مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پاورپوینت نظریه های رهبری

پاورپوینت نظریه های رهبری

پاورپوینت نظریه های رهبری در ۶۱ اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۱
حجم ۴۳۳۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه های رهبری در ۶۱ اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

رابطه رهبری و مدیریت

تعاریف رهبر و سبک رهبری

تئوری های رهبری

نظریه های موقعیتی و اقتضایی

تئوری رفتار رهبری

نظریه X و نظریه Y مدیران (مک گریگور)

شبکه مدیریت

تئوری صفات ویژه رهبری

تئوری احتمالی رهبری

زنجیره رفتاررهبری تاننبام-اسمیدز

رهبری خدمتگزار

مقایسه رهبری از دیدگاه دانشمندان غربی و امام علی(ع)

 

بخشی از متن

چکیده

نظریه های مختلف مدیریتی پیوسته در حال ظهور می باشند تا راه حلی برای موفقیت سازمانها و رهایی آنها ازچالشهای پیش رو ارائه دهند. تئوری پردازان عصر معاصر به ویژه با ورود نظریه پردازان جدید و دیدگاههای نما دین-تفسیری و پست مدرن دیگر به فکرتجویز نسخه درمانی فراگیر برای همه سازمانها نیستند همچنین اگر چه در گذشته مقوله ارزشها، بین رویکردهای مدیریتی ازاهمیت زیادی برخوردار نبود، ولی امروزه ، ارزشها در روندهای مدیریتی از نقش محوری برخوردار هستند . این تغییر جهت د رکانون توجه مدیریت، عمدتاً ناشی از تقاضای فزاینده مدیران به مسئولیت پذیری حرفه ای، کیفیت و مشتری مداری می باشد.

ویژگی سازمانهای امروزی پویایی و پیچیدگی ، ابهام و سنت گریزی است و دائماً از محیط اطراف خود تاثیر می پذیرند و تغییررا به عنوان ضرورتی اجتناب ن اپذیر پذیرفته اند . با درک این مهم که تغییر جزء لاینفک و ذات سازمانهای هزاره سوم شده است، قدرت سازگاری و انطباق با تحولات اخیر در عرصه های مختلف اقتصادی اجتماعی ، افزایش می یابد.

کلیه این مسایل رهبران را بر آن داشته که تغییرات اساسی را در ساختکارهای اصلی سازمان پی ریزی نمایند . این ساختارشکنی، ضرورت اتخاذ شیوه های سازگار فراعقلایی و بکار گیری الگو های انسان محور در رهبری و همچنین پذیرش نوع شناخت شناسی ترکیبی در مقابل تفکر تحلیلی و توجه به پدیده های نمادین در مقابل موضوعات تجربی سنتی را ایجاب میکند.

ظهور سازمانها به نخستین دوران های حضور انسان بر روی زمین بر میگردد . شاید اولین سازمان ها با هدف شکار دسته جمعی و مهاجرت قبایل ، شکل گرفته ب اشند. تصور می شود بحث رهبری و ارتباطات بین اعضای گروه نیز از همان زمان وجود داشته است. به همین جهت است که نقش رهبری در اساطیر و افسانه ها و همچنین تاریخ ملت ها ، نقش بارزی است و روایات بسیار از رهبران بزرگ تاریخ در دست است.

علیرغم تمام مباحث رهبری و توجه خ اص به آن ، همچنان رهبری و ارتباطات سازمانی از مباحث ابهام انگیز و پیچیده و مبتنی برفرضیات نامطمئن است.

در فرآیند یکصد ساله نظریه های سازمانی، سازمان ها مسیر هجرت خود را از تئوری کلاسیک به تئوری نئوکلاسیک، مکتب روابط انسانی، نظریه سیستمی و اقتضایی آغاز کرده تا جایی که دانشگر در مقابل کارگر ، رهبر در مقابل مدیر ، پیروان در مقابل زیردستان، منابع اطلاعاتی در مقابل منابع فیزیکی، علاقه داران در مقابل سهام داران، مدیریت فراملیتی در مقابل مدیریت سازمانی مطرح گردید . نظریات عدم قطعیت، نظم در بی نظمی، کاتاستروفی، از علوم پایه ؛ سابرنتیک، نمونه برداری و اطلاعات از مهندسی؛ بی ثباتی و ابطال پذیری از فلسفه ذن و الهام و اشراق از ورزش و عرفان وارد رشته های علوم انسانی و مدیریت شد. همزمان با خصوصی سازی، آزاد سازی و مقررات زدایی جهت کوچک سازی مؤسسات دولتی و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط ، روندهای جدیدی مانند اخلاق و مسئولیت پذیری محیطی مورد توجه مدیران قرار گرفت رهبری چنین سازمانهایی با آنچه که در ادبیات بسیار وسیع و قدیمی رهبری آمده ، متفاوت خواهد بود. در چنین شرایطی سازمانهای فرامدرن متفاوت با سازمان های مدرن به ویژه در مباحث رهبری شکل می گیرند و ساختارشکن آغاز می شود . این ساختارشکنی ضرورت اتخاذ شیوه های سازگار فراعقلایی و بکارگیری الگوهای انسان محور در رهبری به همراه پذیرش سامانه های فکری ترکیبی در مقابل تفکر تحلیلی و پدیده های نمادین در موضوعات قابل مشاهده سنتی را می نمایاند.

و …


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: