مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ارزیابی عوامل ارتقا مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان دبیرستانی

ارزیابی عوامل ارتقا مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان دبیرستانی

هدف کلی از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان بوشهر می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۴۹
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی

ارزیابی عوامل ارتقا مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان دبیرستانی

(مطالعه موردی:استان بوشهر)
 
*آپدیت سوم نیز بصورت رایگان ضمیمه شد!
پرسشنامه آزمون انگیزه پیشرفت
پرسشنامه شماره آزمون خلاقیت 
پرسشنامه شناسایی روش‌های مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش‎آموزان
 
 
مقدمه   
در نظام آموزشی ایران به تفکر منطقی، توانایی بیان کلامی، خوب خواندن توجه بیشتری نسبت به توانایی فضایی، خلاقیت و تفکر شهودی می‌شود . این توجه نباید راه را بر هنرمندان و خلاقان مسدود نماید چرا که جامعه همانگونه که به علم و منطق نیاز دارد به هنر و خلاقیت نیز احتیاج دارد.جامعه‌ی پویا  و پرتلاش امروزی یک لحظه درنگ نمی کند تا بتواند به فنون جدید و قدرت والای علمی دست پیدا کند . در چنین عصری که عصر شکوفایی و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمی، پژوهندگان ،مخترعین ، مبتکرین، صنعتگران و… است برای اداره سازمان‌های اجتماعی ـ فرهنگی ـ اقتصادی و آموزش جامعه به فکر و ذهن افراد خلاق   نیاز است ،  تا بتوان همگام و همپای پیشرفت جامعه به پرورش  افراد خلاق اقدام نمود.
 
     بسیاری بر این عقیده‌اند که خلاقیت  امری ذاتی است و فقط خداوند این ودیعه خود را به عده‌ای از انسانها بخشیده و قابل آموزش و آموختنی نیست . عده‌ای با این عقیده مخالفند و ابراز می دارند خداوند به همه انسانها یکسان نعمت بخشیده این افراد (خلاقان) از این نبوغ خدادادی خود ، بیشترین بهره را برده‌اند و نیز معتقدند که خلاقیت صفت مشترک تمامی انسانها است که با پرورش آن می توان آن را از حالت رکود درآورد و از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کرد و بالعکس می‌توان خلاقیت را با آموزش ناصحیح و غلط از ریشه خشکاند. تحقیقات ادعای گروه دوم را تصدیق کرده و خلاقیت را صفت مشترک تمام انسانها دانسته ، اما مقدار و نوع خلاقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت می‌دانند و هر انسانی به نوعی از خلاقیت خود بهره می‌برد یکی زیاد یکی کم(پیرخایفی،۱۳۷۶). این تحقیقات نشان داده است که رشد و پرورش خلاقیت از همان بدو تولد و دوران کودکی آغاز می‌شود و در دوران دبیرستان به مرحله شکوفائی خود نزدیک می‌شود. البته اگر این توانایی در انسان پرورش یابد تا پایان عمر به غنای والای علمی آن افزوده می‌شود. 
 
     هدف کلی از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان بوشهر می باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

خلاقیت

انگیزه پیشرفت

دانش آموز خلاق

برنامه ریزی درسی

عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن

 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
۱ـ۱ مقدمه ۲
۱ـ۲ بیان مسئله ۶
۱ـ۳ اهمیت و ضرورت پژوهش ۹
۱ـ۴ اهداف پژوهش ۱۰
۱ـ۵ فرضیه‌های پژوهش ۱۱
۱ـ۶ تعاریف عملیاتی متغیرها ۱۲
۱ـ۶ ـ۱ نوع متغیرهای تحقیق ۱۲
۱ـ۶ ـ۲ مراحل اندازه‌گیری متغیرها ۱۳
۱ـ۶ ـ ۳ تعریف متغیرها ۱۳
 
فصل دوم : ادبیات پژوهش

۲ـ۱ خلاقیت چیست ؟ ۱۷

۲ـ۲ تعریف خلاقیت ۲۰

۲ـ۳ روند شکل گیری خلاقیت ۲۱

۲ـ۴ خصوصیات افراد خلاق ۲۲

۲ـ۵ راه‌های پرورش خلاقیت ۲۵

۲ـ۶ موانع خلاقیت ۲۷

۲ـ۷ انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری ۳۰

۲ـ۸ نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق ۳۳

۲ـ۹ محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت ۳۶
۲ـ۱۰ نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق ۳۷

۲ـ۱۱ تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق ۳۹

۲ـ۱۲ نقش قصه‌گویی در پرورش نوشتن خلاق ۴۱
۲ـ۱۳ تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق ۴۴
۲ـ۱۴ نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت   46

۲ـ۱۵ نقش بازی‌های کودکانه در پرورش خلاقیت   47

۲ـ۱۶ تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق ۴۹
۲ـ۱۷ مروری بر تحقیقات انجام شده ۵۱
 
فصل سوم : روش پژوهش
۳ـ۱ نوع تحقیق ۷۱
۳ـ۲ جامعه آماری و ویژگی‌های آن ۷۱
۳ـ۳ روش نمونه‌گیری و حجم نمونه ۷۱
۳ـ۴ ابزار گردآوری داده‌ها ۷۲
۳ـ۵ پایایی و روایی پرسشنامه‌ها ۷۲
۳ـ۵ـ۱ پایایی و روایی آزمون خلاقیت ۷۲
۳ـ۵ـ۲ پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت ۷۵
۳ـ۵ـ۳ پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته ۷۵
۳ ـ ۶ شیوه نمره‌گذاری آزمون‌ها ۷۶
۳-۶-۱ نمره‌گذاری آزمون خلاقیت ۷۶
۲-۶-۲ نمره‌گذاری آزمون انگیزه پیشرفت ۷۶
۳ـ۷ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها ۷۶
 
فصل چهارم : یافته‌های تحقیق
۴ـ۱ یافته‌های توصیفی ۷۸
۴ـ۲ یافته‌های مربوط به فرضیه‌های تحقیق (آمار استنباطی) ۹۱
 
فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری
۵ـ۱ بحث و نتیجه‌گیری ۹۸
۵ـ۲ پیشنهاد نظری و علمی پژوهش ۱۰۲
۵ـ۳ محدودیت‌های پژوهش ۱۰۵
منابع و مأخذ
منابع و مأخذ   107
پیوست‌ها

پرسشنامه شماره (۱) پرسشنامه محقق ساخته ۱۱۶

پرسشنامه شماره (۲) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT) 119

پرسشنامه شماره (۳) آزمون خلاقیت جمال عابدی ۱۲۵

 
فهرست جدول‌ها و نمودارها
جدول شماره ۳ ـ۱ دامنه نمره خلاقیت  
جدول شماره ۳ ـ۲ دامنه نمره انگیزه پیشرفت  
جدول شماره ۴ ـ ۱ توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌ها 
جدول شماره ۴ ـ۲ توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌های خلاق 
جدول شماره ۴ ـ۳ توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی های  عادی 
جدول شماره ۴ ـ۴ توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی های  پسر به تفکیک خلاق و عادی 
جدول شماره ۴ ـ۵ توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی‌های  دختر به تفکیک خلاق و عادی 
جدول شماره ۴ ـ۶ توزیع فراوانی میزان علاقه‌مندی آزمودنی‌های  به امور فرهنگی هنری 
جدول شماره ۴ ـ۷ توزیع فراوانی به خاطر آوردن دوران کودکی 
جدول شماره ۴ ـ۸ توزیع فراوانی تداعی دوران کودکانه توسط بازی‌های کودکانه 
جدول شماره ۴ ـ۹ توزیع فراوانی علاقه‌مندی پاسخگویان به بازی‌ها 
جدول شماره ۴ ـ۱۰ توزیع فراوانی انجام دادن کارهای فرهنگی ـ هنری 
جدول شماره ۴ ـ۱۱ توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات اولیه آزمودنی ها 
جدول شماره ۴ ـ۱۲ میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه کتاب و روزنامه 
جدول شماره ۴ ـ۱۳ توزیع فراوانی میزان گذران اوقات فراغت آزمودنی ها 
جدول شماره ۴ ـ۱۴ میزان علاقه‌مندی به شنیدن قصه و داستان 
جدول شماره ۴ ـ۱۵ میزان خستگی نسبت به نوشتن دفتر خاطرات، یادداشت یا هر گونه تمرین نوشتاری 
جدول شماره ۴ ـ۱۶ میزان تشویق پاسخگویان به انجام مهارت نوشتن 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: