مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقایسه استرس دانشجویان بومی و غیر بومی

دسته بندی :روانشناسی مدیریت 28

مقایسه استرس دانشجویان بومی و غیر بومی

دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات 90
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقایسه استرس دانشجویان بومی و غیر بومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

چكیده:

هدف اصلی این مطالعه مقایسه استرس دانشجویان بومی و غیر بومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است. جامعه پژوهش حاضر را كلیه دانشجویان بومی و غیر بومی دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر تشكیل می دادند. تعداد افراد مورد مطالهه در این تحقیق60 نفر كه به طور تصادفی انتخاب شده اند.

با اجرای پرسشنامه ای كه حاوی 23 سوال است میزان استرس آزمودنیها سنجیده شد. مسئله مورد پژوهش عبارت بود از اینكه آیا بین میزان استرس دانشجویان بومی و غیر بومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر تفاوت معنی داری وجود دارد؟

برای تجزیه و تحلیل داده از آزمونt مستقل برای گروهها استفاده شد. نتایج نشان دا كه تفاوت دو گروه در میزان استرس معنی دار بود.

تعریف عملیاتی مفاهیم و اصطلاحات:

در پژوهش حاضر میزان استرس آن چیزی است كه آزمون استرس در دانشجویان بومی و غیر بومی انجام می شود.

مقدمه :

بحث در مورد استرس یا فشار روانی در طی قرون گذشته دچار تحولات و فراز و نشیبهای گوناگون شده است. اولین بار واژه استرس برای رسانیدن مفهوم فشار فیزیكی بكار برده شده و فیزیكدانان طبق فرمول ثابت كرده اند كه هر چه نیروی وارد بر سطح بیشتر باشد فشار حاصله بیشتر خواهد بود و به این نتیجه رسیدند كه هر چه نیرو افزایش یابد در صورتیكه سطح ثابت باشد فشار به همان نسبت افزایش می یابد با توجه به این مسئله بود كه كلودبرنارد فیزیولوژیست قرن 19 خاطر نشان ساخت كه قسمتهای مختلف بدن موجودات زنده بوسیله محیطی مایع مانند احاطه شده است كه برای ادامه زندگی باید ثبات داشته باشد و به نظر او تمام ساختارهای فیزیولوژیك او هدفشان تنها حفظ این ثبات است. بعد او دسته كانون نظرات كلودبرنارد را گسترش داد و برای اولین بار اصطلاح فیزیكی فشار را در فیزیولوژی بكار برد بدنبال كارهای كانون، هانس سلیه(1930) تعریفی نوین و كاملا متفاوت برای فشار ارائه داد. سلیه با تاكید بر سیستم اندوكرینی معتقد است كه تحت تاثیر هر عامل یا محركی تغییرات حفاظتی سازگاركننده ایی در ارگانیسم روی می دهد به نظر هر محرك فشار زا اگر فشار كافی داشته باشد ممكن است منجر به ایجاد واكنش شود كه او آنرا ((سندرم سازگاری عمومی)) نامیده است و معتقد است استرس یا فشار رواین عبارت است از مجموعه واكنش غیر اختصاصی كه تحت تاثیر محركهای گوناگون در ارگانیسم ایجاد می شود بعدا نظرگاه دیگری ارائه گردید و برای تعریف استرس سه مدل طراحی شده ارائه نمود. در اولین مدل استرس به عنوان یك محرك یا حادثه محیطی تعریف شده كه فشار زیاد و بیش از حد بر ارگانیسم بوجود می آورد. در دومین مدل استرس به عنوان یك پاسخ فیزیكی و بدنی نسبت به حوادثی كه تعادل را بر هم می زند تعریف شده و در سومین مدل استرس به عنوان ارزیابی شناختی تعریف شده است كه منجر به درك این موضوع می شود كه تقاضاها و توقعات محیطی بیشتر از توانایی ها برای مواجه با آن است. فروید معتقد است تا زمانیكه خصلت محیط تغییز نكرده است قدرتهای انطباقی می تواند تعادل بین ارگانیسم و محیط را بوجود آورند و الگوئی معمول رفتار ادامه یابد. وقتی از ضربه یا فشار صحبت می كنیم منظورمان این است كه بعضی از خصوصیتهای محیط تغییر كرده است. این تغییرات باعث می شود كه روش سازگاری قبلی برای انطباق با محیط جدید كافی نباشد به دنبال این تغییرات اعتماد به نفس از بین می رود و در علاقه و انگیزه برای فعالیت حاصل می شود و فرد دچار اختلال می شود.

فاقد صفحه فهرست (تنظیم توسط خریدار) به همراه پرسشنامه كودرون

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: