مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه راهبردها حل مسئله كسیدی و لانگ( 1996)

پرسشنامه راهبردها حل مسئله كسیدی و لانگ( 1996)

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات 4
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه راهبردها حل مسئله كسیدی و لانگ( 1996)

مشخصات « پرسشنامه شیوه های حل مسئله کسیدی و لانگ»
روایی و پایایی: دارد
خرده مقیاس ها: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 24 سوالی

نوع فایل: word

الف- توصیف آزمون:

این مقیاس توسط كسیدی و لانگ[1] (1996) در طی دو مطالعه ساخته شد و دارای 24 پرسش است كه شش عامل را می­سنجد. هر كدام از عوامل در برگیرنده چهارآیتم می­باشد. این عوامل عبارتند از:

1- راهبرد خلاقیت 2- اعتماد در حل­مسئله 3- راهبرد گرایش 4 – درماندگی 5- مهارگری در حل­مسئله 6- راهبرد اجتناب (محمدی و صاحبی، 1380).

راهبرد خلاقیت: نشان­دهنده برنامه­ریزی و در نظر گرفتن راه حل­های متنوع بر حسب موقعیت مسئله­زااست.

اعتماد در حل­مسئله: بیانگر اعتقاد در توانایی فرد برای حل مشكلات است.

راهبرد گرایش: نگرش مثبت به مشكلات و تمایل به مقابله رودررو با آنها را نشان می­دهد.

عامل درماندگی: بیانگر بی یاوری فرد در موقعیت­های مسئله­زاست.

عامل مهارگری: بعد كنترل بیرونی- درونی را در موقعیت­های مسئله­زا منعكس می­كند.

راهبرد اجتناب: تمایل برای رد شدن از كنار مشكلات به جای مقابله رودررو با آنها را نشان می­دهد.

سه عامل راهبرد خلاقیت، اعتماد و گرایش الگوی مسئله­گشایی انطباقی یا راهبرد حل­مسئله سازنده و سه عامل درماندگی، كنترل یا مهارگری و اجتناب راهبرد حل­مسئله غیرانطباقی یا ناسازگارانه را می­سنجد.

ب- شیوه نمره­گذاری:

پرسش­های این مقیاس با گزینه­های ((بله)) ((خیر)) و ((نمی دانم)) پاسخ داده می­شوند. آزمودنی در برابر هر پرسش كه شیوه واكنش وی را در برابر مسائل و موقعیت­های خاص بیان می­كند، موافقت یا مخالفت خود را نشان می­دهد و اگر بین آن دو مردد بود می­تواند گزینه نمی­دانم را برگزیند. در نمره­گذاری این آزمون برای گزینه بله نمره یك گزینه خیر نمره صفر و گزینه نمی­دانم نیز نمره صفر تعلق می­گیرد. این پرسشنامه دارای 24 عبارت می­باشد كه چهار عبارت آن راهبرد درماندگی (عبارت­های شماره 1 تا 4)، چهار عبارت آن راهبرد مهارگری (عبارت­های شماره 5 تا 8)، چهار عبارت آن راهبرد خلاقیت (عبارت­های شماره 9 تا 12)، و چهار عبارت آن راهبرد اعتماد (عبارت­های شماره 13 تا 16)، چهار عبارت دیگر آن راهبرد اجتناب (عبارت­های شماره 17 تا 20) و در نهایت چهار عبارت باقیمانده راهبرد گرایش (عبارت­های شماره 21 تا 24) را مشخص می­كند.

ج- اعتبار آزمون حل­مسئله:

سازگاری درونی عوامل درماندگی، مهارگری، اجتناب، اعتماد، گرایش و خلاقیت به ترتیب شامل 86/0، 66/0، 71/0، 52/0 و 65/0 می­باشد (كسیدی و برناید، ‌1996).

پایایی این آزمون در مطالعه دیگری توسط مظاهری فشنگ (1380؛ به نقل از صابر، 1390) از طریق آزمون- پس­آزمون (پس از یك هفته) معادل 89/0 گزارش شده است. محمدی و صاحبی (1380) پایایی این مقیاس را از راه همسانی درونی (آلفای كرونباخ) برابر با 60/0 گزارش كردند. در بررسی باباپور و همکاران (1382) این ضریب برابر با 77/0 گزارش شده است.

د- روایی آزمون حل­مسئله:

مقیاس راهبردهای حل­مسئله توسط محمدی شده و مورد بررسی قرار گرفته است و ویژگی­های روان سنجی آن در دو پژوهش جداگانه توسط محمدی (1377 به نقل از صابر، 1390) و عبدی (1380) مشخص شده و نتایج آن به طور كامل در جدول (3-1) آمده است.


[1].Cassidy & Long

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: