پایان نامه جوسازمانی ((جهت اخذ مدرك كارشناسی دررشته علوم تربیتی گرایش ‹‹ مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی ››))
پایان نامه جوسازمانی ((جهت اخذ مدرك كارشناسی دررشته علوم تربیتی گرایش ‹‹ مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی ››))
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 92 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 80 |
چكیده تحقیق
این تحقیق با عنوان ‹‹ بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشكده های ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه بیرجند درسال تحصیلی 84-1383 ›› به بررسی جوهای حاكم بر دو دانشكده مذكور براساس انواع جوهای پیشنهادی هالپین وكرافت می پردازد كه عبارتند از: جو باز، خودگردان، كنترل شده، دوستانه، پدرانه وبسته ودارای ابعاد هشتگانه : روحیه، صمیمیت، بازدارندگی، عدم تعهد شغلی، نفوذ، مراعات، تأكید برتولید وفاصله گیری است.
دراین پژوهش هست سئوال براساس ابعاد هشتگانه جو پیشنهادی هالپین وكرافت مطرح گردیدكه درنهایت فرضیات 1و2و3و5 رد نمی شوند وفرضیات 4و6و7و8 رد می شوند.
دراین سوألات به ترتیب مطرح شده بود:
سوأل 1- آیا روحیه سازمانی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟
سوأل 2- آیا صمیمیت سازمانی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟
سوأل 3- آیا بازدارندگی سازمانی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تراست؟
سوأل 4- آیا عدم تعهد شغلی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟
سوأل 5- آیا مراعات دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟
سوأل 6- آیا نفوذ دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟
سوأل 7- آیا تأكید برتولید دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟
سوأل 8- آیا فاصله گیری دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟
درنهایت محققین پس از بررسی داده های بدست آمده به این نتیجه گیری می رسند كه هیچ كدام از دو دانشكده بطور مطلق دریكی از انواع جوهای پیشنهادی هالپین وكرافت قرار نمی گیرند اما محققین حدوداً مشخص می سازند كه دانشكده ادبیات دارای جوی دوستانه ودانشكده علوم جوی مابین باز، دوستانه وپدرانه دارد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت