پروپوزال بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران
پروپوزال بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران
هدف از این پروپوزال بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران بیمه ایران می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۰ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
دانلود پروپوزال پایان نامه کار شناسی ارشد MBA و مدیریت
بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران
مقدمه
با مطالعه و بررسی تحقیقات و متون مدیریتی مشاهده می کنیم ، مفهوم کیفیت زندگی کاری از حدود ۳۰ سال پیش در ادبیات مدیریت مطرح شده که خاستگاه اولیه آن نیاز سازمانها و کارخانجات در نتیجه تعامل با انسانها و مشکلات آنها بوده است چرا که آنها برای تحلیل و ارائه راهکاری به این منظور، به مفهوم پردازی و سازماندهی موضوع کیفیت زندگی کاری پرداختند ( جان پیر و دیگران ، ۲۰۰۶ ،۳۳۳ ) .
بسیاری از محققین نیز معتقدند که امروزه به نوعی تکنولوژی بر زندگی سازمانی افراد چیره گشته که در این رابطه لزوم سازش تکنولوژی با ویژگی های انسانی سازمانها ضروری به نظر می رسد . چراکه مسائلی نظیر زندگی سازمانی ، ارتباطات کاری ، فرهنگ و سبک زندگی و … مواردی هستند که امروزه باید در طراحی های سازمانی در نظر گفته شوند ( شنکار سرانگ ،۲۰۰۶، ۲۰۲ ).
توجهی که امروزه به کیفیت زندگی کاری می شود بازتاب اهمیتی است که همگان برای آن قائلند .
بسیاری ازکارکنان از کار خود ناراضی بوده و در پی کاری معنا دارتر می باشند . کیفیت زندگی کاری یکی از خاستگاههای مهم توسعه سازمانی است که توسعه سازمانی ترکیب تعامل یافته ای از علم وهنر است که هم زمینه تخصصی عملکرد اجتماعی و هم قلمروئی از بررسی و کاوش علمی را تشکیل می دهد . اخیرا " شیوه های کیفـــیت زندگی کاری به قدری اهمیت یافتــــه است که آن را می توان یک نهضت ایدئولوژیک نامید ( کامینگز و ورلی ،محمد زاده 1375 ) . از آنجائیکه در هر سازمانی مدیریت عامل اصلی راهبری محسوب می شود ، باید بتواند تمامی عناصر آن را هماهنگ پیش ببرد .
به عبارت دیگر به اثر بخشی و بازده مطلوب برساند ، برای اینکه مدیر بتواند سازمان را به اثر بخشی لازم برساند ، باید خود فردی کارا و اثر بخش باشد . از آنجائیکه نیروی انسانی کارا مهمترین سرمایه هر سازمانی و مانند سرمایه و تکنولوژی نمی توان او را خرید یا به وام گرفت ، بلکه باید او را پرورش داد و با روش های مناسب انگیزه ، تلاش و کوشش را در او ایجاد کرد . استفاده صحیح از منابع انسانی متکی به اقداماتی است که در جهت تعالی جسم و روح کارکنان سازمان به عمل می آید. این اقدامات که شامل امکانات رفاهی خدمات درمانی ، طرحهای تشویقی ،تناسب شغلی ، امنیت شغلی ، طراحی شغل ، اهمیت دادن به نقش و جایگاه فرد در سازمان ، فراهم نمودن زمینه رشد و پیشرفت کارکنان ، آموزش و مواردی از این قبیل می باشد مجموعا" تحت عنوان کیفیت زندگی کاری در نظر گرفته می شوند. در ادبیات مدیریت نیز ذکر شده است که بین سطح کیفیت زندگی کاری و عملکرد افراد رابطه مستقیم وجود دارد . این پژوهش نیز در پی یافتن صحت یا سقم همین نظریه می باشد .
کلمات کلیدی:
سازمان و کارکنان
ارزیابی عملکرد
مدیران بیمه ایران
کیفیت زندگی کاری
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه ۲
بیان مسئله 3
اهمیت و ضرورت پژوهش ۶
سوالات پژوهش ۷
اهداف پژوهش ۷
فرضیه های پژوهش ۸
تعاریف واژههای پژوهش ۹
تعاریف عملیاتی 10
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه ۱۰۲
روش تحقیق ۱۰۲
جامعه و نمونه 103
ابزار اندازهگیری ۱۰۵
پرسشنامه کیفیت زندگی کاری ۱۰۶
پرسشنامه عملکرد ۱۰۷
شیوه اجرا ۱۰۸
روش تجزیه و تحلیل دادهها ۱۰۹
ضریب همبستگی پیرسون ۱۰۹
ضریب تعیین 110
ویژگیهای فنی ابزار اندازهگیری ۱۱۰
روایی ابزار اندازهگیری ۱۱۰
پایان ابزار اندازهگیری ۱۱۰
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت