیروی انسانی، توانمندی قانونی، و… به خوبی با همدیگر تركیب شده و همدلی مناسبی در سازمان ایجاد و از امكانات بلااستفاده سازمان به نحو مطلوبی استفاده می شود. هرچند بروز بحران سرمایه است ولی بعضی از بحرانهای سركش، موجب اختلال در روند كار سازمانی شده و تحقق اهداف سازمان و مزیت رقابتی از بین می رود. بحران در سازمانها یك دفعه به وجود نمی آید بلكه طی مدت زمانی طولانی زمینه های آن در فرایندها، ساختارها و منابع انسانی شكل گرفته و سپس به بروز بحران منجر می شود.
برای پیشگیری از بحرانهای منفی و مدیریت صحیح بر آن، لازم است تمهیدات لازم قبل از شكل گیری خمیرمایه بحران، اندیشه شود. یكی از رویكردهایی كه به شكل جدی و عملیاتی به مدیریت بحران و پیشگیری از بروز بحران كمك می كند نظام مدیریت كیفیت فراگیر (TOTAL QUALITY MANAGEMENT) است. این امر به خاطر این است كه نظام مدیریت كیفیت فراگیر یك نظام مشكل یاب و بحران یاب است، بر این اساس و باتوجه به نقش موثر مدیریت كیفیت فراگیر در پیشگیری از مدیریت بحرانهای سازمانی در این مقاله سعی بر آن است مفهوم ومؤلفه های موثر در بحرانهای سازمانی، مفهوم مدیریت كیفیت فراگیر تبیین و به نقش نظام مدیریت كیفیت فراگیر (T.Q.M) در پیشگیری از بحرانهای نامطلوب در ابعاد مختلف پرداخته شود.
فهرست مطالب
مقدمه
مفهوم مدیریت كیفیت فراگیر
اهداف مدیریت كیفیت فراگیر
مؤلفه های موثر در بحرانهای سازمانی
نقش مدیریت كیفیت جامع
نقش مدیریت کیفیت فراگیر در بحران های سازمان
عوامل ناكامی مدیریت كیفیت جامع در بحران های سازمان
نتیجهگیری
منابع
قوانین ارسال دیدگاه در سایت