مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها

ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها

هدف از این پاین نامه ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها دخترانه تهران می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۱۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی عمومی

ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها

(مطالعه موردی:مدیران دبیرستانهای دخترانه تهران )
 
*ضمیمه شدن پرسشنامه MMPI بصورت رایگان:)-
 
چکیده:
 شکی نیست آموزش و پرورش یکی از حساس ترین و مهمترین سازمانهای موجود در کشور است از طرفی اهداف این سازمان مهم و حساس از طریق عملکرد مدیران، قابل دسترسی و ارزشیابی است. و طبیعی است عوامل متعددی در عملکرد مدیران نقش دارد از آن جمله: رضایت شغلی، انگیزش، شرایط اجتماعی، سیاسی و سلامت روان. توجه به خصیصه سلامت روان در مدیریت آموزش بسیار مهم است. زیرا مدیری که می خواهد در سازمان آموزشی او، اصول بهداشت روانی رعایت گردد، خود باید اختلالات روانی نداشته باشد. دلسردی وافسردگی، زود رنجی و اضطراب زیاد و رفتارهای تهاجمی داشتن می تواند نشانه هایی از نابسامانی روان مدیران باشد.
 
 یک مدیر نابهنجار می تواند رفتار افراد یک مدرسه اعم از معلمان، دانش آموزان، اولیاء و کارکنان را به رفتار نابهنجار تبدیل کند. مدیری که به علت عقده های روانی احساس حقارت یا حس خود بزرگ بینی، عدم اعتماد به دیگران و بدبینی نسبت به همه چیز، شخصیت افراد را تخریب وجلوی رشد آنها را می گیرد نمی تواند مدیر موفقی باشد. (منبع۱۸، ص۴۰) بدین منظور تحقیق حاضر به بررسی میزان شیوع اختلالات روانی در مدیران دبیرستانهای دخترانه شهر تهران می پردازد.
 
 
کلمات کلیدی:

آزمون MMPI

شیوع اختلالات روانی

زنان مدیر در آموزش و پرورش

روانشناسی عمومی مدیران دبیرستانهای دخترانه

 
 
مقدمه
اختلالات روانی مشکلات جدی و شایعی هستند که در سراسر دنیا مشاهده می شود. ۱۴ درصد از تمامی ناتوانایی ها به علت اختلالات روانی، اجتماعی و عصبی بوده است و این موارد ۲۰ درصد از کل مراجعین به مراکز بهداشتی عمومی را تشکیل می دهند. افزون بر آنها بر پایه برآوردهای سازمان جهانی بهداشت (۱۹۹۳) در دنیا حدود ۵۰۰ میلیون نفر از اختلالات روانی رنج می برند که از این عده حدود ۲۵ میلیون نفر مبتلا به اسکیزوفرنی نزدیک به ۱۵۰ میلیون نفر مبتلا به اختلالات نوروتیک می باشند. و بیشتر این موارد در کشورهای در حال توسعه دیده می شود. از طرفی همین سازمان معتقد است حجم مسائل رفتاری و روانی در این کشورها رو به فزونی است و این افزایش تا حدود زیادی وابسته به رشد جمعیت و تغییرات سریع اجتماعی مانند شهرنشینی و فروپاشی خانواده های گسترده و تغییر در شیوه های زندگی مردم و مشکلات اقتصادی می باشد. (منبع ۱۵ ، ص۱۹)
 
     مروری بر مطالعات همه گیرشناسی که طی ۳ دهه گذشته انجام شد نشان می دهد که میزان شیوع اختلالات روانی در کشورها و فرهنگهای مختلف به علت تفاوت در روشهای نمونه گیری، متنوع بودن ابزارهای مورد استفاده، تکنیکهای مختلف مصاحبه و نوع نظامهای طبقه بندی، متفاوت گزارش گردیده است.اختلالات روانی نه تنها در جامعه ما بلکه در همه جوامع بشری از متمدن و غیرمتمدن به صورت آشکار و نهان وجود دارد و نمونه هایی از آن در بین مردان- زنان- جوانان- بزرگسالان و حتی سالمندان به صورتهای مختلف مشاهده می شود ولی برخی از اختلالات روانی در بین گروههای مختلف سنی و جنسی بیشتر است اینگونه افراد که مبتلا به اختلال روانی هستند بیشتر از همه مبتلا به اضطراب و تشویش هستند. اختلالات روانی آرامش و تعادل روانی و رفتاری را از بیمار سلب کرده و فرد را در سازگاری با محیط دچار اشکال می سازد که در بعضی از این اختلالات عدم تعادلها دارای صورتی آشکار هستند. (منبع۳۰ ، ص۱۸)
 
 
 
 
 فهرست مطالب
چکیده
فصل اول:        مقدمه                                 1     
      بیان مسئله                        2     
     اهمیت و ضرورت پژوهش   3     
     اهداف پژوهش                    4          
    تعاریف نظری                       4  
    تعاریف عملیاتی                   5     
     سوالات پژوهش                  6      

فصل دوم:      نظام آموزش و پرورش        9 

     تاریخچه مدیریت               10 

     انواع مدیریت                     11          

     ویژگیهای مدیریت آموزشی                      12    

     بهداشت روانی                   15   

     پیشگیری از بیماریهای روانی                    16 

     اختلال روانی                     18 

     توصیف و طبقه بندی اختلالات روانی         19 

     نوروز                                 20 
     روان پریشی (پسیکوز)      20 
     اختلال شخصیت               22 
     معلولیت روانی                  23    
     اختلالات عاطفی               23 
 

تعاریف نظری اختلالات روانی

        پارانوئید                         24 
        اسکیزوفرنی                  25 
        افسردگی                       26 
        هیپومانی                       27 
        هیستری                       28 
        هیپوکندری                   28 
        پسیکوپات                     29   
        پسیکاستنی                   30
     پیشینه تحقیق          31
     تاریخچه آزمونها               34
     آزمونهای روانی                 35                               
     پرسشنامه های شخصیتی ۳۶ 
     پرسشنامه شخصیت سنج چند وجهی مینه سوتا (MMPI)            37   
     استاندارد جدید MMPI   41 
     فرم کوتاه شده MMPI    41
     فرم کوتاه شده MMPI در ایران          43 
 
فصل سوم:     جامعه و نمونه آماری         44 
     روش نمونه گیری              44 
     ابزار اندازه گیری               44 
     اعتبار و روایی                   47 
     روش گرد آوری داده ها    48  
     روش تجزیه و تحلیل داده ها           48     
 
فصل چهارم:     داده های توصیفی             49 
 
فصل پنجم:      نتیجه گیری                      89 
     مقایسه داده های پژوهش حاضر با تحقیقات گذشته      90 
     پیشنهادات                        91
     محدودیتها                        91 
 
 فهرست جداول
      
جدول ۱- فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس گروه بندی سنی                  49
جدول ۲- فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس میزان تحصیلات                  51
جدول ۳- فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس تاهل                                  53
جدول ۴- فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس سابقه کاری                        55
جدول ۵- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپوکندری                                  57
جدول ۶- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر افسردگی                                      58  
جدول ۷- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیستری                                       59
جدول ۸- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیکوپاتی                                    60
جدول ۹- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پارانویا                                           61
جدول ۱۰- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیکاستنی                              62  
جدول ۱۱- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر اسکیزوفرنیا                     63   
 جدول ۱۲- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپومانی                                  64  
 جدول ۱۳- بررسی میزان شیوع هیپوکندری درمدیران بر حسب سن                   65 
جدول ۱۴- بررسی میزان شیوع افسردگی درمدیران بر حسب سن                   66                       
         جدول ۱۵- بررسی میزان شیوع هیستری درمدیران بر حسب سن                              67 
جدول ۱۶- بررسی میزان شیوع پسیکوپات درمدیران بر حسب سن                          68 
جدول ۱۷- بررسی میزان شیوع پارانویا درمدیران بر حسب سن                                   69 
جدول ۱۸- بررسی میزان شیوع پسیکاستنی درمدیران بر حسب سن                           70
جدول ۱۹- بررسی میزان شیوع اسکیزوفرنیا درمدیران بر حسب سن                           71 
جدول ۲۰- بررسی میزان شیوع هیپومانی درمدیران بر حسب سن                               72
جدول ۲۱- بررسی میزان شیوع هیپوکندری درمدیران بر حسب میزان تحصیلات        73
جدول ۲۲- بررسی میزان شیوع افسردگی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات           74
جدول ۲۳- بررسی میزان شیوع هیستری درمدیران بر حسب میزان تحصیلات            75
جدول ۲۴- بررسی میزان شیوع پسیکوپاتی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات        76
جدول ۲۵- بررسی میزان شیوع پارانویا درمدیران بر حسب میزان تحصیلات               77
جدول ۲۶- بررسی میزان شیوع پسیکاستنی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات      78                                
جدول ۲۷- بررسی میزان شیوع اسکزوفرنیا درمدیران بر حسب میزان تحصیلات         79
جدول ۲۸- بررسی میزان شیوع هیپومانی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات            80
جدول ۲۹- بررسی میزان شیوع هیپوکندری درمدیران بر حسب سابقه کار                   81
جدول ۳۰- بررسی میزان شیوع افسردگی درمدیران بر حسب سابقه کار                      82
جدول ۳۱- بررسی میزان شیوع هیستری درمدیران بر حسب سابقه کار                       83
جدول ۳۲- بررسی میزان شیوع پسیکوپاتی درمدیران بر حسب سابقه کار                  84
جدول ۳۳- بررسی میزان شیوع پارانویا درمدیران بر حسب سابقه کار                         85
جدول ۳۴- بررسی میزان شیوع پسیکاستنی درمدیران بر حسب سابقه کار                 86
جدول ۳۵- بررسی میزان شیوع اسکیزوفرنیا درمدیران بر حسب سابقه کار                87
جدول ۳۶- بررسی میزان شیوع هیپومانی درمدیران بر حسب سابقه کار                     88
 
 فهرست نمودارها
نمودار ۱ – فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس گروه بندی سنی                 50
نمودار ۲ – فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس میزان تحصیلات                52
نمودار ۳ – فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس میزان تاهل                       54 
نمودار ۴ – فراوانی مدیران شرکت کننده در آزمون براساس سابقه کاری                       56      
نمودار ۵ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپوکندری                                 57
نمودار ۶ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر افسردگی                                     58
نمودار ۷ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیستری                                      59 
نمودار ۸ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیکوپاتی                                   60
نمودار ۹ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پارانویا                                          61
نمودار ۱۰ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیکاستنی                                62
نمودار ۱۱ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر اسکیزوفرنیا                                63
نمودار ۱۲ – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپومانی                                    64
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: