چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عقب ماندگی ذهنی
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عقب ماندگی ذهنی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳۲ |
حجم | ۲۲۹ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عقب ماندگی ذهنی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.
عقب ماندگی ذهنی یک وضعیت و حالت ذهنی خاص است که در اثر شرایط مختلف قبل از تولد و هنگام تولد و یا پس ازتولد کودک پدید آید، عقب ماندگان ذهنی افرادی هستند که به علت وقفه یا کمبود رشد ذهنی در شرایط عادی قادر به استفاده مطلوب از برنامه های معمولی آموزش و پرورش، سازگاری اجتماعی و تطبیق با محیط نمی باشند.
افروز (۱۳۷۷) اظهار می دارد: عقب ماندگان ذهنی آموزش پذیر افرادی هستند که بهره هوشی آنان ۷۰-۵۰ می باشد و قادر به فراگیری حداقلی از اطلاعات عمومی و در س های رسمی کلاس از قبیل خواندن و نوشتن و حساب کردن و مهارت های مناسب شغلی بوده و می توانند در اداره زندگی خود از تحصیل خویش بهره-مند شوند. میلانی فر(۱۳۷۴) عقب مانده ی ذهنی آموزش پذیر را افرادی می داند که هوش بهر آن ها بین۷۰-۵۱ است این افراد از لحاظ دانستن لغات ضعیف اند، مفاهیم را خود درک نمی کنند، آموزش کلامی عادی ندارند و از لحاظ عاطفی واکنش های لازم را به دست نمی آورند.
فهرست مطالب
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی
عقب ماندگی ذهنی 8
عقب ماندهی ذهنی آموزشپذیر (EMR) 9
ویژگیهای کودک استثنایی 9
نیازهای والدین کودکان استثنایی 10
احساسات والدین کودکان استثنایی 11
پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت