مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط و بررسی مزایای آن

کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط و بررسی مزایای آن

هدف از این پایان نامه کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط و بررسی مزایای آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۵
حجم ۲۷۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

اگرچه بعضی از محققان معتقدند که وجود رابطه منفی بین ساختارهای سازمان های بزرگ با کارآفرینی سازمانی حاکی از آن است که ساختارهای مکانیک موجود، قادر به پیشرفت در زمینه ی کارآفرینی سازمانی نخواهند بود(خنیفر، وکیلی، ۱۳۸۷؛ وینکر و همکاران، ۲۰۰۸). اما با این حال، وجود مزایای فراوان کارآفرینی سازمانی در سازمان های بزرگ و از پیش تاسیس شده، محققان را از جستجوی کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک تر غافل کرده است(زهرا و همکاران، ۲۰۰۹) به گونه ای که تا مدت ها، مفهوم کارآفرینی سازمانی به صورت انحصاری در فضای کسب و کارهای بزرگ مطالعه می شد(کریر، ۱۹۹۴؛ موریس، کوراتکو، ۲۰۰۲؛ وینکر و همکاران، ۲۰۰۸) و شرکت های کوچک در این زمینه محروم بودند چرا که اطلاعات کم تری از ایجاد این مفهوم در این سازمان ها موجود است(کریر، ۱۹۹۴؛ وینکر و همکاران، ۲۰۰۸).

چنانچه کریستین(۲۰۰۴) آن را ابتکار شرکت های از پیش تاسیس شده برای به کارگرفتن کارآفرینی می داند. ولی امروزه و به طور کلی، محققین معتقدند که رفتارها و دیدگاه های کارآفرینانه برای رشد و موفقیت شرکت ها در هر اندازه ضروری است(بارینگر، بلودرن، ۱۹۹۹). بنابراین بکارگیری این مفهوم برای شرکت های کوچک و متوسط درست به اندازه ضرورت بکارگیری آن در شرکت های بزرگ است(فاربر، ۱۹۹۹؛ کریر، ۱۹۹۴، کریستین، ۲۰۰۴؛ موریس، کوراتکو، ۲۰۰۲). هرچند ماهیت خاص شرکت های کوچک ممکن است توسعه و عملیاتی کردن کارآفرینی سازمانی را متفاوت کند(کریر، ۱۹۹۴)

امروزه شرکت های کوچک و متوسط در همه سطح جهان توسعه پیدا کرده اند(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱؛ راجا، کومار، ۲۰۰۸) و نقش اقتصادی و اجتماعی پررنگی را در جهان ایفا می کنند(فاربر، ۱۹۹۹)؛ اما با این حال، هنوز در ادبیات این بخش، یک تعریف جامع و مورد پذیرش همگان از این شرکت ها ارائه نگردیده است(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱؛ زاتزالو، گری ،۲۰۰۰). بسیاری از محققان این موضوع را به دلیل استفاده از معیارهای مختلفی که در تعریف این شرکت ها استفاده می شود، می دانند(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱؛ سمیع زاده، چهارسوقی، ۱۳۸۸؛ معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، ۱۳۸۸).

به طوری-که این معیارها از یک کشور به کشور دیگر از جهات مختلف متفاوت است(حسنقلی  پور، آقا زاده، ۱۳۸۴؛ زری باف، شفیع خانی، ۱۳۸۵).  تعریفی که بانک سرمایه گذاری و صندوق سرمایه گذاری اروپا در مورد شرکت های کوچک و متوسط ارائه داده ، در ادبیات اقتصادی جهان مقبول تر از بقیه تعاریف قرار گرفته است و به عنوان یک تعریف استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد. در این تعریف که آخرین بار در سال ۲۰۰۳ مورد بازنگری و تعدیل قرار گرفته است، شرکت ها براساس سه خصوصیتِ تعداد کارمندان، حجم معاملات و ارزش کل دارایی ها تقسیم بندی شده اند(معاونت برنامه-ریزی و امور اقتصادی، ۱۳۸۸)

فهرست مطالب
۱-۱-    شرکت های کوچک و متوسط:    ۱

۱-۱-۱-    مفهوم شرکت های کوچک و متوسط    ۱

۱-۱-۲-    چالشهای شرکت های کوچک و متوسط    ۴

۱-۱-۳-    جایگاه شرکت های کوچک و متوسط در محیط امروزی    ۸
۱-۲-    کارآفرینی    ۱۱
۱-۲-۱-    تاریخچه کارآفرینی    ۱۱
۱-۲-۲-    مفهوم کارآفرینی    ۱۳
۱-۳-    کارآفرینی سازمانی    ۱۷
۱-۳-۱-    تعاریف کارآفرینی سازمانی    ۱۷

۱-۳-۲-    کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط    ۲۳

۱-۳-۳-    مزایای کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط    ۲۴

۱-۳-۴-    مدلهای کارآفرینی سازمانی    ۲۷
۱-۴-    پیشنه تحقیق    ۴۴
۱-۴-۱-    پیشینه داخلی    ۴۴
۱-۴-۲-    پیشینه خارجی    ۴۸
۱-۵-    نتیجه گیری      ۵۰

۲-    منابع    ۶۴

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: