بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی
بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی
ارتباط بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی، یکی از واقعیتهایی است که مورد توجه بسیاری از مربیان آموزشی قرار دارد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
دانلود مقاله رشته روان شناسی
بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی
چکیده:
خلاصه سابقه و هدف: ارتباط بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی، یکی از واقعیتهایی است که مورد توجه بسیاری از مربیان آموزشی قرار دارد. این باور اغلب به منظور استدلال توانایی گروهی دانشجویان با استعداد ارائه میشود. هدف از این مطالعه تعیین عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی مقاطع پیش بالینی و بالینی بود.
مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی و مقطعی، ۲۵۹ دانشجوی پزشکی مقطع پیش بالینی و بالینی به روش نمونهگیری تصادفی – طبقهای در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت بود. نتایج توسط آمار توصیفی، ضریب همبستگی اسپیرمن، مجذور کای، تی تست و من ویتنی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: میانگین عزت نفس دانشجویان ۶/۸۷±35/90، و اکثریت (۵۷/۵%)۱۴۹ نفر دانشجویان دارای عزت نفس بالا بودند. بر اساس آزمون مجذور کای، ارتباط معناداری بین عزت نفس بالا و پایین با پیشرفت تحصیلی مشاهده شد (۰/۰۳= χ2=4/7) (P)
. نتیجه گیری: افرادی که دارای عزت نفس بالاتر بودند، نسبت به افراد دارای عزت نفس پایین، از پیشرفت تحصیلی مطلوبتری برخوردارند. بنابراین، احتمالاً میتوان برای پیشبرد پیشرفت تحصیلی از روشهای تقویت عزت نفس استفاده کرد، اما باید این موضوع را مد نظر قرار داد که با توجه به تفاوتهای فرهنگی و تغییرات سریع عوامل در طول زمان نمیتوان به عنوان یک قانون عمومی و کلی، علل خاصی را برای همه جوامع مطرح نمود.
واژههای کلیدی:
عزت نفس
پیشرفت تحصیلی
دانشجویان پزشکی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت