مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پروژه مالی رشته حسابداری درباره شركت نوین گستر سایپا

دسته بندی :حسابداری مدیریت 22

پروژه مالی رشته حسابداری درباره شركت نوین گستر سایپا

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل zip
حجم فایل 72 کیلو بایت
تعداد صفحات 23
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق مالی رشته حسابداری درباره شركت نوین گستر سایپا

مقدمه :

این شرکت درتاریخ 28/12/1376با نام شرکت تولیدی قطعات برقی خودرو سایه روا به شماره 139061 به ثبت رسید و سپس در آبان ماه سال 1378 به نوین گستر سایپا تغییر نام داد. طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 27/05/83 نوع شرکت به سهامی عام تبدیل و در روزنامه رسمی شماره 17369 مورخ 22/07/1383 آگهی شده است.

شركت نوین گسترسایپا ابتدا با نام شركت تولید قطعات برقی خورو سایه روا(سهامی خاص) در تاریخ 28/12/1376 با سرمایه یك میلیون ریال تاسیس شد. این شركت در بهمن ماه 1377به شركت تولید لوازم برقی سایپا و سپس در آبان‌ماه سال 1378 به نوین گسترسایپا تغییر نام داد.

این شركت در زمینه فروش قسطی خودرو(لیزینگ)، خدمات بیمه‌ای و كارت از اوایل سال 1380 فعالیت خود را آغاز كرده و طی 5 سال فعالیت خود به نحو چشمگیری توسعه یافته است. طبق تصمیمات متخذه در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام مورخ 27/5/1383 نوع شركت به «سهامی عام» تبدیل شد.

شركت در تاریخ 3/12/1383 در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرش شد و از تاریخ 5/4/1384 نام این شركت به‌عنوان چهارصد و سی‌امین(430) شركت پذیرفته شده در بورس با نماد «ولساپا» در فهرست تالار فرعی درج و در پایان سال 1385 به تابلو اصلی انتقال یافت.
در اواخر شهریور ماه سال 1384 شركت نوین گسترسایپا با كسب مجوز از بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اولین شركت خدماتی در ایران معادل 300میلیارد ریال اوراق مشاركت 3 ساله با نرخ سود علی‌الحساب 17درصد منتشر و به فروش رسانید.

در سال 1381 با تغییر ماموریت از شركت تحقیقاتی و تولید‌كننده قطعات الكترونیكی خودرو، به شركتی با هدف ارائه خدمات مالی و اعتباری تبدیل شد و سرآغاز نیل به این اهداف اهتمام در سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله لیزینگ خدمات بیمه‌ای و كارت هوشمند بود كه نتایج این تلاش، سبب شد كه نوین گسترسایپا به قطب لیزینگ كشور تبدیل شود. اخذ مجوز از بانك مركزی جهت ارائه خدمات پرداخت از سوی شركت «سایان كارت» و تامین بخش وسیعی از پرتفوی بیمه ایران از طرف شركت «خدمات بیمه‌ای نوین گسترسایپا » و هم‌چنین بیمه ملت توسط شركت خدمات بیمه‌ای سایان در چند سال اخیر از دیگر دستاوردهای گروه نوین گسترسایپا است. سهام شركت نوین گسترسایپا نیز پس از پذیرش در سال 1384، در تالار فرعی بورس عرضه شد و در پایان سال 1385 نیز به تالار اصلی بورس انتقال یافت.

عملکرد شرکت:

طبق اطلاعات 9ماهه كه به سازمان بورس نیز ارائه شده، نوین گسترسایپا توانسته است معادل 85درصد از EPS تعدیلی را پوشش دهد. بدین‌ معنی كه در برآورد جدید معادل 4درصد تعدیل مثبت در EPS پیش‌بینی شده كه حدود 85درصد از آن در 9ماهه جاری محقق شده است.
برنامه افزایش سرمایه از 300میلیارد ریال به 450میلیارد ریال نیز برای نیمه دوم سال جاری پیش‌بینی شده و در دستور كار هیات‌مدیره محترم نوین گسترسایپا قرار دارد كه اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی(سازمان حسابرسی) به همراه گزارش توجیهی به سازمان بورس ارسال شده و در دست بررسی است و به محض اعلام موافقت سازمان بورس در مهلت قانونی نسبت به تشكیل مجمع عمومی فوق‌العاده اقدام خواهد شد.

در سال جاری از طرف موسسه بین‌المللی Capital intelligence رتبه‌بندی اعتباری شركت نوین گسترسایپا مورد ارزیابی قرار گرفت و مجموعا برابر رتبه‌بندی كشوری، تعیین شد. از نظر تعداد فروش نیز بودجه برآوردی سال 1386تا آخر دی‌ماه جاری محقق شده است.
امسال نوین گسترسایپا در فرآیند جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی برای اخذ تقدیرنامه و همچنین در فرآیند انتخاب 100شركت برتر اقدام كرده كه تا آخر سال نتایج آن اعلام خواهد شد.

آینده فعالیت:

شركت سایان كارت دارای مجوز«ارائه‌دهنده خدمات پرداخت» یا PSP از بانك مركزی جمهوری اسلامی است و با توجه به سیاست‌های كلی دولت و بانك مركزی در راستای توسعه فرهنگ استفاده از كارت به‌جای پول نقد و اسكناس، آینده روشنی برای این شركت پیش‌بینی می‌شود. امسال سومین سال است كه سایان‌كارت به سود‌دهی منطقی رسیده و با توجه به قراردادهای در دست اجرا افزایش قابل ملاحظه‌ای در درآمدهای سال آتی برای این شركت پیش‌بینی می‌شود.

موضوع فعالیت:

در ابتدا تاسیس، ساخت انواع قطعات برقی خودرو سواری و وانت تعریف شده بود. از اواخر سال 78 فعالیت در زمینه کارتهای نقدی و اعتباری، تولید قطعات الکترونیک خودرو و خدمات بیمه ای را آغاز نمود. در تاریخ 12/02/84 تو سط شرکت سایپا رتبه شرکت از درجه 3 به درجه 2 ارتقاء یافت و در حال حاضر شرکت فعالیت اصلی خود را روی خرید و فروش خودرو ها و وسایل نقلیه تو لیدی سایپا و شرکتهای گروه ساپا به نقد و اقساط از طریق اجاره به شر
ط تملیک(لیزینگ) متمرکز نموده است.

فعالیت‌های بیمه‌ای گروه نوین گسترسایپا از سوی دو شركت خدمات بیمه‌ای نوین گسترسایپا به نمایندگی از بیمه ایران و شركت خدمات بیمه‌ای سایان به نمایندگی از بیمه ملت ارائه می‌شود كه مجموع پورتفولیوی بیمه‌ای دو شركت در سال جاری معادل یك هزار و 600میلیارد ریال برآورد می‌شود كه این رقم از پورتفولیوی بسیاری از شركت‌های خصوصی بیمه‌گر بیشتر است. با توجه به توسعه فرهنگ بیمه در جامعه و ارائه انواع نوین بیمه در رشته‌های مختلف بیمه، پیشرفت آتی شركت‌های بیمه‌ای گروه نوین گسترسایپا قابل پیش‌بینی است. شركت ‌« نوین گسترسایپا » به لحاظ فعالیت‌ مالی، یك مجموعه كامل است، چرا كه هم در بخش بیمه فعال است و هم فعالیت شبه‌اعتباری انجام می‌دهد، بااین وجود نسبت P/E این شركت از بقیه كمتر است؟
احتمال مقایسه شما با دیگر شركت‌های لیزینگی حاضر در بورس است. در این مورد باید گفت كه نسبت P/E هر چهار شركت بورس لیزینگ حدود 5/3 با جزیی اختلاف دور می‌زند و هیچ‌كدام از شركت‌های لیزینگی اختلاف فاحشی در نسبت P/E با دیگر شركت‌ها ندارد. ولی در مجموع اگر با نسبت P/E سایر واسطه‌‌گری‌های مالی مانند بانك‌ها مقایسه كنیم، پایین‌تر است و این مورد ناشی از قیمت‌ سهام این شركت‌ها است كه به دلیل نرخ‌های تكلیفی لیزینگ و بالا بودن نرخ تامین مالی رشد چندانی در بازار سرمایه ندارد.

با توجه به تقسیم سود مناسب نوین گسترسایپا ، بسیاری این شركت را در گروه شركت‌های درآمدی تقسیم‌بندی می‌كنند، سیاست تقسیم سود از سوی مجمع صاحبان سهام انجام می‌گیرد و مدیریت نقشی در تقسیم سود ندارد. با توجه به اینكه سهامدار اصلی
نوین گسترسایپا ، شركت سایپا است و قسمتی از سود شركت سایپا از محل شركت‌های تابعه تامین می‌شود؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود كه سیاست تقسیم سود به روال سال‌های گذشته ادامه یابد.

افتخارات گروه « نوین گسترسایپا »

افتخارات گروه « نوین گسترسایپا »تحقیق استقرار سیستم مدیریت كیفیت در اواخر سال 1384 به پایان رسید و شركت نوین گسترسایپا در تاریخ 10/12/1384 به‌عنوان اولین شركت لیزینگ در ایران موفق

به اخذ گواهینامه مدیریت كیفی2000-9001 ISO از شبكه IQ Net آلمان شد.
این شركت در پایان سال 1384 با توجه به ارزیابی صورت گرفته بر اساس مدل EFQM در اولین دوره فرآیند ارزیابی جایزه تعالی گروه سایپا موفق به دریافت جایزه «لوح زرین تعالی» شد. همچنین در سال 1385 در راستای پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی «EFQM»، این‌ شركت موفق به اخذ گواهینامه «اشتهار به تعالی» از شركت DQS آلمان و نیز گواهی «تعهد به تعالی» از سازمان جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی شد.

اهداف لیزینگ نوین گسترسایپا:

همچنین اهداف لیزینگ نوین گسترسایپا نیز عبارتند از:

– تامین منابع مالی ارزان افزایش سهم بازار

– افزایش بهره‌وری (نیروی انسانی، مالی، مدیریتی، سیستمی و…)

– رضایت ذی‌نفعان (مشتریان، سهامداران، كاركنان، نمایندگان و….)

– و كمك به فرهنگ‌سازی لیزینگ در جامعه، توجه به گنجینه ارزشی كاركنان، رعایت اخلاق حرفه‌ای، ارائه خدمات شفاف بر اساس نیاز مشتریان و ارتقای شهرت و اعتبار شركت از اصول حاكم در شركت نوین گسترسایپا می‌باشد.

شركت بیمه سایان (سهامی خاص):

بزرگ‌ترین نماینده بیمه ملت در سراسر ایران و یكی از دو شركت بزرگ نمایندگی بیمه در سطح كشور است كه دارای شعب متعدد، مستقر در اداره‌های فروش سایپا، پارس خودرو و زامیاد است و در زمینه صدور انواع بیمه‌نامه فعالیت گسترده‌ا ی دارد.

شركت سایان كارت:

اولین شركت دارای مجوز بانك مركزی به عنوان تامین‌كننده ابزارهای پرداخت در قالب مقررات PSP است و بر آن است تا با ایجاد شبكه بازاریابی، تامین ابزارهای پرداخت، ارائه خدمات پولی و مالی به بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری و شركت‌های گروه سایپا، با اتكا به گنجینه ارزشی كاركنان در جهت دستیابی به چشم‌انداز و توسعه پایدار كشور، رضایت مشتریان و سایر ذی‌نفعان را در سطح كشور تامین كند.

خدمات بیمه‌ای نوین گستر:

به عنوان مشاور در زمینه تامین انواع پوشش‌های بیمه‌ای، كاهش ریسك سرمایه‌گذاری و پیگیری و ایمنی ریسك یكی از شركت‌های زیرمجموعه گروه نوین گسترسایپا است كه در زمینه صدور انواع بیمه‌نامه (حوادث، ثالث، بدنه خودرو، درمان، عمر و حادثه و….) فعالیت گسترده‌ای دارد.

دارایی های ثابت :

شرکت دارای قدر السهم 5/4 دانگ از شش دانگ ساختمانی با زیر بنای مفید 015/2متر مربع و پارکینگی به مساحت 849 متر مربع و سایر قسمتها شا مل انبارداری به مساحت 5/117‌متر مربع می باشد.طی سال 1384تا این تاریخ شرکت نوین گستر سایپا معادل 11 میلیارد ریال در خرید یک ساختمان اداری با شرکتهای سایپا کارت و سرمایه گذاری سایپا مشارکت نموده است.

رقبای شرکت:

علاوه بر بانکهای دولتی و خصوصی ،موسسات مالی و اعتباری غیر بانکی که به مو ضوع لیزینگ (اجاره به شرط تملیک) میپردازند و شرکتهای لیزینگ، رقبای شرکت محسوب می شوند. اسامی شرکتهای عمده لیزینگ به شرح زیر است:

– لیزینگ ایران خودرو

– لیزینگ خودروی ایرانیان

– لیزینگ خودرو سازی

–لیزینگ خودرو
ملی

– لیزینگ صنعت و معدن

– لیزینگ غدیر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: