مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پروژه کارآفرینی پرورش ماهی و آبزیان دریایی

پروژه کارآفرینی پرورش ماهی و آبزیان دریایی

دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی
فرمت فایل docx
حجم فایل 131 کیلو بایت
تعداد صفحات 36
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تاریخچه

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای – سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه حاكمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

2 – در سال 1306 هجری شمسی بین دولت های ایران و شوروی سابق پیمانی جهت تاسیس شركت مختلط برای صید ماهی در سواحل جنوب دریای مازندران منعقد شد و سایر رودخانه های داخلی در اختیار وزارت دارائی قرار گرفت كه به طور سالانه از طریق مزایده اجاره داده می شد.

3 – در سال 1332 هجری شمسی شركت شیلات توسط دكتر محمدمصدق ، نخست‌وزیر وقت ، ملی اعلام گردید و به عنوان شیلات ایران نامگذاری شد. این تشكیلات اولین ساختار سازمانی رسمی ماهیگیری كشور بود و به همین دلیل شیلات ایران نامیده شد.

4 – تا سال 1332{اعلام ملی شدن شیلات} فعالیتهای شیلات براساس قراردادهای ایران و روسیه انجام و رودخانه های شمال نیز تحت اختیار وزارت دارایی بوده و از طریق مزایده واگذار می شدند.

5 – با تشكیل وزارت منابع طبیعی در دی ماه 1346 شیلات ایران به این وزارتخانه وابسته شد و بعد از انحلال وزارتخانه مذكور امور شیلات به وظایف وزارت كشاورزی افزوده گردید.

6 – نخستین آئین نامه صید در دریای خزر در سال 1332 پس از ملی شدن شركت شیلات ایران تدوین و اجرا گردید كه عمدتاً مشتمل بر تعیین فصول مجاز و ممنوعه صید و تعیین مناطق مجاز صیادی بود.

7 – اولین فعالیت دولتی در زمینه آبزیان با همكاری پروفسور بلگواد دانماركی در سال 1316 هجری شمسی بر روی ماهیان جنوب انجام شد. درسال 1328 این كار توسط دكتر پطرسن دانماركی ادامه یافت.

8 – طی سالهای 1334 تا 1335 هجری شمسی یك شركت ژاپنی مطالعاتی را در خصوص توسعه ماهیگیری جنوب در خصوص انواع آبزیان خلیج فارس به ویژه ماهی و میگو انجام داد و در نتیجه مشخص شد بهره برداری از منابع آبزی خلیج فارس در تمام مدت سال امكان پذیر است. در سال 1335 سازمان برنامه و بودجه شركت ماهیگیری خلیج فارس را با مشاركت ژاپنی ها تحت عنوان ” ماهیگیری خلیج فارس ” تاسیس گردید كه ژاپن سهامدار آن بود سپس در سال 1336 تمامی سهام این شركت به سازمان برنامه انتقال یافت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: