مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان

بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان

هدف از این پایان نامه بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۵
حجم ۱۵۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

هدف از این پایان نامه مسئولیت پذیری اجتماعی : بعد از تعاریف مختلف پیرامون مسئولیت پذیری اجتماعی و همچنین بیان نظریه های مسئولیت پذیری اجتماعی به بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و تاثیر آن بر عملکرد و موفقیت سازمان می پردازیم.

مقدمه پایان نامه مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی

مقدمه
امروزه سازمانها و کسب و کارها با چالش جدیدی روبرو شده اند؛ بطوریکه جهت بقا و موفقیتشان لازم است بین نظامهای اقتصادی و اجتماعی شان رابطه ایجاد کنند؛
عملکرد اجتماعی سازمان هم برآوردکننده ارزشهای اخلاقی و هم ارزشهای مالی سازمان است.عملکرد اجتماعی سازمانی امروزه موضوع مهمی برای خط مشی گزاران عمومی و مدیران و ذینفعان سازمانی شده است(مارس ، ۲۰۰۰). باربارا  در سال ۱۹۹۴ بیان میدارد که شاید عملکرد اجتماعی منجر به کسب منفعت در سازمان گردد، اما این یک دلیل محدود برای اعمال عملکرد اجتماعی سازمانی محسوب میگردد و دلیل وجود اعمال مذکور فراتر از اینهاست(باربارا و دیگران،۱۹۹۴).

لازم است که یک مدیر بداند چه کاری از نظر اخلاقی واجتماعی درست است و بدون اینکه کار سازمانش را دچار مشکل کند آنرا انجام دهد(گایلا ، ۱۹۹۱). مدیران امروزی باید ابعاد اجتماعی و عمومی حرفۀ خود را شناخته و از آثار سازمان خود بر محیط اجتماعی آگاه باشند. مدیران باید از جزءنگری و شیفتگی صرف به اهداف سازمانی خود دست بردارند(الوانی، ۱۳۷۸).اندیشمندان زیادی تلاش کردند تا چارچوبهای نظری را جهت طراحی و ارزیابی نقش و اثرات سازمان در جامعه توسعه دهند اما یک عدم اجماع در معناشناختی، چارچوب ساختاری، گفتمان و همچنین ارزیابی در این خصوص دیده میشود که لازمست یک کانون و محوریتی جهت سامان به این تعدد معنایی، تعریف و شناسایی گردد. سازمان وجامعه هرکدام به سطح بالائی از مفاهیم ونظریات بنیادی دست یافته اند و زمان آن رسیده که با ایجاد تعامل میان این مقولات به اصول مسئولیت و پاسخگویی اجتماعی رسید. (جان ، ۲۰۰۶).

مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی

مسئولیت پذیری اجتماعی دارای چندین مدل مختلف و رایج می باشد که در زیر هر کدام مورد بررسی قرار می گیرند

مدل ریچارد هیکس:
ریچارد هیکس در یک تقسیم بندی، پاسخگویی را در شش بعد مورد بررسی قرار می دهد:

۱-     پاسخگویی مدیریتی: این پاسخگویی در برابر مدیر ارشد یا مدیر بالادست صورت می گیرد؛

۲-    پاسخگویی سیاسی: این پاسخگویی در برابر نهادی است که مشروعیت سیاسی آن سازمان است؛

۳-     پاسخگویی مالی: مدیران سازمان در مقابل وجوهی پاسخگو هستند که بابت اجرای طرح یا پروژه دریافت می کنند؛ 

۴-     پاسخگویی عمومی: مدیران سازمان دولتی در برابر شهروندان یا نمایندگان منتخب آنان پاسخگو هستند؛

۵-     پاسخگویی حرفه ای: در مقابل همکاران متخصص و حرفه ای خود پاسخگو هستند؛

۶-     پاسخگویی قانونی:  این پاسخگویی در برابر مراجع قضایی صورت می گیرد.

در بین پاسخگویی های ذکر شده ، مبنا ی فلسفی مسئولیت اجتماعی، پاسخگویی و تعهد اخلاقی است که این تعهدات را می توانیم به سه دسته تقسیم بندی کنیم :
الف – تعهدات اخلاقی فردی؛
ب – تعهدات اخلاقی سازمانی؛
ج – تعهدات اخلاقی عمومی.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه:    ۷
مسئولیت پذیری اجتماعی    ۹
۲-۲-۱ مقدمه    ۹
۲-۲-۲- تعاریف مختلف پیرامون مسئولیت پذیری اجتماعی    ۱۰
۲-۲-۳- نظریات مسئولیت اجتماعی    ۱۳
۲-۲-۴- تاریخچه مسئولیت پذیری اجتماعی    ۱۶
۲-۲-۴-۱- مسئولیت اجتماعی در سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰    ۱۸
۲-۲-۴-۲- سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰    ۲۲
۲-۲-۴-۳- ۱۹۹۰ به بعد    ۲۹
سیر تکامل CSR    ۳۵
۲-۲-۵- آثار مثبت رعایت مسئولیت اجتماعی بر عملکرد و موفقیت سازمان    ۳۵
افزایش مشروعیت سازمان و اقدامات آن    ۳۵
التزام اخلاقی در توجه به اهمیت ذی نفعان    ۳۶
افزایش درآمد، سود آوری و بهبود مزیت رقابتی    ۳۶
استفاده از مزایای چندگانگی    ۳۷
کاهش هزینه های ناشی از کنترل    ۳۸
بهبود روابط، افزایش جو تفاهم و کاهش تعارضات    ۳۸
افزایش تعهد و مسئولیت پذیری بیشتر کارکنان    ۳۹
۲-۲-۶- عوامل مهم مرتبط و وابسته به مسئولیت اجتماعی    ۴۰
۲-۲-۷- حوزه های مختلف مسئولیت پذیری اجتماعی    ۴۰
۲-۲-۸- شرکت های برتر در رعایت مسئولیت پذیری اجتماعی در سطح جهان    ۴۱
جدول ۲-۱) شرکت های برتر در رعایت مسئولیت پذیری اجتماعی در سطح دنیا بر گرفته از سایت اخلاقیات و کسب و کار    ۴۲
۲-۲-۹- مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی    ۴۲
۲-۲-۹-۱- فلمینگ در سال ۲۰۰۲ مسئولیت اجتماعی را دارای ۴ بعد دانسته است که شامل:    ۴۳
۲-۲-۹-۲-    مدل مسئولیت اجتماعی ریچارد هیکس:    ۴۴
۲-۲-۹-۳-    مدل مسئولیت اجتماعی ۴ بخشی کارول    ۴۵
۲-۲-۹-۴-    مدل مسئولیت اجتماعی دنیسون    ۴۶
۲-۲-۹-۵- مدل مسئولیت اجتماعی ارزیابی مسئولیت پذیری با توجه به ارزش های اسلامی    ۴۶
۲-۲-۹-۶- مدل مسئولیت اجتماعی بارکر    ۴۷
۲-۲-۹-۷-    مدل مسئولیت اجتماعی پورتر و کرامر    ۴۷
۲-۲-۹-۸- مدل مسئولیت اجتماعی وود    ۴۷
۲-۲-۹-۹- مدل مسئولیت اجتماعی مارک اورلیخی    ۴۸
۲-۲-۹-۱۰- مدل مسئولیت اجتماعی هاپکینز    ۴۸
۲-۲-۹-۱۱-  مدل مسئولیت اجتماعی چامیلا پریرا    ۴۹
۲-۲-۹-۱۲-    مدل مسئولیت اجتماعی ۳C-SR
تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی    ۵۰
۲-۴-۱- مقالات بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی    ۵۰
۲-۴-۲- مدل تحقیق    ۵۲

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: