مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی عوامل تاثیرگذار بر ساخت و شکل گیری هویت سازمانی

بررسی عوامل تاثیرگذار بر ساخت و شکل گیری هویت سازمانی

این پایان نامه در مورد هویت سازمانی و با موضوع بررسی عوامل تاثیرگذار بر ساخت و شکل گیری هویت سازمانی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۱
حجم ۲۹۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد هویت سازمانی و با موضوع بررسی عوامل موثر شکل گیری هویت سازمانی می باشد. هویت سازمانی سعی در پاسخ به این سوال دارد که "ما (به عنوان یک سازمان) چه کسانی هستیم؟". نتایج تحقیقات نشان می دهد که هویت مفهومی کلیدی است که یک چارچوب متغیر برای درک اقدامات به سازمان می دهد. همچنین هویت سازمانی می تواند تفسیرها و اقدامات اعضای سازمان را فیلتر نموده و جهت دهی نماید (Pussa, 2006: 24). جومِری هچ، پروفسور در تئوری سازمانی در دانشگاه ویرجینیا، درباره هویت سازمانی این گونه می نویسد: «هویت سازمانی مربوط به تجارب و ایده هایی است که اعضا به طور کلی از سازمان دارند.»(Hatch,1997,p282) او می‌گوید که هویت سازمانی چیزی است که کارمندان درباره شرکت، دریافت، حس و فکر می کنند و به عنوان یک فهم معمول مشترک از ارزش ها و ویژگی های روشن سازمان، پذیرفته می شود. 

 

 

از آن جایی که علایم مخابره شده از سوی محیط داخلی و خارجی سازمان، در شکل دهی به ادراک اعضای سازمان نقش اساسی دارند،  سازمان ها می توانند از طرق اعمال توجه کافی نسبت به هر دو دسته عوامل درون سازمانی و برون سازمانی نسبت به ایجاد یک هویت سازمانی مستحکم و قوی اقدام کنند (Hatch & Schultz , 2002: 360). در این پایان نامه چارچوبی از مهم ترین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی که در شکل گیری هویت سازمانی نقش دارند ارائه شده است. توجه مثبت رسانه ها ،  شناسایی و وجهه بیرونی و ارتباطات خارجی به عنوان مهم ترین عوامل برون سازمانی و تیم مدیران عالی، فعالیت های مدیریت منابع انسانی،  عملیات سازمان و ارتباطات داخلی سازمان به عنوان مهم ترین عوامل درون سازمانی اثر گذار بر شکل گیری هویت سازمانی پیشنهاد شده اند که در ادامه به تشریح و توضیح هر یک از این عوامل می پردازیم.

 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه    17
۲-۱ بخش اول: هویت سازمانی    17 
۲-۱-۱ مقدمه     17  
۲-۱-۲ هویت: لغت شناسی و بستر شناخت    20 
۲-۱-۳ هویت چیست؟    23 
۲-۱-۴ انواع هویت    25
۲-۱-۴-۱ هویت اجتماعی    30
۲-۱-۴-۲ هویت شرکت    34
۲-۱-۴-۳ هویت سازمانی    38
۲-۱-۵  ساخت وشکل گیری هویت    48
۲-۲ بخش دوم: 
۲-۲-۱ عوامل برون سازمانی موثر بر شکل گیری هویت سازمانی    53
۲-۲-۱-۱ توجه رسانه ها    54
۲-۲-۱-۲ وجهه خارجی سازمان     59 
۲-۲-۱-۳ ارتباطات خارجی سازمان     62 
۲-۳ بخش سوم:
۲-۳-۱ عوامل درون سازمانی موثر در شکل گیری هویت سازمانی    65
۲-۳-۱-۱ تیم مدیران عالی سازمان     66
۲-۳-۱-۲ مدیریت منابع انسانی    70
۲-۳-۱-۳ عملیات سازمان     73 
۲-۳-۱-۴ ارتباطات داخلی سازمان     75

پیشینه تحقیق      
۲-۵-۱ پژوهش های داخلی    
۲-۵-۲ پژوهش های خارجی      
منابع  و ماخذ     

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: