پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه فناوری در آموزش
پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه فناوری در آموزش
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری در آموزش که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۰ |
حجم | ۷۱ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری فناوری در آموزش عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم.
همگام با پیشرفت های سایر بخش ها، نظام های آموزشی نیز دچار تحول شده و گرایش از یادگیری های معلم محور به فراگیر محور رو به افزایش است. به گونه ای که آموزش و استفاده از فناوری در برنامه درسی کشورهای پیشرفته گنجانده شده است. به عنوان نمونه در انگلستان کتاب های درسی در هر موضوع شامل سه کتاب دانش آموز، راهنمای معلم و راهنمای دانش آموز است. در هر سه کتاب فعالیت هایی در باره فناوری اطلاعات و ارتباطات گنجانده شده است. برای این که دانش آموزان فناوری اطلاعات و ارتباطات را تجربه کنند دو رویکرد در کتاب های درسی در نظر گرفته شده است.
الف: پروژه هایی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر استفاده از رایانه برای پژوهش و انجام پروژه های گروهی
ب: فعالیت های خاص در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر استفاده از واژه نگار برای نوشتن یک گزارش، نرم افزارهای گرافیکی و استفاده از سی دی های آموزشی. دانش آموزان در انجام دادن تکالیف گوناگون درسی باید از رایانه استفاده کنند. مهمترین استفاده از رایانه در انجام دادن پروژه ها و امور پژوهشی است. همچنین از رایانه ها به منزله ابزاری برای وارد کردن داده ها، رسم جدول و کشیدن نمودار استفاده می شود.گنجاندن فناوری های جدید در کتاب های درسی ضمن آشنا کردن دانش آموران با توانایی ها و قابلیت های رایانه، ترس از آن را نیز در آن ها از بین می برد و سبب می شود که فضای علم از مرز کتاب ها فراتر رود ( حقیقی، ۱۳۸۸، ص ۲)
در پژوهشی که توسط هاریسون و همکاران(۲۰۰۲)تحت عنوان «بررسی تأثیر کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش »انجام شده است؛ محققین اینگونه نتیجه گرفته اند که فنآوری اطلاعات و ارتباطات آموزش را عمیقتر و اثربخشتر کرده و سبب بروز خلاقیت میگردد.
فهرست مطالب
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری در آموزش
۱-۲- تاریخچه استفاده از فناوری در آموزش 8
۲-۲- اهمیت و نقش فناوری در آموزش 13
۳-۲- جایگاه و نقش حیاتی فناوری در آموزش وپرورش 16
۴-۲-موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش 18
پیشینه خارجی 21
پیشینه داخلی 27
۱۴-۲- جمع بندی و نتیجه گیری 36
منابع و ماخذ 37
فهرست منابع : 38
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت