پایان نامه رساله خانه کودک
پایان نامه رساله خانه کودک
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 3.228 مگا بایت |
تعداد صفحات | 94 |
پیشگفتار و مقدمه
در این دوره باید به نیازها ، خواسته ها و شکل گیری شخصیت کودک توجهی خاص نمود . با ایجاد کنجکاوی و خلاقیت و فضایی شاد بین کودکان ، نه تنها رشد اعتماد به نفس را در آنها ایجاد کرده ایم بلکه به این طریق با توجه به شخصیت کودک . تطابق محیط با سن و سال او و از طریق بازی های گروهی ، خواهیم توانست با ایجاد تمرکز در آنها ، توجه و ترکیبی از روی دقت در کودکان پدید آوریم . طبقات مختلف مردم اعم از زن و مرد، بزرگ وکوچک ، فقیر وغنی، تحصیلکرده و بی سواد و غیره می توانند نظام زیبا شناسی خودشان را در انتخاب گزینه های طراحی داشته باشند.پروپوزال گروهی از روانشناسان ادراکی محیط و معماران ، نقش احساسات وعواطف طبقات مختلف را در شناخت معماری برتر ایشان، مطالعه کرده اند. کودکان ، دنیای تخیلی خاص خویش را دارند. بسیاری از ایشان در طبقات سنی زیر 7 سال دنیا را آنطور تجسم می کنند که باید باشد نه آنطور که هست و همین امر باعث می شود محیط طراحی برای کودکان ، آن فضایی نباشد که معمار بدون شناخت، آن را طراحی کند. در نهایت ، ساختمان سازی و معماری برای کودکان ، جالب و پر از تفریح است.
رساله خانه کودک تدوین شده ، به بررسی مسایل مربوط به کودکان از جمله روانشناسی کودک ، سرگرمیها و درک و فهم کودک از فضا و معماری می پردازد . که در نهایت به طراحی یک مرکز آموزشی – تفریحی ویژه کودکان با عنوان « خانه کودک » در شهر کرمانشاه منتهی شده است . فضایی که کودک در آن به سر می برد ، از لحاظ فرم ، عملکرد و سایر ویژگیهای معماری نقش بسزایی دانلود تحقیق کامل و پلان معماری مهدکودکدر شکل گیری شخصیت و رشد و پرورش فکری کودک دارد . با توجه به این نکته سعی شده طراحی مجموعه « خانه کودک » همگام با مطالعات تحقیق وبا توجه به ویژگیهای روانشناسی کودکان صورت پذیرد. هدف اصلی این تحقیق ، به وجود آوردن فضایی اجتماعی، زنده وپویا برای کودکان است . به طوری که آنها بتوانند در آنجا احساس راحتی کرده و از زندگی لذت ببرند. در تحقیق حاضر ، به ترتیب به مطالعات اقلیمی استان کرمانشاه – معرفی استان کرمانشاه – مبانی نظری تحقیق – معرفی تحقیق و در نهایت به مطالعات عملکردی و برنا مه ریزی فیزیکی پرداخته شده است.
03: مبانی نظری تحقیق
- عناصر معماری
- جهت یابی و شناسایی
- فرم عام و فرم خاص
- زبان نمادها
- ساختار فضا
- تداوم فضایی مثبت
- کودک کیست؟
- روانشناسی کودک
- سرگرمیهای کودکان
- رنگها در زندگی کودک
- کودکان و روانشناسی رنگها
- درک کودک از فضا،فرم و محیط
- عملکرد کیفی فضاهای مورد علاقه کودک
- مکان مناسب برای کودک
- تعریف بازی
- کودک و بازی
- ویژگیهای بازی
- انواع بازی
- محوطه و وسایل بازی و تاثیرات آن
- اسباب بازیهای مناسب برای کودکان
- اسباب بازیهای دیجیتالی وذهن خلاق کودکان
- استفاده از اسباب بازی با توجه به جنسیت کودک
- رنگ و تاثیرات آن در وسایل بازی
- نکات اساسی در طراحی وسایل بازی
- استانداردها در وسایل بازی
04: معرفی تحقیق :مفاهیم کلی
- فضای معماری
- فضای معماری،معیار ارزش بین معماری خوب و بد
- معماری مسیرها
- ادغام و یکپارچگی فضایی
- معماری تناسب
- درک حسی و هوشی کودک از فضای معماری
- ویژگیهای ذهنی و روانی کودکان در معماری
- انواع معماری برای کودکان
- تاثیرات رنگ در طراحی فضای کودک
- برنامه ریزی شهری،کودک محور طراحی فضا
- طراحی اتاق کودک
- طراحی فضاها با توجه به نیازهای کودک
- احکام طراحی برای کودکان
- ویژگیهای کلی معماری برای کودکان
- نمونه های جهانی
- کودکستان توبین گن
- مهد کودک لیپا جاروی
05: مطالعات عملکردی و برنامه ریزی فیزیکی
- مبانی فکری وایده طراحی
- دلایل انتخاب موضوع و اهداف طرح
- وظایف کلی خانه کودک
- کودک و طبیعت
- ضوابط مکان خانه کودک
- تحلیل سایت
- استانداردها در طراحی فضاها
- فضاهای آموزشی
- کتابخانه
- آمفی تاتر
- سینما
- نمایشگاه
- سالن ورزشی
- استخر شنا
- سالن غذا خوری
- زمین بازی
- فضاهای اداری
- ارائه نقشه ها
- فهرست منابع و ماخذ
قوانین ارسال دیدگاه در سایت