مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری دیانا باوم ریند

پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری دیانا باوم ریند

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات 10
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری دیانا باوم ریند

پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری دیانا باوم ریند

معرفی آزمون

این ابزار اقتباسی است از نظریه اقتدار والدین که بر اساس نظریه «بامریند » از سه الگوی آزاد گذاری [1] ، استبدادی[2] و اقتدار منطقی[3]والدین جهت بررسی الگوه‌های نفوذ و شیوه‌های فرزندپروری ساخته شده است. این پرسشنامه که توسط دیانا باوم ریند(1991)، طراحی شد شامل 30 ماده است كه 10 ماده به شیوه آزادگذاری و10 ماده به شیوه ی مستبدانه و 10 جمله دیگر اقتدار منطقی در امر پرورش فرزند مربوط می شود.

شیوه ی نمره گذاری

در این ابزار آزمودنی‌ها با مطالعه هر ماده نظر خود را با علامت × برحسب یک مقیاس 5 درجه‌ای مشخص کردند که از صفر تا 4 ( کاملاً مخالفم= 0 تا کاملاً موافقم =4 )، نمره گذاری شد و با جمع نمرات ، 3 نمره مجزا در مورد آزادگذاری مطلق ، استبدادی و اقتدار منطقی برای هر آزمودنی به دست آمد.

پایایی

پرسشنامه دیانا باوم ریند در تحقیقات متعددی مورد بررسی قرار گرفته و اعتبار و روایی آن به دست آمده چنانچه بوری در سال 1991 پایایی پرسشنامه مزبور را با استفاده از روش بازآزمایی در بین گروه مادران به ترتیب 81/0 برای شیوه سهل گیر، 86/0 برای شیوه استبدادی و 78/0 برای شیوه قاطع و اطمینان بخش و در بین پدران به ترتیب 77/0 برای شیوه سهل گیر، 85/0 برای شیوه استبدادی و 88 /0 برای شیوه قاطع گزارش نمود. همچنین وی با استفاده از روایی تشخیص نشان داد كه روش استبدادی مادر رابطه معكوس با سهل‌گیری (38/0-)، روش قاطع و اطمینان بخش (48/0-)، و مستبد بودن پدر نیز رابطه معكوسی با سهل‌گیری (50/0-)، و قاطع و اطمینان بخش (12/0-)، دارد. در كل نتایج به دست آمده از مطالعات خارجی و داخلی اعتبار و روایی پرسشنامه فرزندپروری را مورد تأثیر قرار می‌دهند. و این پرسشنامه قبلا توسط اسفندیاری (1374)، و بینم (1379)، مورد استفاده قرار گرفته است. اسفندیاری پایایی بازآزمایی این پرسشنامه را برای آزادگذاری 69/0 ،برای استبدادی 77 /0 و اقتدار منطقی 73/0 گزارش کرده است.میزان پایایی این پرسشنامه به روش بازآزمایی 81/0 برای آزادگذاری ،85/0 برای استبدادی و 92/0 اقتدار منطقی پدران گزارش شده است (بوری ،1991)، همچنین وی در مورد اعتبار پرسشنامه نتایج زیر را گزارش کرده است : مستبد بودن پدر رابطه معکوس با آزادگذاری (50/0)، و اقتدار منطقی (52/0)، او دارد.میزان پایایی این ابزار به روش آلفا کرنباخ، در این پژوهش 69/0 برای آزادگذاری 73/0، برای استبدادی 83/0 ، برای شیوه ی مقتدرانه 90/0 به دست آمده است و این آزمون از همسانی درونی خوبی برخوردار بود در مطالعه حاضر پایایی از روش آلفای کرونباخ 89/. بدست آمد.


[1]-Permissiv

[2]-Authoritative

[3]-Authoritarian

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: