مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود پرسشنامه پرخاشگری باس و پری با نمره گذاری، روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه پرخاشگری باس و پری با نمره گذاری، روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه پرخاشگری باس و پری با نمره گذاری، روایی و پایایی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵
حجم ۱۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه پرخاشگری

این پرسشنامه، توسط آرنولد.اچ. باس  و مارک پری  ساخته شده و دارای ۲۹ سؤال است و چهار جنبه از پرخاشگری را مورد ارزیابی قرار می دهد. سؤالات ۱،۵،۹،۱۳،۱۷،۲۱،۲۴،۲۶،۲۸  مربوط به پرخاشگری فیزیکی و سؤالات ۶،۲،۱۰،۱۴،۱۸ پرخاشگری کلامی، سؤالات ۳، ۷،۱۱،۱۵،۱۹،۲۲، ۲۹مربوط به خشم و سؤالات ۴،۸،۱۲،۱۶،۲۰،۲۳،۲۵،۲۷ خصومت را نشان می‌دهند. این پرسشنامه، پالایش شده پرسشنامه خصومت است که سی سال قبل (۱۹۶۲) توسط آرنولد. اچ.باس تهیه شده و کاربرد وسیعی داشته است. پرسشنامه پرخاشگری باس و پری از یک خزانه ۵۲ سؤالی استخراج شده که بسیاری از آنها از پرسشنامه خصومت با استفاده از روش تحلیل عاملی مؤلفه های اصلی و تحلیل عاملی تأییدی بر گزیده شده‌اند. این پرسشنامه با نمره کل سؤالات، میزان پرخاشگری کلی را می سنجد و نمرات خرده مقیاسهای آن تجلیات پرخاشگری را نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

روایی و پایایی پرسشنامه پرخاشگری باس و پری

روایی واعتبار: باس و پری (۱۹۹۲) در بررسی پایایی فرم نهایی مقیاس پرخاشگری به روش باز آزمایی بر روی ۳۷ نفر پس از نه هفته ضریب همبستگی ۸۰/۰،۷۶/۰،۷۲/۰،۷۲/۰ به ترتیب برای عوامل پرخاشگری بدنی، کلامی، خشم و خصومت (کینه ورزی) گزارش کردند.

 

در ایران، سامانی(۱۳۸۶) با بررسی مقطعی روی ۴۹۲ نفر از دانشجویان ۱۸ تا ۲۲ ساله (۲۴۸ پسر و ۲۴۴ دختر) دانشگاه شیراز که به روش خوشه ای انتخاب شده بودند و به کمک پرسشنامه پرخاشگری باس و پری ارزیابی شدند، ضریب پایایی  این پرسشنامه را به شیوه بازآزمایی برابر ۷۸/۰ به دست آورد. همچنین چنین همبستگی بالای عوامل با نمره کل پرسشنامه، همبستگی ضعیف عوامل با یکدیگر و مقادیر ضریب آلفا همگی نشان دهنده کفایت و کارایی این پرسشنامه برای کاربرد پژوهشگران، متخصصان و روانشناسان در ایران است. 

 

 

پرسشنامه پرخاشگری از همسانی درونی بسیار خوبی برخوردار است. ضریب آلفا برای خرده مقیاسهای پرخاشگری فیزیکی، کلامی، خشم و خصومت به ترتیب ۸۵/۰ ، ۷۲/۰ ،۰/۸۳ و ۷۷/۰ و ضریب آلفای کل نمرات پرسشنامه ۸۹/۰ است. «پرسشنامه پرخاشگری» یک ابزار با ثبات با اعتبار بازآزمایی خوبی است. هبستگی بازآزمایی بعد از یک دورهی ۹ هفتهای برابر ۸۰/۰ ، ۷۶/۰ ، ۷۲/۰ و ۷۲/۰ برای خرده مقیاسهای پرخاشگری فیزیکی کلامی، خشم و خصومت و ۸۰/۰ برای کل نمرات پرسشنامه بوده است .

 

 

 

 

 

نمره گذاری پرسشنامه پرخاشگری باس و پری

نمره گذاری: برای هر سؤال، پنج گزینه برای پاسخگویی وجود دارد.
کاملا خلاف خصوصیات من است =۱ نمره
تاحدی خلاف خصوصیات من است =۲ نمره
فقط اندکی گویای خصوصیات من است =۳ نمره
تا حدی گویای خصوصیات من است =۴ نمره 
کاملا گویای خصوصیات من است =۵ نمره

 

 

 

 

تفسیر پرسشنامه پرخاشگری باس و پری

 نمره سوالات ۲۴ و ۲۹ معکوس است. نمره خرده مقیاسها با جمع نمرات سؤالات آن خرده مقیاس بدست میآید. نمره کل، عبارت است از مجموع نمرات کل سؤالات و دامنه آن از ۲۹ تا ۱۴۵ است. نمرات بالاتر نشانه پرخاشگری بیشتر است.
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: