مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای کارکنان

پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای کارکنان

دانلود پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای کارکنان بر گرفته شده از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت

پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای کارکنان

 

 
 
 
 
*** این پرسشنامه بر گرفته شده از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد می باشد
 
***  پرسشنامه دارای 16 سوال با خرد مقیاسهای زیر است :
برای اندازه ­گیری اخلاق حرفه­ ای از پرسش­نامه 16 سوالی که اخلاق حرفه­ای را در ۸ بعد مسئولیت­پذیری (سوالات۱،۲)، صادق بودن (سوالات۳،۴)، عدالت و انصاف (سوالات۵،۶)، وفاداری (سوالات۷،۸)، برتری­جویی و رقابت طلبی (سوالات۹،۱۰)، احترام به دیگران (سوالات۱۱،۱۲)، همدردی با دیگران (سوالات۱۳،۱۴) و رعایت و احترام نسبت به ارزش­ها و هنجارهای اجتماعی (سوالات۱۵،۱۶)، اندازه­گیری می­کند، استفاده می­شود. لازم به توضیح است که این مولفه­ها توسط کادوزیر به عنوان ویژگی­های افراد متخلق به اخلاق حرفه­ای مطرح شده است.
 
 

 
مقیاس طیف لیکرت 
 

خیلی زیاد

زیاد

متوسط

کم

خیلی کم

 

 

 

 

پرسشنامه اخلاق حرفه ای

پرسشنامه اخلاق حرفه ای کارکنان

 

 
 

پرسشنامه اخلاق حرفه ای کارکنان، شامل هشت مولفه ­ی مسولیت پذیری، صداقت، عدالت و انصاف، وفاداری، برتری­ جویی و رقابت طلبی، احترام به دیگران، همدردی با دیگران و رعایت و احترام نسبت به ارزشها و هنجارهای اجتماعی می باشد که توسط بیگ زاده (۱۳۹۳) طراحی گردیده است. پرسشنامه از پایایی معتبری برخوردار است.

هدف

بررسی سنجش میزان اخلاق حرفه ای کارکنان

تعداد گویه ها ۱۶
سال انتشار ۱۳۹۳
مؤلفه ها

هشت مؤلفه ( مسئولیت پذیری، صداقت، عدالت و انصاف، وفاداری، برتری جویی، احترام به دیگران، همدردی با دیگران و …. )

سوالات مربوط به هر مؤلفه مشخص شده است
روایی و پایایی دارد
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها دارد
منبع دارد
فرمت فایل word


[۱]-CronbachsAlpha.

 

توضیحات

پرسشنامه اخلاق حرفه ای

 

پرسشنامه اخلاق حرفه ای کارکنان، که بر اساس هشت مولفه­ ی مسئولیت پذیری(سوالات ۱و۲)، صداقت (سوالات۳و ۴)، عدالت و انصاف(سوالات ۵و۶)، وفاداری(سوالات ۷و۸)، برتری­ جویی و رقابت طلبی(سوالات ۹و ۱۰)، احترام به دیگران(سوالات ۱۱و ۱۲)، همدردی با دیگران(سوالات ۱۳و ۱۴)و رعایت و احترام نسبت به ارزشها و هنجارهای اجتماعی(سوالات ۱۵و۱۶)، توسط بیگ زاده (۱۳۹۳) به عنوان ویژگی­های اخلاق حرفه­ای مطرح شده است.

 

تعاریف مفهومی:

 

اخلاق حرفه ای: در تعریف اخلاق حرفه ای یا اخلاق کسب و کار عده ای آن را شیوه های رفتاری متداول در میان اهل یک حرفه دانسته اند. با توجه به این تعریف، هر حرفه و شغلی، اخلاق حرفه ای خاص خود را دارد که متفاوت ازحرفه های دیگر است. علمی است که موضوع آن بررسی مجموعه آداب و شیوه های رفتاری و پسندیده ای که صاحبان مشاغل می باید رعایت کنند و مجموعه صفات و اعمال نکوهیده ای است که لازم است از آنها اجتناب نمایند. به عبارت مختصر آن راامر به معروف و نهی از منکر و آداب معاشرت در حرفه ذکر کرده اند(اصفهانی، ۱۳۷۲).

۱- مسئولیت‌پذیری: این مورد فرد پاسخگو است و مسئولیت تصمیم‌ها و پیامدهای آنرا می‌پذیرد، سرمشق دیگران است. حساس و اخلاقمند است، به درستکاری وخوشنامی در کارش اهمیت می‌دهد، برای اجرای تمام مسئولیت‌های خویش کوشاست و مسئولیتی را که برعهده می‌گیرد با تمام توان و خلوص نیت انجام می‌دهد (بیگ زاده، ۱۳۹۳).

۲- برتری جویی و رقابت طلبی: در تمام موارد سعی می‌کند ممتاز باشد، اعتماد به نفس دارد، به مهارت بالایی در حرفه خود دست پیدا می‌کند، جدی و پرکار است، به موقعیت فعلی خود راضی نیست و از طریق شایسته دنبال ارتقاء خود است ولی سعی نمی‌کند به هر طریقی و از هر راهی در رقابت برنده باشد(همان منبع).

۳- صداقت: مخالف ریاکاری و دورویی است، به ندای وجدان خود گوش فرا می‌دهد ، در همه حال به شرافت‌مندی توجه می‌کند، شجاع و با شهامت است(همان منبع).

۴- احترام به دیگران: به حقوق دیگران احترام می‌گذارد، برای نظراتشان ارزش قائل است، خوش قول و وقت شناس است، به دیگران حق تصمیم‌گیری می‌دهد، تنها منافع خود را ارجح نمی‌داند(همان منبع).

۵- رعایت و احترام نسبت به ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی: برای ارزش‌های اجتماعی احترام قائل است، در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت می‌کند، به قوانین اجتماعی احترام می‌گذارد، در برخورد با فرهنگ‌های دیگر متعصبانه عمل نمی‌کند(همان منبع).

۶- عدالت و انصاف: طرفدار حق است، در قضاوت تعصب ندارد، بین افراد از لحاظ فرهنگی، طبقه اجتماعی، اقتصادی، نژاد و قومیت تبعیض قائل نمی‌شود(همان منبع).

۷- همدردی با دیگران: دلسوز و رحیم است، در مصائب دیگران شریک می‌شود و از آنان حمایت می‌کند، به احساسات دیگران توجه می‌کند، مشکلات دیگران را مشکل خود می‌داند(همان منبع).

۸- وفاداری: به وظایف خود متعهد است، رازدار و معتمد دیگران است(همان منبع).

 

  تعاریف عملیاتی:

 

اخلاق حرفه ای: منظور از اخلاق حرفه ای در این پژوهش خصوصیاتی مانند مسئولیت پذیری؛ صداقت؛ عدالت و انصاف؛ وفاداری؛ برتری جویی و رقابت طلبی؛ احترام به دیگران؛ همدردی با دیگران و رعایت و احترام نسبت به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی می باشد که رانندگان تاکسی سطح شهر بندرعباس باید از آن بهره بجویند.

روایی و پایایی : دارد

منبع: دارد

 
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: