مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات 14
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992

روایی:دارد

پایایی:دارد

نمره گذاری وتفسیر : دارد

منبع: دارد

تورنس (1979) خلاقیت را شامل 4 عنصری اصلی زیر می دانند:

1. سیاسی: قدرت تولید ایده ها و جواب های فراوان((سوال 1-15 برای سنجش بعد سیاسی خلاقیت است))

2. انعطاف: توانایی لازم برای تغییر جهت فكری یا توانای تولید ایده های متنوع ((سوال 16-30 برای سنجش بعد انعطاف پذیری افراد است))

3. ابتكار: توانایی تولید ایده یا محصول نو و بدیع: یعنی پاسخ های فرد قبلا دیده نشده باشد و جدید و نو باشد.((سوالات 31-45 برای بررسی این بعد از خلاقیت است))

4. بسط با جزئیات: توانایی توجه به جزئیات وابسته به یك ایده: یعنی افراد خلاق به جزئیات یك ایده توجه بیشتری نشان می دهند. ((سوالات 46-60 برای سنجش بعد بسط جزییات خلاقیت است))

آزمون زمینه یابی مداد كاغذی چند جوابی سنجش خلاقیت[1](MPPT) تورنس

ین پرسشنامه در ادبیات روانشناسی به آزمون خلاقیت تورنس مشهور و بر پایه تعریف وی از خلاقیت ساخته شده است . اصل آزمون سنجش خلاقیت تورنس ، بسیار مفصل و طولانی می باشد . كه اجرای آن نیازمند صرف ساعتها وقت است . آزمونی كه تحت عنوان سنجش خلاقیت تورنس در ایران شناخته می شود در واقع شكل كوتاه شده و استاندارد شده آن می باشد كه توسط دكتر عابدی استاد دانشگاه تهران در سال 1372 ساخته و معرفی گردیده و در ادبیات روانشناسی كشورمان با علامت اختصاری CT شناخته می شود . دكتر عابدی از جمله پژوهشگران سابقه دار وعلاقمند حوزه خلاقیت و نوآوری در کشورمان شناخته می شود . ایشان ابتدا درسالهای 63-1362 و با تشویق و كمك دانشجویان رشته های روانشناسی دانشگاههای تهران، نسبت به ساخت یك آزمون چند جوابی75 سوالی براساس تئوری و تعریف تورنس جهت سنجش خلاقیت نموده و ابتدا روی 650 نفر دانش آموز پایه سوم راهنمائی تهران اجرا گردید . بعدا طی فعالیتهای علمی در دانشگاه كالیفرنیا و با كمك دانشجویان ، نسبت به تجدیدنظر و بازسازی آن اقدام و نهایتا در سال 1994 با همكاری گروهی از اساتید دانشگاه مذكور( اونیل ، عابدی و اسپیل برگر) فرم 60 سوالی تهیه ، هنجاریابی ( بر روی 16250نفر دانش آموز )، استاندارد و ارائه كرد . فرم كنونی آزمون توسط اساتید دانشگاه دوستو اسپانیا[2] ( 1992) مورد استفاده قرار گرفته است ( كفایت ، 1373، ص 114).


[1] – Multiplechoice paper and pencile test for measuring creativity (MPPT)

[2] – Deusto university / Spain

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: