مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نگاهی کوتاه به: كودكان و دانش آموزان ناشنوا

آشنایی با كودكان و دانش آموزان ناشنوا و نیمه شنوا تعریف نا شنوایی علل وانواع ناشنوایی اختلالات شنوایی در كلاس های عادی و وظیفه استادان روشهای آموزش و پرورش دانش آموزان ناشنوا

دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات 16
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

كودكان و دانش اموزان نا شنوا اگر چه در حقیقت به خاطر نقص شنوایی از نظر رشد كلی ( رشدهوشی ) عموما از دانش آموزان نا بینا ضعیف تر هستند ، اما مانند آنان بسهولت قابل تشخیص و شناسایی نیستند . از جمله مشكلات اساسی آنان در زمینه گویایی است .

اختلالات گویایی نتیجه ای است از نقص شنوایی ، البته بجز در مواردی كه اختلالی در دستگاه صوتی فرد بوجود می آید . دانش آموزان نا شنوا نه تنها ازنظر رشد عمومی ضعیف هستند بلكه در طول زندگی از نظر مهارت های برقراری ارتباط زبانی ، مانند درك مفاهیم و معانی كلمات ، صحبت كردن ، خواندن و نوشتن همواره دچار اشكال عمده و كندی قابل ملاحظه ای هستند . از آنجایی كه زبان عامل مهمی است در بر قراری روابط اجتماعی و آموزش و یاد گیری علوم مختلف ، بدیهی است كه مشكل دانش آموزان نا شنوا به مراتب بیشتر از صرف نقص حس شنوایی است . البته كودكانی كه بطور موقت شنوایی خود را از دست می دهند و یا آنانی كه با استفاده از وسایل كمك شنوایی از قبیل سمعك نقص شنوایی خود را جبران می نمایند ، چندان نیاز به معلم و آموزش وپرورش استثنایی ندارند . لازم است اولیای چنین كودكانی به شیوه ای مطلوب راهنمایی شوند تا از مراقبت های لازم پزشكی و خدمات سنجش شنوایی و غیره بهرمند گردند . در هر حال در كلاس درسنیز باید تسهیلات ضروری جهت سازگاری هر چه بیشتر دانش آموز فراهم گردد . معمولا درحدود 5 در صد از كل كودكان سنین مدرسه رو در مقایسه با دیگر كودكان به نحوی دارای درجاتی از نارسایی های شنوایی هستند ، از این گروه 5 در صد ، در هر ده نفر یك یا دو نفر می بایست تحت پوشش آموزش وپرورش استثنایی قرار گیرند . در برنامه های آموزشی وپرورشی و درمانی دانش آموزان نا شنوا، همكاری های همه جانبه مسئولان ومتخصصان مختلف از جمله اولیاء ،پزشكان ، روانپزشكان و معلمان ویژه گفتار درمانی و . . . ضروری است .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: