مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت بررسی فرهنگ سفال چشمه علی

پاورپوینت بررسی فرهنگ سفال چشمه علی

پاورپوینت بررسی فرهنگ سفال چشمه علی در ۱۹ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۹
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی فرهنگ سفال چشمه علی در ۱۹ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt





بخشی از متن :

تپه پیش از تاریخی چشمه علی در دامنه های جنوبی ارتفاعات البرز در دشت ری، حدود ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب تپه زاغه در ارتفاع ۱۰۸۰ متری از سطح دریا با طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۲۷ دقیقه و عرض جغرافیایی ۵۱ درجه و ۲۰ دقیقه در جنوب شرق تهران و شمال شهر ری قرار دارد. چشمه ای به همین نام که در اصل از ارتفاعات شرقی سرچشمه می گیرد در این جا از میان صخره ای بزرگ بیرون می آید و به سوی جنوب و سپس جنوب شرق ادامه پیدا می کند، این چشمه که در آن یکی از گواراترین آب های ایران جریان دارد، سبب ایجاد یکی از دوره های اولیه اسکان بشر بوده است. نام قدیمى این چشمه سورینى، که احتمالا منسوب به خاندانى بزرگ در عصر اشکانیان و ساسانیان است و بعدها به نام امام اول شیعیان به چشمه على معروف شد .

محوطه باستانى چشمه‌على از سکونتگاههاى مهم شمال فلات ایران با قدمتى هشت هزار ساله است. نخستین‌بار، دایت، کاردار وقت فرانسه در ایران، در ۱۳۰۳ش در این منطقه به کاوش پرداخت ولى از نتایج کاوشهاى او اطلاعى در دست نیست. پس از وى اریک اشمیت‌امریکایى، در ادامه کاوشهایش در تپه حصار دامغان و براى کشف منشأ فرهنگ آن منطقه، بیش از شش صد متر مربع از محوطه چشمه‌على را طى سه فصل متوالى بین سالهاى ۱۳۱۳ تا ۱۳۱۵ش کاوید که نتیجه آن کشف سه دوره مهم فرهنگى، شامل لایه‌ها و آثار دوره‌های‌اسلامى، اشکانى و پیش از تاریخ بود. هزاران قطعه از اشیایى که اشمیت در چشمه‌على یافته بود، امروزه در موزه‌ها و دانشگاههاى امریکا و بخش کوچکى از آنها نیز در موزه ایران‌باستان نگهدارى می‌شود. با درگذشت اشمیت در ۱۳۴۳ش/ ۱۹۶۴، مطالعات وى ناقص ماند و چون رموز شماره‌گذارى آثار مکشوفه را فقط خود او می‌دانست، تاکنون کسى موفق به مطالعه آنها نشده و تنها چند گزارش خبرى در این‌باره از وى باقی‌مانده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: