مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت الگو برداری یا ارزیابی مقایسه ای، 80 اسلاید،pptx

دسته بندی :مدیریت مدیریت 20

این پاورپوینت در مورد الگو برداری یا ارزیابی مقایسه ای در 80 اسلاید زیبا شامل مقدمه، تعریف،Benchmarking، پاورپوینت الگو برداری یا ارزیابی مقایسه ای،بنچ مارکینگ یا الگو برداری ،مفهوم بنچ مارکینگ ،انواع الگوبرداری،تعاریف Benchmarking،الگوبرداری رقابتی،الگوبرداری داخلی،الگوبرداری فرآیندی؛فرآیند الگوبرداری، و می باشد

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 492 کیلو بایت
تعداد صفحات 80
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

این پاورپوینت در مورد الگو برداری یا ارزیابی مقایسه ای در 80 اسلاید زیبا شامل مقدمه، تعریف،Benchmarking، پاورپوینت الگو برداری یا ارزیابی مقایسه ای،بنچ مارکینگ یا الگو برداری ،مفهوم بنچ مارکینگ ،انواع الگوبرداری،تعاریف Benchmarking،الگوبرداری رقابتی،الگوبرداری داخلی،الگوبرداری فرآیندی؛فرآیند الگوبرداری، و… می باشد.

قسمتی از متن:

الگوبرداری(Benchmarking)چیست

(1فرآیند الگوبرداری : اعضای تیم با ماهیت مراحل مختلف الگوبرداری آشنا می شوند.
(2تكنیك های تحقیق: در طراحی و اداره كردن تحقیقات داخلی یا خارجی الگوبرداری از طریق پرسشنامه، مصاحبه، و … تخصص داشته باشند.
(3تجزیه و تحلیل داده ها: بعد از جمع آوری اطلاعات، ابزارهای متعددی برای تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد كه باید توسط تیم انتخاب و بكار گرفته شود.

كارگروهی: آموزش نحوه كار گروهی بسیار سودمند خواهد بود

*سازمان‌ها برای حفظ مشتریان، تعامل با تأمین‌كنندگان، بهره‌وری بیشتر كاركنان و ارتقای مزیت‌های رقابتی، نیازمند شناخت رقبا، ابزار و مقایسه عملكرد خود در حوزه‌های مختلف كاری هستند. استراتژی‌های مختلفی برای بقا در میدان رقابت معرفی می‌شود. یكی از این راهبردها، شناخت بازار و نحوه عملكرد دیگر سازمان‌ها و الگوبرداری از رفتار آنهاست. شركت‌هایی كه استراتژی تحلیلی را سرلوحه بقای خود قرار می‌دهند، بهینه كاوی یا بنچ ماركینگ را به عنوان یكی از راه‌های مؤثر بهبود مستمر و تعیین موقعیت خود در میدان كسب و كار می‌دانند.

در جهان امروز و در شرایط رقابتی بازار ،کیفیتمحصول وبهره‌وریبه عنوان دو عامل اساسی و مهم در حفظ و بقای موسسات حرف اول را زده و آنهایی که از بهره‏وری و کیفیت بالاتری برخوردار هستند در بازار حضور داشته و ماندگار خواهند ماند . ازین‌رو اطلاع مداوم از وضعیت بازار و کیفیت و کمیت محصولات رقبا و همچنین سیستمها و روشهای انجام کار آنها برای هر موسسه و شرکت رقیب ضروری و اجتناب‌ناپذیر است تا ضمن اینکه از مزیتها و ویژگیهای برتر رقبا الگوبرداری می‏کنند ، خود را بهوضعیتبهتری نسبت به آنها برسانند . لذا تنها راهی که سازمانها می‏توانند خود را به سوی بهترینها و پیشرفت و توسعه هدایت کنند این است که چشمهایشان را در برابر رقبا و بهترین تجربیات جهانی در تمام زمینه‏های مورد نیاز باز نگه دارند . بر این اساسالگوبرداری(Benchmarking)روشیسیستماتیکاست که سازمانها بوسیله آن می‌توانند فعالیتهای خود را بر اساسبهترین صنعت یا سازماناندازه‌گیری و اصلاح کنند ؛ این روش با فراهم‌سازیچارچوبیبرای سازمانها که بوسیله آن فعالیتهایبهترین سازمانمشخص گردیده است و تشخیصوجوه تمایزسازمان موجود با بهترین سازمان ، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شکافهای موجود را پر کرد . الگوبرداری در واقع ابزاری برایبهبود مستمراست و می‌تواند توسط انواع سازمانهـــای تولیدی و خدماتی به کار گرفته شود .

ارزیابی مقایسه‌ای، فرایند مستمراندازه‌گیری و مقایسهفرایندهای کاری در برابر فرایندهای قابل مقایسه در سازمانهای پیشرو با هدفکسب اطلاعاتیاست که سازمان موردنظر را کمک خواهد کرد تا بهبودها را شناسایی و اجرا کنند . الگوبرداری یک فرایند سیستماتیک و پیوسته از ارزیابی محصولات خدمات و روشهاست که در مقایسه با رقبای اصلی و یا شرکتهایی که به عنوان پیشگام مطرح هستند انجام می‌پذیرد و در واقع ابزاری موثر در دست مدیران جهت بهبـــود فرایندهای کاری است. الگوبرداری که با نامالگوبرداری ازبهترینهانیز معروف است با شناخت سازمان یا سازمانهایی به عنوان بهترین ، تکنیک‌هایی را معرفی می‌کند که می‌توان با آنشکاف موجودبین یک سازمان تا سازمان پیشرو را پر کرد یا به حداقل رساند .

واژهBenchmarkingقبل از اینکه در ادبیات مدیریت مطرح شود ، در علوممهندسیساختمان و نقشه‏برداریبه کار گرفته شده است . بدین معنی کهBenchmarkingشاخصی است که سایر نقاط و موقعیتها،خود را با آنمقایسهکرده وتطبیقمی‏دهند ؛ در دهه اخیر بهره‌گیری این واژه در مدیریت و مهندسی نیز کاربرد یافته و تعاریف چندی از آن شده است که همگی مفهوم مشترکی را مطرح می‏کنند ؛ از جمله :

1-Benchmarkingعبارت است از جستجو برای یافتن بهترین تجربیات صنعت و یا خدمات برای رسیدن به بالاترین سطح عملکرد .

2-Benchmarkingعبارت است از توجه بیرونی بر فعالیتها ، وظایف تخصصی یا عملیات داخلی یک موسسه به منظور اصلاح و بهبود مستمر .

3-Benchmarkingیعنی مقایسه و ارزیابی خود با دیگران به منظور کشف تجربیات برتر آنها و جبران فاصله موجود .

4-Benchmarkingعبارت است از یک فرایند پژوهشی دائمی که سازمان را به سمت ب
هترین شدن در مقایسه با رقبا سوق می‏دهد .

مرکز بهره‌وری‌ و کیفیت‌ آمریکا(APQC)نیزالگوبرداری‌(Benchmarking)را فرآیند تعریف ،تشخیص‌ و تطابق‌ یافتن‌ با اقدامات‌ و فرایندهای‌ سازمانهای‌ برجسته‌ در سطح‌ دنیا ،به‌منظور افزایش‌ عملکرد سازمان‌ خود تعریف‌ می‌کند .

استفاده‌ از روش‌ الگوبرداری‌ بعنوان‌ ابزار برنامه‌ریزی‌ تاکتیکی‌ در دنیای‌تجارت‌ و سازمانها نیز بوسیله‌ شرکت‌ تجاری‌زیراکس‌در اواخر دهه‌ 1970 آغازگردید ؛ ژاپنی‌ها تلاش‌ کردند تا با آن دسته از شرکتهای‌ آمریکایی‌ آشنا شوند که‌ دستگاه‌ کپی را با کیفیت‌ بالاتر اما با هزینه‌ تولید کمتر تولید می‌کردند.

Benchmarkingهم یکنگرش و تفکرزیربنایی است و هم یکضرورتکه این ضرورت به طور خلاصه ناشی می‏شود از :

1-رقابت جهانیو وجود شرایط رقابتی در بازار کار .

2-پیشرفتهای سریع و قابل‌توجه درعلم و تکنولوژی.

3-پیشرفتهای سریع درتکنولوژی اطلاعات.

4-پیشرفتهای قابل توجه و دایمدانش مدیریت.

5-ضرورت رعایت استانداردهای کیفیت و تکامل طبیعیTQM(مدیریت کیفیت فراگیر) .

در کل چنین می‌توان گفت که ارزیابی مقایسه‌ای یکی از موثرترین شیوه‌ها در جهت بهبود سازمان است . امروزه مدیریت هر سازمان می‌تواند با الگوبرداری از سازمانهای موفق روشهای برتر را برایبهبود مستمرکارایی در سازمان خود پیدا کرده و آنها را پیاده‌سازی کند . الگوبرداری نه تنها می‌تواند یکتکنیک تشخیص مشکلاتباشد بلکه می‌تواند در روابط طراحی فرایندها نیز کمک شایانی به طراحان کند . الگوگیری به واقع پاسخی برای تنظیم این سوال است که هنگامی کهاحتیاج به بهبودتشخیص داده می‌شود استانداردهای عملکرد باید در چه سطحی تنظیم شوند . تشخیص سطوح عملکرد سازمانهای موفق و فهمیدن چگونگی انجام آن ، تشخیص اینکه دیگران چگونه می‌توانند برای تغییر در سازمانایجاد انگیزهکنند واشتباهاتخود را بهحداقلبرسانند و تشخیص شکافهای موجود بین عملکرد سازمانهای موفق با دیگر سازمانها و کم کردن فاصله بین آنها همگی می‌توانند از نتایجالگوبرداریبه شمار آیند .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: