«یك مدل تصادفی مربوط به تصمیمات استراتژیك»
«یك مدل تصادفی مربوط به تصمیمات استراتژیك»
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 9 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 13 |
ما تلاش میكنیم عوامل تأثیرگذار در تصمیمگیری را برحسب متغیرها تهیه كرده و ارتباطات بین آنها را تعیین كنیم. تلاشها در جهت ارائه و تكمیل مدل یكپارچه و پیشرفته است. این امر با درنظر گرفتن متغیرهای مهم و تأثیرگذار در چهار فهرست قابل ارائه است كه این موارد دارای ویژگیهای مشتركی هستند. این موارد بشرح زیر هستند.
ـ ویژگیها و خصوصیات محیطی: این متغیرها مربوط به ماهیت ساختار هستند و بر چهارچوب سازمانی آن میتوانند تأثیر داشته باشند.
ویژگیهای واحد «بخش» تصمیمگیری: متغیرهای زیادی در ارتباط با این موضوع وجود دارند كه میتوانند در فرآیند تصمیمگیری تأثیرگذار باشند.
ـ ویژگیهای اطلاعاتی: این متغیرها با ابعاد و مقادیر كمی ارتباط دارند كه در این رابطه اطلاعات و سیستم اطلاعاتی مرتبط با آنان بهگونهای طراحی شدهاند كه بتوانند از فرآیند تصمیمگیری استراتژیك حمایت و پشتیبانی كنند.
90101 ویژگیهای محیط كاری «كاربردی»:
فرآیند انجام هر تصمیمگیری نمیتواند بدون وجود فضای كاربردی قابل پیادهسازی نیست. این فرآیند به منظور تحقق علاوه بر محیط پیادهسازی به عواملی نیز نیازمند است. مهمترین این موارد بشرح زیر هستند.
ـ محیط و فضای خارجی: تقاضا و درخواستها برای دریافت هر نوع خدمات میتواند سبب اعمال فشار و تنش بر محیط شود و بدنبال آن فضای بازار و شرایط حاكم برآن و میزان تقاضای مشتری تأثیر میپذیرند. در این رابطه برخی آژانسها و نمایندگیها میتوانند سبب تشویق و ترغیب فعالیتهای سازمانی و تحولات درون آن شوند.
175
قوانین ارسال دیدگاه در سایت