مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقایسه تاثیر الگوی مبتنی بر روش مشاركتی و الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی

دسته بندی :روانشناسی مدیریت 39

مقایسه تاثیر الگوی مبتنی بر روش مشاركتی و الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی

دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 172 کیلو بایت
تعداد صفحات 170
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چكیده :

هدف از انجام این پژوهش مقایسه تاثیر الگوی مبتنی بر روش مشاركتی و الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی بر میزان یادگیری و یاد داری در درس علوم دانش آموزان دختر پایه‌ی پنجم منطقه 5 تهران بوده است .

دراین پژوهش فرضیه‌ها به این نكته اشاره دارند كه بین دو الگوی مشاركتی و انفرادی تفاوت وجود دارد .

جامعه آماری را كلیه دانش آمزان دختری كه در منطقه 5 درسال تحصیلی 87- 86 در شهر تهران به تحصیل مشغول بوده را شامل شده است .

جهت نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای استفاده شده به این صورت كه 40 نفر به صورت كاملاً تصادفی انتخاب شد و در دو گروه 20 نفری آزمایش و گواه تقسیم شده‌اند .

ابزار جمع آوری اطلاعات آزمون محقق ساخته بود كه قبل و بعد از اعمال متغیرهای مستقل بر روی دانش آموزان اجرا شد بعد از 20 روز از اجرای متغیرها نیز آزمون یادداری اجرا گردید كه این آزمون موازی آزمون یادگیری بوده . برای محاسبه معنی‌داری نتایج در بین گروهها از آزمون T مستقل استفاده شد .

نتایج این پژوهش به این شرح است :

الگوی مبتنی بر روش یادگیری مشاركتی نسبت به الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی در یادگیری و یادداری تفاوت معنی داری را نتشان می دهد .

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

فصل دوم

ادبیات پژوهش

یادگیری چیست ؟

الف ) یادگیری رفتار گرایان

ب) یادگیری از دیدگاه شناخت گرایان

۳) یادگیری از دیدگاه فراشناخت

سیر تحول برنامه‌های درسی علوم درجهان

از سال ۱۸۶۰ تا ۱۹۲۰

از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۷

از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰

برنامه ریزی و آموزش علوم در قرن بیست و یکم

برنامه درسی

خصوصیات یک برنامه مطلوب

سواد علمی – فناورانه

ویژگی‌های سواد علمی فناورانه

شرط‌ های لازم برای تحقق یادگیری مادام العمر

روشهای فعال تدریس

تعریف تدریس

اهمیت روش‌های فعال تدریس

بررسی چند روش تدریس فعال

روش بارش مغزی یا طوفان فکری

روش مباحثه‌ای (‌بحث گروهی )

برخی از مزایای روش مباحثه‌ای

مراحل اجرای روش بحث گروهی

مرحله اول : انتخاب موضوع بحث

مرحله دوم : یافتن زمینه مشترک برای بحث

مرحله سوم : بیان هدفهای آموزشی – یادگیری بحث

مرحله چهارم : هدایت جریان بحث و گفتگوی اصلی

مرحله پنجم : نتیجه‌گیری و اعلام مفاهیم مشترک و مورد توافق
است . (‌دست آوردها )

روش مکاشفه‌ای ( اکتشافی )

ویژگیهای روش تدریس مکاشفه‌ای ( اکتشافی )

برخی از امتیازهای این روش

محدودیت‌های این روش

مبانی گزینش الگوهای تدریس

بررسی چند نمونه از الگوهای تدریس

الگوی تدریس یادگیری بازی نقش

مفاهیم اساسی الگوی تدریس بازی نقش

مراحل اجرای الگوی تدریس بازی نقش

مرحله نخست – آماده کرده گروه

مرحله دوم – انتخاب شرکت کنندگان بازی نقش

مرحله سوم – صحنه آرایی

مرحله چهارم – آماده کردن تماشاگران

مرحله پنجم – اجرای بازی

مرحله ششم – بحث و ارزشیابی

مرحله هفتم – اجرای دوباره بازی نقش

مرحله هشتم – بحث و ارزشیابی

مرحله نهم – تعمیم وارایه ثبات به موقعیت‌ها و کسان دیگر

الگوی تدریس پیش سازماندهنده

مفاهیم اساسی الگوی تدریس پیش سازماندهنده

مراحل اجرای الگوی تدریس سازمان دهنده

مرحله نخست : ارایه پیشین سازمان دهنده

مرحله دوم :‌ارایه موادیادگیری یا مطلب درسی

مرحله سوم – استحکام بخشیدن سازمان یا ساخت شناختی

الگوی تدریس یادگیری از طریق همیاری

ب: یادگیری انفرادی

ج : یادگیری مشارکتی ( یادگیری از طریق همیاری )

یادگیری مشارکتی

مزایای یادگیری مشارکتی

نحوه استفاده از یادگیری مشارکتی

فواید یادگیری مشارکتی

مزیت‌های کار مشارکتی

فواید یادگیری مشارکتی

تبیین یادگیری مشارکتی

مشخصات روش یادگیر مشارکتی

موفقیت‌های تحصیلی حاصل از همیاری در یادگیری

برتری یادگیری همیاری بر یادگیری رقابتی و انفرادی

وظایف مهم در روش همیاری

محاسن

محدودیت‌ها

فنون اجرایی در الگوی مبتنی بر روش یادگیری مشارکتی

روشی دیگر در اجرای یادگیری مشارکتی

سازماندهی یادگیری مشارکتی

نحوه آرایش فکری محیط کلاس و تاثیر آن بر عملکرد دانش آموزان
در یادگیری مشارکتی

الف) پژوهشها در ایران

ب) پژوهش درخارج از ایران

فصل سوم

فصل چهارم

تحلیل توصیفی

تحلیل استنباطی

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

هدف های تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعاریف نظری

تعاریف عملیاتی

جامعه آماری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: