مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی تاثیر ویژگی های فردی بر عملکرد وام گیرندگان در باز پرداخت تسهیلات دریافتی

بررسی تاثیر ویژگی های فردی بر عملکرد وام گیرندگان در باز پرداخت تسهیلات دریافتی

هدف از این پایان نامه بررسی تاثیر ویژگی های فردی بر عملکرد وام گیرندگان در باز پرداخت تسهیلات دریافتی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۵۶
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

بررسی تاثیر ویژگی های فردی بر عملکرد وام گیرندگان در باز پرداخت تسهیلات دریافتی

 
 
 
 مقدمه 

بدون شک وقتی بعضی از مشتریان نمی توانند بدهی خود را باز پرداخت کنند، نوعی شکست اقتصادی برای سازمانهایی که وام می دهند رخ می دهد. بنا براین بهبود در امر تصمیم گیری در مورد اعطای اعتبار به مشتریان بانک و درجه بندی اعتبار، یکی از مسائل مرتبط بامدیریت ریسک اعتباری بانک ها است. به عبارتی مسئله درجه بندی اعتباری و تخصیص اعتبار به فراخور اعتباری، گریبان گیر بسیاری از مراکز تصمیم گیری است. لذا استفاده از مدل های مناسب  جهت  تخصیص  بهینه  اعتبار و توزیع اعتبار بانکی میان مشتریانی که از اعتبار بالاتری برخوردارند اهمیت بسزایی دارد. در بازاری که حاشیه سود بانک ها به دلیل تشدید رقابت به طور مستمر در حال کاهش بوده همواره فشار برای کاهش بیشتر هزینه ها احساس می شود، مدل های اعتباری با پیش بینی زیان های عدم باز پرداخت وام ها نوعی مزیت نسبی برای بانک ها و موسسات اعتباری ایجاد خواهد کرد(۲۰۰۵٫ Femandes,).

در ایران از یک طرف فعالیت بانک ها براساس قانون بانکداری بدون ربا و مبتنی برعقود اسلامی است؛ بنابراین نمی توان بین بازار پول وسرمایه، مرزی قائل شد. از طرف دیگر با توجه به ساختار اقتصادی کشور، عملیات بازار سرمایه (بازار اوراق بهادار و سهام) و سایر شبکه های غیر بانکی، پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و از این رو سهم قابل توجهی از سرمایه گذاری از طریق بازار بانکی انجام می گیرد. بنابراین موفقیت بانک ها در انجام این امور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نظام ربوی پس از پرداخت وام، ارتباط بانک با پول قطع می شود و بانک بدون توجه به نوع فعالیت اقتصادی، اصل و فرع پول خود را مطالبه می نماید؛ بنابراین با گرفتن ضمانت کافی، لزومی به ارزیابی دقیق از مشتری وجود ندارد (و در صورتی که ارزیابی انجام شود، درراستای تسهیل مبادلات و انتخاب مشتریان بهتر است). حال انکه در سیستم بانکداری اسلامی بانک شریک گیرنده تسهیلات در فعالیت های اقتصادی می باشد. بنابراین با توجه به منابع مالکیتی –وکالتی ارزیابی توان بازپرداخت مشتری بسیار اهمیت دارد.

 

جلوگیری از رشد مطالبات معوق در تسهیلات اعطایی و یا وصول آنها به صورت بالقوه وبالفعل، امکانات ایجاد درآمد جدید را افزایش داده و توان برنامه ریزی این موسسات را در رابطه با مصرف منابع و کسب درآمد بالاتر را فراهم خواهد ساخت. مطالبات معوق از یک طرف منابع درگیر در بخش اعتباری را راکد و بلااستفاده کرده است و از سوی دیگر فرصت استفاده سایر مشتریان از منابع این موسسات مالی را گرفته و درنتیجه سود آوری را کاهش می دهد.

کمبود شدید نقدینگی که اکثر شرکت های دولتی و خصوصی، کوچک و بزرگ، تولیدی و بازرگانی و خدماتی به آن گرفتارند، زنجیره ای از مطالبات و بدهی های تسویه نشده را پدید آورده که خود، به تعمیق رکود و افزایش ورشکستگی ها دامن می زند، زمانی که اقتصاد دچار رکود است، مطالبات طلبکاران و به خصوص تولیدکنندگان به حیطه وصول نمی رسد و این امر موجب عدم پرداخت آنها و ایجاد مطالبات معوق می شود .

با توجه به افزایش مطالبات معوق در بانکهای کشور و ضرر و زیانی که از این بابت گریبان گیر نظام بانکی کشور می گردد. ضرورت پرداختن به چنین موضوعی را آشکار می سازد. در این راستا واحدهای صنعتی و تولیدی که عمده مشتریان و بدهکاران بانک می باشند. وبا توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و اعمال تحریم های بین المللی و قانون هدفمندی یارانه ها با مشکلات زیادی رو به رو هستند. و این موضوع تاثیر مستقیمی بر سود آوری آنها ودر نتیجه پرداخت مطالبات بانک را با موانع زیادی رو به رو می سازد. همچنین با توجه به ضرورت تداوم فعالیت واحدهای تولیدی به دلیل محدودیت های قانونی و حفظ اشتغال، استفاده از روشهای قهرآمیز و سایر اقدامات موجب تعطیلی یا کاهش فعالیت این واحدها می شود. از سوی دیگر عدم وصول مطالبات بانکی، ادامه فعالیت بانک را در خدمت رسانی به این واحدها با چالش های زیادی روبه رو می سازد.

 

 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت ریسک اعتباری

پرداخت تسهیلات به مشتریان

شاخص های انتخاب متقاضیان معتبر

تاثیر ویژگیهای فردی در باز پرداخت تسهیلات

 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست  مطالب
 
فصل یک:کلیات پژوهش ۴
۱-۱ مقدمه ۴
۱-۲ بیان مسئله ۶
۱-۳ ضرورت تحقیق ۹
۱-۴ اهداف تحقیق ۱۱
۱-۴-۱ هدف کلی تحقیق ۱۱
۱-۴-۲ اهداف جزئی تحقیق ۱۲
سوالات تحقیق ۱۲
۱-۶ روش کار ۱۳
۱-۷ جامعه آماری ۱۳
۱-۸ روش گرد آوری اطلاعات ۱۳
۱-۹ روش های تجزیه و تحلیل داده ها ۱۴
۱-۱۰ استفاده کنندگان از پژوهش ۱۵
۱-۱۱ مدل مفهومی تحقیق ۱۵
۱-۱۲تعریف مفهومی واژگان ۱۶
 
فصل دوم:ادبیات پژوهش ۱۷
۲-۱ مقدمه ۱۷
۲-۲ بانک و بانکداری ۱۹
۲-۴ سیر تحولات نظام بانکی در ایران ۲۰
۲-۵ ملی شدن بانک ها ۲۱
۲-۶ تاریخچه بانک صادرات ایران ۲۱
۲-۶-۱ شروع کار اولین شعبه ۲۳
۲-۶-۳ انتخاب شعار مردمی و گسترش شعب ۲۳
۲-۶-۴ خصوصی شدن دوباره بانک ۲۴
۲-۷ تخصیص منابع ۲۵
۲-۷-۱ قرارداد قرض الحسنه ۲۶
۲-۷-۲ قراردادهای مبادله ای ۲۶
۱-۲-۷-۲فروش اقساطی ۲۷
۲-۷-۲-۲ اجاره به شرط تملیک ۲۹
شرایط و مقررات تسهیلات اجاره به شرط تملیک ۲۹
۲-۷-۲-۳  سلف ۳۰
شرایط و مقررات اعطای تسهیلات ۳۰
۲-۷-۲-۴ جعاله ۳۱
۵-۲-۷-۲خرید دین ۳۲
ارکان قرارداد خرید دین ۳۲
۲-۷-۳ قراردادهای مشارکتی ۳۳
۲-۷-۳-۱  مشارکت مدنی ۳۳
۲-۷-۳-۲ مشارکت مدنی بازرگانی ۳۴
۲-۷-۳-۳ مشارکت مدنی خدماتی ۳۵
۲-۷-۳-۴ بخش صادرات ۳۵
۲-۷-۳-۵ مشارکت مدنی مسکن ۳۶
۲-۷- ۳-۶ مضاربه ۳۶
۲-۷-۴ سرمایه گذاری مستقیم ۳۷
۲-۸ مطالبات معوق از منظر مقررات بانک مرکزی: ۳۸
۲-۹ طبقه بندی دارایی ها: ۴۱
نحوه و زمان انتقال مطالبات هر طبقه به طبقه بعدی در تسهیلات اقساطی ۴۴
ظرفیت مالی و کشش اعتباری ۵۰
۲-۱۱ علل شکل گیری مطالبات ۵۲
عوامل درون سازمانی ۵۴
عوامل برون سازمانی ۵۵
۲-۱۲ طبقه  بندی بد هی های سیستم بانکی به تفکیک دریافت کنندگان اعتبارات ۵۶
۲-۱۳ تحلیل مکانیزم اثرگذاری مطالبات معوقه سیستم بانکی برکل اقتصاد، شبکه بازار پولی کشور و عملکرد نظام بانکی ۶۰
۲-۱۳-۱ اثر بر کل اقتصاد ۶۰
۲-۱۳-۲ اثر بر متغیرهای کلان بازار پولی کشور ۶۰
۲-۱۳-۳  اثر بر عملکرد نظام بانکی ۶۲
۲-۱۴ الگوی مناسب جهت وصول مطالبات بانکی ۶۳
۲-۱۵ راهکارهای کارشناسان جهت جلوگیری از مطالبات ۶۷
۲-۱۶ آثار سوء مطالبات ۶۸
چرخ و فلک مطالباتی ۷۰
مطالبات معوق و مدیریت زمان ۷۰
۲-۱۷ مطالبات معوق و خط ورشکستگی بانکها ۷۱
جدول ذیل اشاره مختصری دارد به تحقیق‌های موردی درباره‌ بانکهایی که دچار بحران مالی شده‌اند. ۷۲
مطالبات معوق و مذاکره ۷۳
۲-۱۸ ریسک ۷۴
۲-۱۹ انواع ریسک ۷۷
۲-۱۹-۱ ریسک نقدینگی ۷۷
۲-۱۹-۲ ریسک بازار ۷۹
۲-۱۹-۳ ریسک نرخ ارز ۸۰
۲-۱۹-۴ریسک اعتباری ۸۱
۲-۱۹-۵ ریسک نوسانات نرخ بهره ۸۲
۲-۱۹-۶ ریسک عملیاتی ۸۴
۲-۱۹-۷ ریسک حقوقی ۸۵
۲-۲۰ مدیریت ریسک اعتباری ۸۵
۲-۲۱ پیشینه پژوهش ۹۰
۲-۲۱-۱ مقدمه ۹۰
۲-۲۱-۲  پژوهش های خارجی(شناسایی عوامل) ۹۱
۲-۲۱-۳  پژوهش های داخلی(شناسایی عوامل) ۹۷
۲-۲۱-۴ پژوهش های سایر کشورها(بیان راهکار) ۱۰۳
اقدامات کشور چین: ۱۰۴
اقدامات کشور تایلند: ۱۰۵
اقدامات کشور کره: ۱۰۶
اقدامات کشور ژاپن: ۱۰۶
 
فصل سوم:روش پژوهش ۱۰۷
۳-۱ مقدمه ۱۰۷
۳-۲ روش پژوهش ۱۰۸
۳-۳ متغیر های پژوهش ۱۰۹
۳-۴ روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها ۱۱۰
۳-۵ رگرسیون لجستیک ۱۱۲
احتمال اتفاق نیفتادن پیشامد/ احتمال اتفاق افتادن پیشامد ۱۱۲
۳-۶ مدل لاجیت ( لجستیک) ۱۱۲
نمودار مدل رگرسیون لجستیک ۱۱۴
۳-۷ برآورد مدل رگرسیون لاجیت ۱۱۵
محاسبه ضرایب متغیرهای مستقل در رگرسیون لجستیک ۱۱۸
۳-۱۰ تعریف متغیرها ۱۲۰
 
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های تحقیق ۱۲۲
۴-۱ مقدمه ۱۲۲
این فصل شامل سه قسمت است ۱۲۳
۴-۲ یافته های جمعیت شناختی ۱۲۴
۴-۲-۱ : وضعیت گروه سنی مشتریان ۱۲۴
جدول ۱- ۴: توصیف گروه سنی نمونه مورد بررسی ۱۲۴
نمودار ۱- ۴: توصیف گروه سنی نمونه مورد بررسی ۱۲۵
۴-۲-۲ وضعیت تحصیلات مشتریان ۱۲۵
جدول ۲- ۴: توصیف میزان تحصیلات نمونه مورد بررسی ۱۲۶
نمودار ۲- ۴ : توزیع درصد میزان تحصیلات نمونه موردبررسی ۱۲۶
۴-۲-۳ : وضعیت شغلی مشتریان ۱۲۶
جدول ۲- ۴: توصیف وضعیت شغلی نمونه مورد بررسی ۱۲۷
نمودار ۳- ۴ : توصیف وضعیت شغلی نمونه مورد بررسی ۱۲۷
۴-۳) یافته های آمار توصیفی ۱۲۸
۴-۳-۱ : تعداد چک برگشتی مشتریان ۱۲۸
جدول ۴-۴). توصیف متغیر چک برگشتی مشتریان به عنوان شاخص ۱۲۸
نمودار۴-۴). توصیف متغیر چک برگشتی مشتریان ۱۲۹
۴-۳-۲ : معدل موجودی مشتریان ۱۲۹
جدول ۴-۵). توصیف متغیر معدل موجودی مشتریان به عنوان شاخص ۱۳۰
نمودار ۴-۵). توصیف متغیر معدل موجودی مشتریان ۱۳۰
۴-۳-۳ : سابقه اعتباری مشتریان ۱۳۱
نمودار ۴-۶).توصیف متغیر سابقه اعتباری مشتریان ۱۳۲
۴-۳-۴ : میزان تسهیلات دریافتی مشتری ۱۳۲
نمودار ۴-۷). توصیف متغیر میزان تسهیلات مشتریان ۱۳۳
۴-۳-۵ : نسبت مبلغ تسهیلات به معدل موجودی ۱۳۴
نمودار ۴-۸).توصیف متغیر نسبت مبلغ تسهیلات به معدل موجودی مشتریان ۱۳۵
۴-۴)  تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه های تحقیق با استفاده از روش‏های مناسب آمار استنباطی ۱۳۵
۴-۴-۱ آزمون نرمال بودن داده ها: ۱۳۵
آیا تعداد چک های برگشتی مشتریان احتمال معوقات بانکی آنها را افزایش می دهد؟ ۱۳۶
جدول۴-۹ ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت(تعداد چک برگشتی و معوقات بانکی) ۱۳۷
آیا بین میزان معدل موجودی مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه ای وجود دارد؟ ۱۳۷
جدول۴-۱۰ ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت(معدل موجودی و معوقات بانکی) ۱۳۸
آیا بین سابقه اعتباری مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه وجود دارد. ۱۳۸
جدول۴-۱۱ ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت( سابقه اعتباری و معوقات بانکی) ۱۳۹
آیا بین میزان تسهیلات مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه وجود دارد. ۱۴۰
جدول۴-۱۲ ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت( میزان تسهیلات و معوقات بانکی) ۱۴۰
آیا بین نسبت مبلغ تسهیلات به معدل موجودی مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه وجود دارد. ۱۴۱
جدول۴-۱۳ ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت (مبلغ تسهیلات و معوقات بانکی) ۱۴۱
مدل برازش شده شاخص های موجود بر روی معوقات بانکی مشتریان ۱۴۲
جدول۴-۱۳ ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت به روش چندگانه ۱۴۳
 
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات ۱۴۵
۵-۱مقدمه ۱۴۵
۵-۲ نتیجه گیری ۱۴۶
بحث و تفسیر ۱۴۷
فهرست منابع فارسی: ۱۵۱
فهرست منابع لاتین: ۱۵۵
 
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: