مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پروپوزال بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با عزت نفس جنسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پروپوزال بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با عزت نفس جنسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با عزت نفس جنسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۹
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی

توضیحات کامل

بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با عزت نفس جنسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پروپوزال کارشناسی ارشد شامل:


مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش                 

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

 

بیان مسئله

عزت نفس یکی از سنجش‌های سنتی و سازگاری در پژوهش فرزند پروری است (آماتو و فلور[۱]، ۲۰۰۲) عزت نفس یکی از اموری است که با رفتارهای شکل گرفته در نظام خانواده در ارتباط است و یکی از ویژگی‌های فرا اخلاقی[۲] است که کنش وری اخلاقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد کودکانی که والدینشان نقاط قوت و ضعف آن‌ها را می‌پذیرند و معیارهای روش و قابل قبولی برای آن‌ها در نظر می‌گیرند و فرزندانشان را در دستیابی به این معیارها حمایت می‌کنند و عزت نفس فرزندانشان به میزان زیادی رشد می‌کند. (کار[۳]، ۲۰۰۴)

تربیت صحیح والدین، تأثیر مثبتی بر عزت نفس کودکان دارد. (مندارا و موری[۴]، ۲۰۰۰)

روابط صحیح والدین نقش بسیار مهمی را در سطوح بالای عزت نفس فرزندان ایفا می‌کند. (استبرگ[۵]، ۲۰۰۱) اگر کودکان مستقیماً شاهد تعارض والدین خویش باشند، به مرور نشانه‌هایی از شرم و خجالت و آشفتگی و خود سرزنش گری را به نمایش می‌گذارند. (فروچ و مک هال[۶]، ۲۰۰۰)

بنابراین عزت نفس ارزشیابی کلی ما نسبت به فضایل و قابلیت‌های خودمان، ارزش‌هایمان، اجزای بدنی، پاسخ‌های دیگران به خود و دیدگاهی است که نسبت به دارایی‌هایمان داریم (کازدین[۷]، ۲۰۰۱، به نقل از جان بزرگی، ۱۳۸۱). براندن[۸] بر اساس جنبه‌های انسان‌گرایانه، عزت نفس را به عنوان نیاز وجودی[۹] در نظر می‌گیرد و آن را به عنوان مؤلفه‌های برانگیزنده بنیادین رفتار انسان می‌داند. از نظر او عزت نفس به میزان‌های مساوی شامل ارزش مداری[۱۰] و شایستگی[۱۱] است. وی معتقد است که عزت نفس دارای دو جنبه مرتبط به هم است یکی احساس خودکارآمدی شخصی و دیگری احساس ارزشمندی شخصی که این دو جنبه باعث انجام اعتماد به نفس[۱۲] و احترام به خود[۱۳] می‌شود. (هوبان و هوبان[۱۴]، ۲۰۰۴)

عزت نفس یکی از فاکتورهای مهم رشد افراد می باشد با عزت نفس فرد می تواند هویت خویش را بشناسد. عزت نفس با باورهای مربوط به خود، هیجانات مربوط به خود ارتباط دارد حتی عزت نفس در رفتا ما تجلی می یابد و متاسفانه کمبود آن با اضطراب هراس اجتماعی و رفتار اختلاف وسواس اجباری در ارتباط می باشد. مربیان، والدین، رهبران دولتی به این امر اتفاق نظر دارند که ما نیز به پرورش اشخاص با عزت نفس سالم و بالا داریم بنابراین انتخاب سبک فرزندپروری مناسب می تواند تاثیر مهمی در شکل گیری عزت نفس داشته باشد (محمودی، ۱۳۸۲).

والدین برای تربیت فرزندان خود از سبک ها و شیوه های متفاوتی استفاده می کنند که بامریند (۱۹۹۱) آن را به سه شیوه فرزند پروری سهل گیرانه[۱۵]، استبدادی[۱۶]، مقتدرانه[۱۷] طبقه بندی نمود. پژوهش‌های انجام شده درباره این سه سبک نشان دادند که این سبک‌ها ممکن است پیامدهای مثبت یا منفی را در کودکان افزایش یا کاهش دهند. فرزندپروری مقتدرانه با پیامدهای تحولی مثبت همچون

 


[۱] . Amato & Fowler

[۲] .high moral

[۳] . Car

[۴] . Mndara & Murray

[۵] . Steinberg

[۶] . Frosch & McHale

[۷] . Kazdin

[۸] . Branden

[۹] . existential

[۱۰] . worthiness

[۱۱] . competence

[۱۲] . Self- confidence

[۱۳] . Self- report

[۱۴] . Hoban & Hoban

[۱۵] .Permissive

[۱۶] .Authoritarian

[۱۷] .Authoriative

 

سوالات پژوهش

  1. شیوه فرزند پروری مستبدانه سهم بیشتری در تعیین واریانس کدام یک از مولفه‌های عزت نفس جنسی (مهارت تجربه، جذابیت، کنترل، انطباق پذیری و قضاوت اخلاقی دارد).

  2. شیوه فرزند پروری سهل گیرانه سهم بیشتری در تعیین واریانس کدام یک از مولفه‌های عزت نفس جنسی (مهارت تجربه، جذابیت، کنترل، انطباق پذیری و قضاوت اخلاقی دارد).

  3. شیوه فرزند پروری مقتدرانه سهم بیشتری در تعیین واریانس کدام یک از مولفه‌های عزت نفس جنسی (مهارت تجربه، جذابیت، کنترل، انطباق پذیری و قضاوت اخلاقی دارد).

 

متغیرهای پژوهشی

متغیر پیش‌بینی کننده

متغیر پیش‌بینی کننده متغیری است که پژوهشگر آن را دستکاری یا انتخاب کند تاثیر آن را بر متغیر پیش‌بینی شونده مورد بررسی قرار دهد ( پاشا شریفی و نجفی زند، ۱۳۸۰)

در این پژوهش متغیر پیش‌بینی کننده شیوه فرزندپروری است.

متغیر پیش‌بینی شونده

متغیر پیش‌بینی شونده متغیری است که تحت تاثیر متغیر پیش‌بینی کننده قرار می‌گیرد و بر اثر تغییرات آن تاثیر می‌کند در حقیقت متغیر وابسته متغیری است که مورد پیش بینی است (پاشا شریفی و نجفی زند، ۱۳۸۰)

در این پژوهش متغیر پیش‌بینی شونده همان مؤلفه‌های عزت نفس جنسی است.

متغیر تعدیل کننده

متغیر تعدیل کننده متغیر است که رابطه بین متغیر مستقل وابسته را تحت تاثیر قرار می دهد، گاهی این متغیر یک متغیر ثانوی است که بر جهت یا میزان ارتباط متغیر مستقل و وابسته تاثیر می گذارد (پاشا شریفی و نجفی زند، ۱۳۸۰) در این پژوهش سطح تحصیلات والدین به عنوان یک متغیر تعدیل کننده در نظر گرفته شده است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: