پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدارس هوشمند ۴۹ صفحه
پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدارس هوشمند ۴۹ صفحه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدارس هوشمند که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۹ |
حجم | ۸۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدارس هوشمند که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
در سال ۱۹۸۴ دیوید پرکینز و همکارانش در دانشگاه هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربهای نوین در برنامههای آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت. گفته میشود اولین مدارس هوشمند در سال ۱۹۹۶ در انگلستان تاسیس شد و سپس طرح راهاندازی مدارس هوشمند در کشور مالزی به اجرا درآمد و با ارایه الگویی موفق، توانست تجربه خود را به سایر کشورها نیز منتقل کند و امروزه علاوه بر مالزی کشورهای ایرلند، مصر و استرالیا نیز برای هوشمند کردن مدارس خود اقدام کردهاند. (هوشمندسازی مدارس راهبرد تحولی وزرات آموزش وپرورش در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ،۱۳۹۰،ص۱۲)
دو رویکرد در کتاب های درسی در نظر گرفته شده است. الف: پروژه هایی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر استفاده از رایانه برای پژوهش و انجام پروژه های گروهی ب: فعالیت های خاص در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر استفاده از واژه نگار برای نوشتن یک گزارش، نرم افزارهای گرافیکی و استفاده از سی دی های آموزشی. دانش آموزان در انجام دادن تکالیف گوناگون درسی باید از رایانه استفاده کنند. مهمترین استفاده از رایانه در انجام دادن پروژه ها و امور پژوهشی است. همچنین از رایانه ها به منزله ابزاری برای وارد کردن داده ها، رسم جدول و کشیدن نمودار استفاده می شود.گنجاندن فناوری های جدید در کتاب های درسی ضمن آشنا کردن دانش آموران با توانایی ها و قابلیت های رایانه، ترس از آن را نیز در آن ها از بین می برد و سبب می شود که فضای علم از مرز کتاب ها فراتر رود ( حقیقی، ۱۳۸۸، ص ۲)
فهرست مطالب
تعریف نظری مدارس هوشمند
تعریف عملیاتی مدارس هوشمند
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدارس هوشمند
۱-۲- تاریخچه استفاده از فناوری در آموزش 8
۲-۲- اهمیت و نقش فناوری در آموزش 13
۳-۲- جایگاه و نقش حیاتی فناوری در آموزش وپرورش 16
۴-۲-موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش 18
۵-۲- هوشمندسازی مدارس 21
۶-۲-اسناد پشتیبان هوشمند سازی مدارس 22
سند چشم انداز۲۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران 22
برنامه پنجم توسعه 22
سند توسعه فاوای وزارت آموزش و پرورش 23
سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور 23
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 23
نقشه جامع علمی کشور 24
۷-۲- پیشینه هوشمندسازی مدارس 25
پیشینه هوشمندسازی مدارس در جهان 25
۸-۲-پیشینه هوشمندسازی مدارس در ایران 26
جدول( ۱-۲)-آمار مدارس هوشمند براساس اظهار ادارات کل استانها( تیرماه ۹۰) 28
۱۳-۲- پیشینه تحقیق 29
پیشینه خارجی 29
پیشینه داخلی 35
۱۴-۲- جمع بندی و نتیجه گیری 44
منابع و ماخذ 46
فهرست منابع : 46
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت