مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت بررسی کفیر – نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک)

پاورپوینت بررسی کفیر – نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک)

پاورپوینت بررسی کفیر نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک) در ۴۷اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۷
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مهندسی کشاورزی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی کفیر – نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک) در ۴۷اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 


کفیر
 نوشابه ای تخمیری (پروبیوتیک)


مقدمه


نوشیدنی های تخمیری در اغلب کشورهای جهان کم کم جای نوشابه های گازدار را می گیرند. گرچه مصرف این نوشیدنی ها هزاران سال قدمت دارد و در بعضی کشورها تولید خانگی آن سینه به سینه در میان قوم ها و مناطق مختلف چرخیده است و افراد آن را مایه ی سلامت و طول عمر می دانسته اند، ولی امروزه به عنوان نوشابه هایی جدید، مفید و جانشینی قابل قبول برای نوشابه های گازدار، مورد توجه صنایع غذایی و نوشابه سازی قرار گرفته است.


نوشابه های پروبیوتیک(تخمیری) عمدتاً با استفاده از مخمرها تولید می شوند. بد نیست بدانید، مهم ترین ویتامین های مورد نیاز انسان به وسیله ی مخمرها تولید می شوند. مخمرها منابع بسیار خوب ویتامین Dپروتئین و انرژی هستند.

مخمرها همچنین به عنوان منبع غذایی در انسان و حیوان مورد استفاده قرار می گیرند و به علت اینکه حاوی مقادیر زیادی ویتامین های گروه B هستند، توسط بسیاری از مردم که از کمبود این ویتامین ها رنج می برند، به عنوان مکمل غذایی استفاده می شوند.

قبل از اینکه کفیر را مورد بررسی قرار دهیم در ابتدا مروری داریم بر پروبیوتیک ها


پروبیوتیک (Probiotic) چیست؟


پروبیوتیک مکمل غذایی میکروبی زنده‌ای است که اثرات مفید آن روی حیوان یا انسان میزبان سبب بهبود یا بالانس میکروبی روده‌ای می‌شود یا بعبارت دیگر میکروارگانیسمهای زنده‌ای هستند که تجویز آنها به مقادیر کافی اثرات مفید روی میزبان دارد.

باکتریهای پروبیوتیک سبب بالانس فلورهای میکروبی روده‌ای شده، رشد باکتریهای مضر را مهار کرده، هضم غذا را بهتر کرده، سبب تقویت اثرات ایمیونیتی شده (مانند booster عمل می‌کند) و موجب افزایش مقاومت فرد به عفونتها می‌شود.


همین افراد دارای کلونیهای باکتریهای مفید روده‌ای بهتر می‌توانند با باکتریهای مولد بیماری مبارزه کنندآمینوفیلوسها و بیفیدو باکتریاها سبب سنتز ویتامینهای B شامل نیاسین، فولیک اسید، بیوتین و B6 می‌شوند . مثلاٌ لاکتوباسیلوسها و بیفیدوباکتریاها با تولید مواد ارگانیک مثل لاکتیک اسید و هیدروژن پراسید سبب بالانس فلورهای روده‌ای می‌شوند، چرا که سبب افزایش اسیدیته و مهار تکثیر باکتریهای مضرمی‌شوند.علاوه بر این باکتریهای پروبیوتیک با تولید موادی بنام باکتریوسین مثل آنتی‌بیوتیک طبیعی سب کشتن میکروارگانیزمهای مضر می‌شوند.

استفاده مرتب از باکتریهای پروبیوتیک سبب جلوگیری از عفونتهای قارچی واژینال شده و مصرف خوراکی و یا موضعی اسیدوفیلوس با مهار رشد کاندیداها باعث جلوگیری از عفونتهای قارچی می‌شود. همینطور با مصرف پروفیلاکتیک باکتریهای پروبیوتیک می‌توان سبب کاهش اسهال مسافران شد.


بعضی از انواع لاکتوباسیلوسها نقش محافظتی از روده دارند که بدین صورت است که:


سبب تولید بعضی مواد تغذیه‌ای می‌شوند، مثل اسیدهای چرب بازنجیره کوتاه، آمینواسیدها و سیستئین و گلوتامین.همینطور به حذف بعضی از توکسینها از روده کمک کرده و روی سطح کلسترول نیز اثر مفید دارند.

نقش مهم دیگر پروبیوتیکها در کلونیزاسیون مجدد فلورهای طبیعی روده‌ای پس از مصرف آنتی‌بیوتیکها می‌باشد. nهمینطور آنزیمهای مترشحه از باکتریهای پروبیوتیک هضم غذا را تسهیل می‌کنند. مثلاً اسیدوفیلوس یک منبع ترشح لاکتاز است که برای هضم قند موجود در شیر مفید است.




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: