مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

پرسشنامه ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

هدف از این پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۷
حجم ۱۵۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی بیمه

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

پرسشنامه ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

 

هدف از این پژوهش ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد.

پرسشنامه دارای ۴۴ سوال می باشد.

فرآیند تحقیق:
تحقیق حاضر تحت عنوان رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS می باشد. این پژوهش درصدد شناسایی و مقایسه عوامل مؤثر بر رتبه بندی شعب شرکت های بیمه می باشد. در مراحل اولیّه مطالعه و تحقیقات انجام گرفته پس از شناسائی شاخص های ارزیابی عملکرد در زمینه رتبه بندی شعب شرکت های بیمه، انواع مدل های ارزیابی عملکرد مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با جمع بندی مدل های مطرح در پیشینه تحقیق و به خصوص با الهام از ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) مدل رتبه بندی شعب بیمه ای ارائه گردید. این مدل شامل چهار بعد اصلی مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری می باشد، که شاخص ها در هر یک از ابعاد دسته بندی گردیدند. سپس در این مطالعه محقّق با استفاده از اسناد آماری و پرسشنامه میزان اهمیّت شاخص ها و ابعاد مدل را با استفاده از نظر خبرگان مورد سنجش قرار داده و در نهایت با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه پرداخته شد. در نهایت با استفاده از آزمون های آماری مناسب به بررسی فرضیه های پژوهش پرداخته شد و نتایج ذیل حاصل گردید.

– ابزار تحقیق:
ابزار جمع آوری اطلاعات، وسیله ای است که به پژوهشگران کمک می نماید تا اطلاعات لازم را جمع آوری و ثبت نماید (طبری، ۱۳۸۷، ص ۱۸).
پرسشنامه[۱]یکی از ابزارهای رایج تحقیق در گردآوری اطلاعات میدانی می باشد. در تحقیقات توصیفی و نیز تحقیقاتی که از گستره جغرافیایی وسیعی برخوردار  باشند یا افراد جامعه آماری و نمونه آن زیاد باشند، معمولاً از روش پرسشنامه استفاده می شود (حافظ نیا، ۱۳۸۳ ص ۱۷۹). پرسشنامه مجموعه ای از سؤال هاست که پاسخ دهنده با ملاحظه آنها پاسخ های لازم را ارائه می دهد. این پاسخ ها داده های مورد نیاز پژوهشگر را تشکیل می دهند. سؤال های پرسشنامه را نوعی محرک-پاسخ می توان محسوب کرد. از طریق سؤال های پرسشنامه می توان دانش، علائق، نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرار داد، به تجربیات قبلی افراد پی برده و از آنچه در حال حاضر انجام می دهند آگاهی یافت (سرمد و همکاران، ۱۳۸۶).

در طراحی پرسشنامه از مقیاس لیکرت[۲]، یک مقیاس فاصله است که از تعدادی عبارت و گزینه های جوابیه تشکیل یافته است. گزینه های جوابیه در این مقیاس، معمولاً نشانگر میزان موفقیت یا مخالفت پاسخگو نسبت به یک موضوع یا مفهوم معینی، اعم مثبت یا منفی است. دراین مقیاس ۵ گزینه مختلف از خیلی کم تا خیلی زیاد وجود دارد. امتیازها و ارزش های عددی گزینه ها را طوری تعیین می کنیم که امتیاز یک تا پنج به گزینه خیلی کم تا خیلی زیاد مربوط شود (ساده، ۱۳۷۵، ص ۱۱۶-۱۱۵).

پرسشنامه تحقیق حاضر شامل دو بخش؛ الف) سؤالات جمعیت شناختی و ب) تبیین مدل می باشد.
بخش سؤالات جمعیت شناختی سؤالاتی نظیر نام ونام خانوادگی، عنوان شغلی در صنعت بیمه، میزان تحصیلات، سنوات خدمت در صنعت بیمه، سابقه مدیریت در صنعت بیمه، شماره تماس و آدرس ایمیل تشکیل شده است. در بخش تبیین مدل بعد از معرفی چار چوب کلی مدل تحقیق، جدول سؤالات در خصوص بررسی میزان اهمیت شاخص ها در ارزیابی شعب شرکت های بیمه ارائه شده است.
چارچوب کلی مدل تحقیق در پرسشنامه شامل ابعاد چهارگانه مدل ارزیابی عملکرد متوازن و در قالب ۱۱ عامل می باشد. بعد از معرفی مدل کلی تحقیق تعداد ۴۸ شاخص، در قالب ۴۸ سؤال در خصوص بررسی میزان اهمیّت شاخص ها در ارزیابی شعب شرکت های بیمه ارائه شده است.

۳-۶- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری: 
۳-۶-۱- روایی[۳] ابزار اندازه گیری:
این واژه که به اعتبار اندازه گیری نیز معروف می باشد، معرف درجه ای است که یک وسیله اندازه گیری می تواند یک متغیر را بر اساس تعریفی خاص سنجش کند، به عبارت دیگر؛ درجه مثبت بودن پاسخ به این سوال را که « آیا وسیله سنجش، فقط همان چیزی را که می خواهیم اندازه گیری کنیم را مورد سنجش قرار می دهد یا خیر؟» مشخص می کند.
اعتبار انواع مختلفی دارد که در این تحقیق به اعتبار نظری ( قضاوتی) تحقیق اشاره می شود. میزان اعتبار نظری، بر اساس نظر افراد مطلع و دست اندرکار را بدون مراجعه به معیار و ضوابط خاص، تعیین می گردد. به عبارت دیگر فرد مشخص، نظر می دهد که محتوای آزمون همان چیزی را که عنوان بیان می دارد، اندازه می گیرد (ظهوری، ۱۳۸۷، ص ۱۲۷).
در تحقیق حاضر با توجه به اینکه شاخص های مورد استفاده در این تحقیق بر مبنای مطالعه ادبیات موضوع استخراج شده و سپس با استفاده از نظرات و قضاوت کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه شاخص های مورد نیاز تعیین و نهایی شدند. بنابراین می توان ادعا نمود که احتمال خطا در این زمینه کمتر بوده و پرسشنامه از روایی بالایی برخوردار می باشد.

۳-۶-۲- پایایی (قابلیت اعتماد)[۴] ابزار اندازه گیری:
مقصود از پایایی آن است که اگر ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه، چندین بار و به یک گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل از آن ابزار اندازه گیری نزدیک بهم باشد.
به عبارت دیگر ابزار پایا یا معتبر ابزاری است که از خاصیت و سنجش نتایج یکسان برخوردار باشد (حافظ نیا، ۱۳۸۳، ص ۱۵۵).

انواع پایایی عبارتند از :

الف- ثبات          ب- سازگاری
الف- ثبات : یکسانی نتایج کل اندازه آزمودنی ها در اندازه گیری های متعدد است. ثبات به دو نوع داخلی (درونی) و خارجی (بیرونی) تقسیم می شود.
منظور از ثبات داخلی، یکسانی اندازه ها در آزمون های متعدد، با یک وسیله اندازه گیری است. ولی در ثبات خارجی، هدف یکسانی اندازه ها در آزمون های مکرر با چند آزمون کننده یا چند ابزار اندازه گیری هم قوه و مشابه است که همتا (موازی) نامیده می شود.
ب- سازگاری: یکسانی اجزای اندازه صفت در آزمودنی ها، در اندازه گیری های متعدد است. تبعیت همبستگی اندازه های حاصل شده از اجزای صفت در آزمودنی ها، از همبستگی مشخص شده در تعریف برای اندازه اجزا می باشد. 

 برای اندازه گیری پایایی، از شاخصی به نام ضریب پایایی[۵] استفاده می کنیم. ضریب همبستگی بین اندازه های نتایج اندازه گیری مکرر با یک وسیله اندازه گیری در شرایط یکسان، نشان دهنده درجه پایایی اندازه گیری آن وسیله اندازه گیری است. کمیت ضریب پایایی به طور معمول بین صفر تا یک تغییر می کند (ظهوری، ۱۳۸۷، ص ۱۳۶-۱۳۵).از آنجا که در تحقیق حاضر نمی توانستیم از آزمون مجدد یا آزمون همتا استفاده کنیم، فلذا از محاسبه ضریب پایایی در مورد ثبات چشم پوشی کردیم، اما در مورد سازگاری می توانستیم از دو روش جهت اندازه گیری ضریب پایایی استفاده کنیم که از روش دو نیم کردن (تنصیف) صرف نظر کرده و روش سازگاری درونی را مورد بررسی قرار دادیم. جهت ضریب پایایی در این روش از روش آلفای کرونباخ یا نگرش سنج استفاده شد.

روش آلفای کرونباخ توسط ۳ دانشمند به نام های کرونباخ، راجار اتنام و گلیرز مطالعه و ارائه شد ولی فقط به نام کرونباخ مشهور می باشد و در آن علاوه بر آن که شاخصی برای ثبات اندازه های حاصله از گروه ها و افراد به دست می آید، قابلیت تعمیم این اندازه به سایر اندازه ها نیز معین می گردد. در این روش از تجزیه واریانس استفاده می‎شود (پیشین، ۱۳۸۷، ص ۱۴۵-۱۴۲). سؤالاتی که در آزمون‎ها به کار گرفته شده‎اند، دارای بیش از دو گزینه‎اند و فرمول آن به شرح زیر است:

در فرمول بالا، K معرف تعداد سؤالات (آزمون‎ها) و   واریانس کل آزمودنی‎ها به سؤال K است که از فرمول زیر به دست می‎آید:

 ، ارزش عددی گزینه انتخابی آزمودنی I، در سؤال (K) است.   واریانس جمع نمرات هر آزمودنی، در همه سؤالات است که از فرمول زیر به دست می‎آید:


در این پژوهش برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ تعداد ۱۱۰ پرسشنامه توزیع که پس از دریافت تعداد ۹۷ پرسشنامه جمع آوری و مورد استفاده گردید. سپس از داده های موجود با استفاده از نرم افزار spss ضریب آلفای کرونباخ برای هر یک از معیارهای چهار گانه پرسش نامه به صورت جداگانه محاسبه گردید که نتایج محاسبه آلفای کرونباخ در هر گروه در جدول (۳-۱) آمده است.       

                    

جدول(۳-۱) ضرایب آلفای کرونباخ
ابعاد    تعداد متغیر ها (سؤالات)    آلفای کرونباخ
بعد مالی    ۹    ۸۶/۰
بعد مشتری    ۱۱    ۸۷/۰
بعد فرآیندهای داخلی    ۱۹    ۹۲/۰
بعد رشد و یادگیری    ۹    ۸۵/۰

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: