کارآفرینی سازمانی و عوامل موثر بر تمایل به آن
کارآفرینی سازمانی و عوامل موثر بر تمایل به آن
هدف از این پایان نامه بررسی مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۰ |
حجم | ۴۰۷ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
این پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی است که کارآفرینی سازمانی و عوامل موثر بر تمایل به آن تشریح خواهد شد.در ابتدا در مورد کارآفرینی و امواج و انواع آن صحبت می شود.مدل های معروف کارافرینی کامل تشریح می شوند.فرآیند کارآفرینی سازمانی و موانع و محدودیت های آن بررسی می شود . در آخر نیز بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی آورده می شود.
مطالعات متعددی نیاز به بازآفرینی و کاراتر ساختن و مؤثرتر ساختن دولت و وارد ساختن ساز و کارهای بازار به بخش دولتی، بهبود خلاقیت و توسعه فرهنگ های ریسک پذیر را مورد بحث و بررسی قرار داده اند و بدین ترتیب اصطلاح کارآفرینی سازمانی بخش دولتی را معرفی کرده اند. به همین ترتیب، کارآفرینی سازمانی نیز شاخص ها و موضوعات متعددی را شامل می شود و در نتیجه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. بنابراین، ضروری است تا ضمن شناخت و دسته بندی این عوامل، وضعیت مطلوب و مناسب آنها برای ارتقای کارآفرینی سازمانی مورد بررسی قرار گیرد (حسین پور و زارعی وش، ۱۳۸۹، ۱۷۳). کارآفرینی در حل تعدادی از مشکلات همچون افزایش سریع رقبای جدید، ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه های مدیریت سنتی در سازمان ها، خروج بهترین نیروی کار از سازمان ها و اقدام آنها به کارآفرینی مستقل ایجاد شده است.
کارآفرینی سازمانی اقدامی است که اگر سازمان بخواهد به رشد خود تا بینهایت ادامه دهد، ضروری است. ضرورت کارآفرینی سازمانی عمدتاً ناشی از ناسازگاری و واکنش کند سازمان های متوسط و بزرگ نسبت به تغییرات روزافزون، سریع و پیچیده و نامطمئن محیط است. با توجه به اهمیت بحث کارآفرینی سازمانی در دنیای امروز، در ایران به بحث کارآفرینی (به ویژه در سازمان های دولتی) توجه کمتری شده و زمینه های مورد نیاز برای آن فراهم نشده است. با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان طی ۲۵ سال گذشته با انجام تحقیقات گسترده و بکارگیری این مقوله توانسته اند به پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی نائل گردند، ضرورت دارد که در ایران نیز تحقیقات هدفمندی در این زمینه صورت گیرد تا بتوان مسائل و مشکلات را شناسایی و با ایجاد الگوها و مدل های علمی برای پیاده سازی این فرآیند در سطح سازمان های دولتی از مزایای آن در توسعه همه جانبه کشور استفاده نمود (حسین پور و زارعی وش، ۱۳۸۹، ۱۷۴).
با توجه به تاکیدی که بر اهمیت کارآفرینی سازمانی صورت گرفته است، تحقیق حاضر بر آن است تا تاثیر عوامل موثر را بر آن بررسی نماید. بدین منظور از مدل ارائه شده در تحقیق «فینی و همکاران» (۲۰۱۲) استفاده گردید.
فهرست مطالب
۲-۱- مقدمه ۱۷
۲-۲- کارآفرینی ۱۷
۲-۳- ویژگی های کارآفرینان ۱۸
۲-۴- سه موج در کارآفرینی ۲۰
۲-۵- انواع کارآفرینی ۲۳
۲-۶- کارآفرینی سازمانی ۲۳
۲-۷- مدل های کارآفرینی سازمانی ۲۶
۲-۷-۱- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن ۲۶
۲-۷-۲- مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک ۲۷
۲-۷-۳- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران ۲۸
۲-۷-۴- کارآفرینی سازمانی تامپسون۳۰
۲-۸- شاخص های مناسب در انتخاب کارآفرینی سازمانی ۳۱
۲-۹- فرآیند کارآفرینی سازمانی ۳۲
۲-۱۰- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی ۳۴
۲-۱۱- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی ۳۷
۲-۱۱-۱- انگیزش ۳۸
۲-۱۱-۲- مهارت های فردی ۳۹
۲-۱۱-۳- حمایت محیطی ادراک شده ۴۰
۲-۱۱-۴- پویایی محیطی ادراک شده ۴۰
۲-۱۱-۵- نگرش ۴۱
۲-۱۱-۶- هنجارهای ذهنی ۴۲
۲-۱۱-۷- کنترل رفتاری ادراک شده ۴۲
منابع و مآخذ
الف- فارسی
ب- انگلیسی
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت