مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی مفهوم، انواع کارکردها و ویژگی های نهادهای میانجی بازاریابی فناوری

بررسی مفهوم، انواع کارکردها و ویژگی های نهادهای میانجی بازاریابی فناوری

هدف از این تحقیق بررسی مفهوم، انواع کارکردها و ویژگی های نهادهای میانجی بازاریابی فناوری می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۵
حجم ۱۰۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

نهادهای میانجی بازاریابی فناوری

در سالهای اخیر، پیچیدگی سیستم‏های نوآوری به دلیل تعدد و تنوع بازیگران افزایش‌یافته است. این پیچیدگی چند مشکل به همراه دارد که یکی از آن‌ها نیاز به موجودیتی است که به‌عنوان یک نماینده یا واسطه  در تمام جنبه های فرآیند نوآوری بین دو یا چند طرف عمل کند تا به تسهیل نظام های نوآوری کمک کند. این موجودیت در ادبیات موضوع عموماً به‌عنوان میانجی یا واسطه نوآوری شناخته می-شود (Munkongsujarit & Srivannaboon, 2011). 

فعالیت های یک چنین واسطه ای می تواند شامل موارد زیر باشد:
کمک به تهیه ی اطلاعات درباره ی همکاران بالقوه، واسطه گری یک معامله بین طرفین، ایفای نقش میانجیگری بین سازمان‌هایی که در حال همکاری با یکدیگر هستند، و کمک به پیدا کردن مشاوره، تأمین  مالی و حمایت از خروجی های نوآوری چنین همکاری هایی.

از نظر تاریخی، آن‌گونه که اسناد OECD نشان می‏دهند، نهادهای میانجی در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم نیز وجود داشته‌اند. در طول زمان، وکلا و کارگزاران پتنت با معرفی مخترعین جویای سرمایه به سرمایه گذاران و با پیوند فروشندگان اختراعات فناوریکی با خریداران بالقوه که ابزار توسعه و تجاری‏سازی آن‌ها را داشته اند، نقش مهمی در بازارهای فناوری بازی کرده اند (Tietze, 2010).چسبرو می‌نویسد که در سال های اخیر، تعدادی بنگاه  واسطه‌ای پا به عرصه ی وجود گذاشته اند که در فرآیند شناسایی، مذاکره و انتقال حق امتیاز از یک شرکت به دیگری، کمک می کنند (Chesbrough,2006).

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند با رشد تقاضا برای انتقال فناوری و ارزش گذاری پتنت، تعداد و تنوع نهادهای میانجی بازار بسیار بیشتر شده است (OECD, BMWI et al., 2005).برخی سازمان‌ها  اخیراً به افزایش مدل های جدید کسب‌وکاری که این نهادهای میانجی به کار می برند، توجه بیشتری نموده‌اند.

مثال هایی از مدل های کسب‌وکار نهادهای میانجی که در این مطالعات به آن‌ها اشاره شده است عبارتند از: شراکت یا ائتلاف فناوری برای سرمایه‌گذاری های خاص، مزایده، شاخص  های مالکیت معنوی مورد معامله عموم به اضافۀ صندوق های ارزش پتنت  که به پشتیبانی مالکیت معنوی می پردازند (مانند یافتن و مذاکره کردن با صاحب‌امتیازان بالقوه) و همزمان منابع مالی لازم برای اقدامات مدیریتی پیش از تجاری سازی محصولات جدید – یعنی شناسایی حق امتیاز دهندگان بالقوه، برقراری ارتباط و مذاکره با آن‌ها تا پایان یک معامله – را فراهم می‌کنند (EPO, OECD et al., 2000).

فهرست مطالب
۱-۲٫ مقدمه    ۹
۲-۲٫ مفهوم فناوری    ۹
۳-۲٫ بازار فناوری    ۱۲
۴-۲٫ نهادهای میانجی بازاریابی فناوری    ۱۴
۱-۵-۲٫ کارکردهای سازمان‌های میانجی    ۱۸
۲-۵-۲٫ میزان تمرکز بر میانجی‏گری    ۱۹
۳-۵-۲٫ ارتباط با محیط نهادی    ۲۰
۴-۵-۲٫ تأثیر بر فرایند نوآوری    ۲۱
۵-۵-۲٫ نقش‌های نهادهای میانجی در تجاری‌سازی فناوری    ۲۲
۶-۵-۲٫ نوع‏شناسی میانجی‏های بازاریابی فناوری    ۲۴
۱-۶-۵-۲٫ نهادهای اعطای حق امتیاز    ۲۵
۲-۶-۵-۲٫ کارگزاران مالکیت معنوی    ۲۶
۳-۶-۵-۲٫ برگزارکنندگان مزایده‏های مالکیت معنوی    ۲۶
۴-۶-۵-۲٫ نهادهای تبادل برخط مالکیت معنوی    ۲۷
۵-۶-۵-۲٫ تأمین مالی به پشتوانه مالکیت معنوی    ۲۸
۶-۶-۵-۲ مشاوران مالکیت معنوی    ۲۸
۷-۶-۵-۲٫ بنگاه‏های برون‏سپاری مالکیت معنوی    ۲۸
۸-۶-۵-۲٫ صندوق‏های یکپارچه‏ساز مالکیت معنوی    ۲۹
۹-۶-۵-۲٫ صندوق تأمین مالی دعاوی حقوقی    ۲۹
۱۰-۶-۵-۲٫ انتقال فناوری    ۳۰
۱۱-۶-۵-۲٫ بانک‏های سرمایه‏گذاری مالکیت معنوی    ۳۰
۱۲-۶-۵-۲٫ بنگاه‏های توسعه مالکیت معنوی    ۳۱

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: