مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کاراموزی بانك كشاورزی مركزی

گزارش کاراموزی بانك كشاورزی مركزی در 44 صفحه ورد قابل ویرایش

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات 44
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

گزارش کاراموزی بانك كشاورزی مركزی در 44 صفحه ورد قابل ویرایش

تأسیس بانك

بانك كشاورزی در بیست و یكم خرداد ماه سال 1312‌با عنوان بانك فلاحتی و صنعتی ایران تاسیس شد و اینك با پشتوانه 73 سال تجربه و به عنوان تنها‌ نهاد مالی تخصصی در بخش كشاورزی ایران با تعداد بیش از 1800‌شعبه در سراسر كشور، حدود 70‌درصد تامین مالی این بخش را انجام می‌‌دهد. در خلال دهه گذشته این بانك با حضور موثر در بازارهای مالی و با تكیه بر تجهیز منابع كافی در تحقق اهداف خود به خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز بخش كشاورزی مثمر‌ثمر بوده است. رشد اعتبارات و سپرده‌های بانك به عنوان دو ركن اساسی در فعالیت‌های بانكی نشان‌ از افق روشن و موفقیت‌های چشمگیر این بانك در دستیابی به استانداردهای یك بانك پیشرفته و نوین امروزی است.

این بانك در سال 1384 با اعطای حدود 50‌هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش كشاورزی از رشد 33‌درصدی نسبت به سال 1383‌برخوردار بوده است.از اقدامات دیگر بانك وصول به موقع مطالبات است كه یكی از شاخص‌های كارآیی همه موسسات بانكی به شمار می‌رود، چرا كه درصد وصولی بالاتر به معنای توانایی بیشتر در پرداخت تسهیلات و در نتیجه تداوم فعالیت بانك است.افزایش نسبت وصولی به مطالبات سررسید بانك در سال‌های اخیر نشانگر پیگیری موثر و موفقیت‌آمیز بانك در وصول مطالبات سررسیده است.ارزشیابی عملكرد بانك كشاورزی لوح تقدیر و كسب رتبه اول جشنواره خدمات‌رسانی و پاسخگویی و تقدیر از سوی جشنواره شهید رجایی را به ارمغان آورد. در عین اینكه در آخرین ارزیابی به عمل آمده از سوی موسسه بین‌المللیthe Banker كه 138‌كشور مورد ارزیابی قرار گرفت.بانك كشاورزی برای سومین سال پیاپی در نظام بانكی كشور به عنوان بانك برتر در سال 2005‌ میلادی معرفی شد. موسسه مذكور براساس شاخص‌های تخصصی كمی‌نظیر بازده سرمایه، بازده دارایی، سودآوری، رشد سود، نسبت هزینه‌ها به درآمدها، نسبت سود به متوسط سرمایه، رشد دارایی‌ها و برخی شاخص‌های كیفی نظیر توسعه فناوری، كیفیت خدمات و… هر ساله بانك‌‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و برترین‌ها را در سطح جهانی، منطقه‌ای و كشوری معرفی می‌كند.

عملكرد بانك كشاورزی در آستانه هفته بانكداری بدون ربا كه كارنامه خوبی در كاهش نرخ سود بانكی داشته انگیزه‌ای برای گفت‌وگو با حسن‌نوربخش مدیر‌عامل بانك كشاورزی شد. وی كه در مدت مدیریت خود بر این بانك ثابت كرده مدیر یك بانك پاسخگو است و به حق این بانك مقام اول جشنواره خدمات‌رسانی و پاسخگویی را از آن خود كرده است. وی با تاكید بر اینكه بانك كشاورزی در دهه گذشته به منظور تامین منابع مالی لازم برای حمایت گسترده‌تر از فعالیت‌های مولد بخش كشاورزی رویكردهای جدیدی را مدنظر قرار داده است، اقداماتی همچون گسترش شعب بانك به عنوان كانون‌های تجهیز سپرده و ارائه خدمات در نقاط شهری و روستایی كشور و تنوع بخشی به خدمات و ارائه خدمات بانكی به عموم مشتریان با تاكید بر كشاورزان و فعالان بخش كشاورزی را از جمله اقدامات صورت گرفته برای اجرای رویكردهای فوق اعلام كرد.

نوآوری در خدمات بانكی و معرفی خدمات جدید، توسعه كیفی خدمات به موازات توسعه كمی آن و به‌كارگیری فناوری نوین در عرصه خدمات بانكی كه نمونه آن خدمات بانكداری الكترونیك است با سرعت مطلوبی در شعب در حال انجام است از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است. به عقیده نوربخش این رویكردها باعث شده است كه بانك ضمن افزایش چشمگیر در ارائه تسهیلات پرداختی به فعالان و بهره‌برداران بخش كشاورزی و فعالیت‌های وابسته به سطح خوبی از خوداتكایی مالی دست پیدا كند.

نوآوری در خدمات بانكی و معرفی خدمات جدید كه نوربخش از آن یاد می‌كند در بانك كشاورزی نمود فراوانی یافته است، همچنانكه با توجه به اهمیت بانكداری الكترونیك در بانكداری نوین، بانك كشاورزی با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر جهت رسیدن به استانداردهای بانكداری الكترونیك از سال 1380 اجرای طرح عظیم بانكداری الكترونیك خود را با نام مهر (مدیریت هوشمند رایانه‌ای) آغاز كرد، بانك كشاورزی اولین بانكی است كه به شبكه تبادل اطلاعات بانكی (شبكه شتاب و همه دستگاه‌های خودپرداز بانك‌های فعال در كشور بحرین) پیوست. در این راستا بانك تا پایان خردادماه سال 1385 با نصب 513 دستگاه خودپرداز و ده‌هزار و 534 دستگاه پایانه فروش (POS) تاكنون توانسته است بهترین خدمات را به مشتریان این شبكه عظیم ارائه كند و برای اولین بار در تاریخ بانكداری ایران نسبت به صدور كارت اعتباری مهر اقدام نموده است.

دارندگان این كارت می‌توانند در فروشگاه‌های
زنجیره‌ای و مراكز رفاهی كه پایانه فروش نصب شده است، بدون پرداخت وجه خرید كنند. در حال حاضر تعداد كارت‌های مهر صادر شده، یك‌میلیون و 228هزار و 568 عدد و كارت‌های اعتباری دوهزار و 367 عدد و تعداد شعب مهر در سراسر ایران حدود 500 شعبه است. این بانك از سال 1378 سیستم پاسخگویی تلفنی به مشتریان بانك را در جهت اطلاع‌رسانی به حساب‌های آنها نصب و راه‌اندازی كرد. همچنین به منظور كاهش ازدحام و حضور نامنظم مشتریان در جلوی باجه شعب بانك و در اجرای «طرح تكریم ارباب رجوع» نوربخش در خصوص راه‌اندازی شعب الكترونیك بانك اظهار می‌دارد كه تا پایان سال‌جاری 500 شعبه سیستم جامع الكترونیك مهر گستر بانك كشاورزی راه‌اندازی می‌شود. وی تصریح می‌كند: تاكنون 14 شعبه بانك كشاورزی در استان‌ها به سامانه الكترونیك مهرگستر مجهز شده‌اند كه با اجرای این سیستم خدمات بانكی از طریق ماهواره به مشتریان ارائه می‌شود.

اجرای این طرح علاوه بر سرعت بخشیدن به امور بانكی نقش بسزایی در نظام هماهنگ بانكی دارد.با انجام بررسی‌های كارشناسی و مطالعه تجارب بانك‌ها و موسسات مشابه خارجی، برای اولین بار در نظام بانكی كشور «سیستم نوبت‌دهی الكترونیكی» یا «پذیرش مشتریان» را در تعدادی از شعب سراسر كشور مورد استفاده قرار داده است.

با توجه به نتایج مثبت حاصل از این طرح به زودی سایر شعب بانك به این سیستم مجهز خواهد بود.در كنار تنوع خدمات بانكی در بانك كشاورزی كه مورد اذعان همگان است، این بانك برای اولین بار در كشور اقدام به راه‌اندازی مركز كارشناسی 24ساعته بانكی (CALL CENTER) تحت عنوان مركز ارتباط سبز كرد.حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ویژه كشاورزی از سال 1377 به طیف خدمات بانك اضافه شد.

این حساب عمدتا برای جذب منابع حاصل از فروش محصولات كشاورزی به ویژه گندم طراحی شده است.ضمن آنكه افتتاح آن برای سایر اقشار نیز امكان‌پذیر است.

کـــــشاورز کارت:

براساس رسالت وماموریت اصلی بانک کشاورزی، ازاین نوع کارت برای ارتقا و رشد فرهنگ بانکداری الکترونیکی در جامعه کشاورزان و روستائیان کشور این کارت طراحی شده است. ضمنا کشاورزان و دامداران کشور به منظور سهولت در دریافت وجوه حاصل از فروش محصولات خود (گندم ، چای و …) به دولت از این کارت استفاده نمایند.

راهنمای استفاده از کشاورز کارت:

الف ) روش استفاده از دستگاه خودپرداز

کارت را از طرف فلش روبروی آن در داخل کارت خوان دستگاه (محفظه ورود کارت بالای دستگاه )قرار دهید به طوری که دستگاه کارت را به داخل بکشد .
گزینه های انتخاب زبان بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود . زبان فارسی را انتخاب نمایید.

با ظاهر شدن گزینه «لطفاً شماره شخصی خود را وارد نمایید» رمز خود را وارد کنید .(دقت فرمایید رمز اشتباه وارد با فشار دادن کلید مجاور هر گزینه ، آن گزینه فعال خواهد شد .

جهت دریافت پول، گزینه(دریافت وجه) را فشار داده سپس در مرحله بعد مبلغ مورد نظر را از طریق کلید مجاور انتخاب نمائید ؛کارت خود را برداشته و سپس وجه و رسید را از دستگاه دریافت نمائید.

تذکر

برای استفاده از سایر گزینه ها در شکل شماره 4 می توانید جهت راهنمایی به شعب مهر بانک کشاورزی مراجعه نمایید .

وجه نقد ارائه شده توسط خودپرداز باید در مدت 5 ثانیه برداشته شود .در غیر اینصورت برای حفظ منافع شما وجه به داخل دستگاه بر می گردد که با اطلاع دادن به شعبه وجه مورد نظر که از حساب شما کسر شده است به حساب شما واریز خواهد شد .

رمز کارت را به خوبی به خاطر بسپارید .

از نوشتن رمز کارت بر روی کارت خودداری فرمایید .

از افشای رمز خود نزد دیگران جدداً خودداری نمایید .

چنانچه به هر دلیل کارت توسط دستگاه ضبط شد .برای رفع مشکل سریعاً به شعبه مربوطه مراجعه کنید .

در صورت فراموش شدن رمز برای تقاضای رمز مجدد به شعب مهر بانک کشاورزی مراجعه نمایید .

در صورت مفقود شدن و مسدود شدن کارت ، مراتب را سریعاً به نزدیک ترین شعبه مهر بانک کشاورزی اطلاع دهید .

دستگاه خودپرداز قادر به پرداخت 2.000.000 ریال در هر 24 ساعت در 5 نوبت خواهد بود .

مبلغ درخواستی باید ضریبی از 10.000 ریال و از 400.000 ریال بیشتر نباشد . در صورت درخواست مبلغ بیش از 2.000.000 ریال با مراجعه به یکی از شعب مهر بانک کشاورزی و استفاده از دستگاه pinpad باجه مبلغ درخواستی خود را دریافت دارید .

ب) روش استفاده از پایانه های فروش (P.O.S)

با مراجعه با مراکز خرید و فروشگاههای رنجیره ای سراسر کشور بدون حمل و پرداخت وجه نقد با استفاده از کشاورز کارت ،کالا یا خدمات مورد نظر خود را خریداری نماید

مراحل خرید

دارنده محترم کشاورز کارت ،برای خرید الکترونیکی مراحل زیر را با هماهنگی فروشگاه انجام دهید .قسمت مغناطیسی کارت خود را در شیار کارت خوان که در سمت راست دستگاه می باشد قرار داده و آنرا به سمت پایین بکشید. پس از عبور دادن کارت مغناطیسی از شکاف کارت خوان دو پیام در صفحه نمایش نمایان می شود .بین دو گزینه خرید (شماره 1)و مانده کارت (شماره 2) گزینه خرید (شماره 1) را انتخاب و کلید سبز را فشار دهید.رمز خود را وارد نموده ، کلید سبز را فشار دهید سپس مبلغ خرید یا صورتحساب خود را وارد نموده و مجدداً کلید سبز را فشار دهید .- پس از برقراری ارتباط با مرکز و کسر از حساب کارت معادل مبلغ خرید کالا ، رسید مربوط
به مشتری را دریافت نمایید.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: