مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی هوش هیجانی

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی هوش هیجانی

پکیج آموزشی درمانی هوش هیجانی در ۱۰۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۰۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج آموزشی درمانی هوش هیجانی در ۱۰۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در ۱۵ جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  100  صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه  APA

توجه : در این فایل بیشتر به مبانی نظری هوش هیجانی پرداخته شده و جلسات درمانی فقط به صورت توضیح چند سطری هر جلسه در پایان فایل آورده شده است .

 


توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح جلسات درمانی و مبانی نظری به صورت کامل برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

 

جلسه اول :

آشنایی با آزمودنی ها

تعریف هوش

هوش هیجانی و انواع هوش

تفاوت انواع هوش هیجانی

و در آخر اجرای پیش آزمون

 

 

جلسه دوم :

 توضیح دادن در رابطه با هیجان های اصلی و کشیدن شکل هر هیجان بصورت، صورتک های مختلف توسط آزمودنی ها روی کاغذ و تابلوی کلاس و همچنین نشان دادن حالت های چهره ای هر هیجان بصورت گروهی در کلاس توسط آنها.

 

شرح جلسه:

نظریه های هیجان:

نظریه‌هائی که در پی یافتن هیجان‌های اولیه یا بنیادینی هستند که همه مردم تجربه می‌کنند و همچنین انواع موقعیت‌ها و ارزیابی‌هائی که این هیجان‌های اولیه را فرا می‌خوانند.

در نخستین گروه از نظریه‌های ارزیابی گفته می‌شود که مجموعه‌ی کوچکی از هیجان‌های ‘اولیه’ وجود دارد و هر هیجان را ارزیابی‌های خاص هر رویداد فرا می‌خوانند. (مثلاً ترس) و ارزیابی‌های فراخوان آن (مثلاً تهدید).

این هیجان‌های نخستین در تمام فرهنگ‌های انسانی و در سراسر قلمرو جانوری وجود دارد. بعضی رویدادها را ممکن است همه آدم‌ها یکسان ارزیابی کنند. برای مثال، مار زنگی را بیشتر جانواران و آدمیان به‌عنوان منبع تهدید ارزیابی می‌کنند. انواع تهدیدهائی که فراخوان ارزیابی‌ها مندرج در جدول هیجان‌های نخستین و عوامل فراخوان آنها، هستند، ممکن است در گونه‌های مختلف جانوران و فرهنگ‌های مختلف آدمی متفاوت باشد. برای مثال، بسیاری از آمریکائی‌ها اگر در حین قدم زدن در ساحل به افراد کاملاً برهنه برخورد کنند ممکن است حیرت‌زده شوند، اما دیدن چنین صحنه‌هائی برای بسیاری از برزیلی‌ها امری عادی است زیرا برهنه حمام آفتاب‌گرفتن در برزیل رایج‌تر از آمریکاست.

 

 

 

جلسه سوم :

آموزش فن رها سازی هیجان هدف این جلسه است.

 

شرح تکنیک رهاسازی هیجان::

به مراجعان، آموزش داده شد در هنگام بروز حالت های هیجانی منفی مانند عصبانیت، غمگین و بخش یا زمانی که احساس لجاجت و حسادت را تجربه می کنند برای حس خود نامی انتخاب کنند و با بستن چشم های خود سعی بر حس کردن آن در وجود خود را داشته باشند.

سپس از فن رها سازی هیجان که شامل نواختن ضربه های آرام به نواحی خاصی از بدن توسط انگشت می باشد. (مانند بین دو ابرو، بیرون گوشه های چشم، روی استخوان گونه و…) استفاده کنند.

کودکان آموزش داده شد که نفس عمیق بکشند و در هنگام ضربه زدن به مشکلشان فکر کنند و به نقاط مورد نظر به آرامی ضربه وارد کنند و با دم و بازدم های عمیق مشکل خود را به بیرون پرتاب کنند.

 

 

 

جلسه چهارم :

معرفی عروسک خرس ابر قهرمان به کودکان و توضیح درباره اینکه هر زمانی که ما احساس یک هیجان را در درون خود داریم خرس ابر قهرمان چگونه به کمک ما خواهد آمد تا ما راجع به آن هیجان تصمیم بگیریم.


 

 

جلسه پنجم :

هدف این جلسه فراگیری ابراز و بیان احساسات بود.

با کمک خرس ابر قهرمان به دانش آموزان آموزش داده شد که داشتن هر نوع احساسی و به هر طریقی که باشد طبیعی است و اشکالی ندارد شما باید همانی باشید که واقعا هستید.

مثلا این طبیعی است که هنگام آزرده شدن گریه کنید و یا در هنگام سختی تقاضای کمک کردن عیب نیست.


 

 

مبانی نظری::::::

مقدمه

هوش

اگرچه هوش از موضوعاتی است که در حوزه روانشناسی بسیار مورد بحث قرار گرفته است، تعریف استانداری درباره آن وجود ندارد. شاید بتوان به صورت کلی هوش را توانایی آموختن و کاربرد مهارتهایی تعریف کرد که برای سازگاری موفقیت آمیز با نیازهای فرهنگ و محیط فرد لازم است.

روانشناسان برای انسان ۳ نوع هوش را تعریف کرده اند.

۱ – هوش شناختی

۲ – هوش هیجانی

۳ – هوش معنوی

نظریه گاردنر درباره هوش چندگانه، دیدگاه سنتی هوش و توانایی ذهنی را در زمینه تعلیم و تربیت و علوم شناختی دگرگون ساخته و روش ها و برنامه های آموزشی را تحت تاثیر قرار داده است.

 بسیاری از معلمان و برنامه ریزان آموزشی، نظریه گاردنر را در راهبردهای تدوین و برنامه ریزی محتوای درسی مورد توجه قرار داده و در اغلب موارد این دیدگاه را در فرایند یاددهی – یادگیری به گونه ای موثر به کار برد هاند. برای سنجش انواع هوش، پرسشنامه و ابزارهایی ساخته شده است که در فرایند آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این ابزارها می توان به آزمون هوش چندگانه کودکان اثر نانسی فیرز و هوش چند گانه که در سال ۱۹۹۹ مکنزی آن را تدوین کرده است و به پرسش نامه های هوش چندگانه هرمز و دو گلاس اشاره کرد.

ویلیامز، بلایت و همکاران ۵(۱۹۹۶) در اثر مشترک خود با عنوان « هوش عملی برای مدرسه » این سازه را به عنوان درک شخص از انتظارات مدرسه و توانایی پاسخدهی مناسب به این انتظارات تعریف کرده اند، که در مراحل رشد، از کودکی تا میانی و تا آغاز نوجوانی رشد می کند. آنان در یک پژوهش نشان دادند که هوش عملی برای مدرسه را می توان با آموزش افزایش داد و بدین ترتیب دانش آموزان را در بهبود عملکرد تحصیلی کمک کرد. برای بررسی بهتر انواع هوش های مطرح شده، می توان الگویی ساده بدست داد که نشان دهنده ارتباط میان سطوح هوش باشد.



 – Fairs

 – Mackenzie

 – Harms  & Douglas

 – Williams

 – Blythe



مفهوم هوش هیجانی :

سالووی و مایر یک تعریف تجدید نظر شده و پیچیده تری را از هوش هیجانی ارائه نمودند. در این تعریف چهار بعد برای این سازه در نظر گرفته شده است :

۱ – احساس و ابراز هیجان

۲ – تسهیل تفکر توسط هیجانات

۳ – فهم و تحلیلی هیجان ها

۴ – تنظیم بازبینی هیجانات

بنابراین تعریف می توان کفایت های مرکزی درگیر در هوش هیجانی را شامل : ابراز هیجان در خود و دیگران فهم این هیجان ها و اداره هیجان ذکر نمود.

گلمن هوش هیجانی را توانایی برانگیختگی خود، پایداری در مواقع شکست، توانایی کنترل انگیزه های ناگهانی ( تکانه ها) و تمایلات، به تاخیر انداختن و ارضاء تمایلات، توانایی نظم بخشیدن به حالتهای روحی و توانایی اصرار ورزیدن و امیدواری می داند.

این نظریه اعتقاد دارد آنچه که می تواند پیش بینی کننده موفقیت و سلامت روانی فرد در آینده باشد توانایی هوش هیجانی است.

چهار بعدی که سالووی و مایر برای هوش هیجانی ذکر کرده بودند در اصلاحیه ای از طرف گلمن به چهار حوزه به شرح زیر تبدیل شد.

۱ – آگاهی از هیجانات خود

۲ – مدیریت هیجانات خود

۳ – شناسایی هیجانات دیگران

۴ – تنظیم روابط خود با ددیگران

مایروسالووی در کتاب بار – ان و پارکز هوش هیجانی را تحت عنوان سه معنی بررسی نموده اند. این سه معنی عبارتند از :

۱ – هوش هیجانی به معنی طرز تفکر یک عصر یا دوره

۲ – هوش هیجانی به معنی شخصیت

۳ – هوش هیجانی به معنی توانایی ذهنی

هوش هیجانی به معنی طرز تفکر یک عصر یا دوره اولین و کلی ترین معنی هوش هیجانی است، روحیه ای که در یک عصر یا دوره وجود دارد و عبارتست از خصوصیات فرهنگی – معنوی یا احساسی که یک دوره را مشخص می کند.

طرز تفکرهای یک دوره متعدد در هم تنیده اند. به نظر مایروسالووی هوش هیجانی یکی از این طرز تفکرهای این عصر می باشد و لذا اولین معنی هوش هیجانی جنبه فرهنگی و سیاسی دارد.

هوش هیجانی به معنی شخصیت بیشتر جنبه مردمی داشته و به یک بسته خصوصیات شخصیتی اشاره می کند که برای موفقیت در زندگی مهم می باشد با بررسی بعضی از نظریه های شخصیت مانند الگوی پنج عاملی مک کری در می یابیم که فاکتورهای هوش هیجانی مانند عامل های تشکیل دهنده شخصیت می باشند.

روان رنجور خویی ( نگران، ناایمن، عصبی)، خوشایندی ( خوش قلب، ساده دل، مورب)، برونگرایی ( پرحرف، لذت جو، با محبت)، وظیفه شناس ( با دقت، قابل اعتماد، منظم) گشادگی ( مبتکر، مستقل، سازنده) در مقایسه بعضی از نظریه های دیگر هوش هیجانی تنها به عنوان یکی از سازه های شخصیت در نظر گرفته می شود. با توجه به وسعت شخصیت و بخش های آن هیجان و انگیزش کل شخصیت را در بر نمی گیرد.

هوش هیجانی به معنی توانایی ذهنی به نظر مایر و سالووی مناسب تر به نظر می رسد. رویکردهای علمی هوش هیجانی را بیشتر با عبارت توانایی ذهنی تعریف می کنند و آن اشاره به یک دسته توانایی هایی دارد که در پردازش اطلاعات هیجانی بکار می رود. (فریدمن، ۲۰۰۳)


 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: