مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی نظریه های هوش سازمانی و ارائه راهکاری جهت استقرار آن در سازمان

بررسی نظریه های هوش سازمانی و ارائه راهکاری جهت استقرار آن در سازمان

هدف از این پایان نامه بررسی نظریه های هوش سازمانی و ارائه راهکاری جهت استقرار آن در سازمان می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۲
حجم ۱۲۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

تعریف  هوش سازمانی عبارتست از:ظرفیت یک بنگاه برای بکارگیری همه نیروی مغزی اش، و تمرکز آن نیروی مغزی بر انجام مأموریتش. به وسیله آن تعریف، نقش هوش سازمانی ساده است: موفقتر کردن بنگاه در محیطش. آلبرخت می گوید: وقتی افراد با هوش در یک سازمان استخدام می شوند تمایل به حماقت گروهی  پیدا می کنند. عموماً سازمانها بیش از آنکه توسط رقبایشان مورد آسیب قرار گیرند خودشان بخود آسیب می زنند. عدم تبحر اجرایی، جنگهای اداری، مبارزات سیاسی در همه سطوح، اختلال سازماندهی، قوانین و رویه های بی معنی، همه توطئه ها برای جلوگیری یک تجارت، از بکارگیری همه نیروی مغزی است که برای آن پول می پردازد که می توانیم به آن، حماقت تجمعی بگوییم.

 

 

ممکناست انسانها خیلی باهوش باشند و خیلی توانا برای انجام دادن کارهای بزرگ، اما نیروی تجمعی مغزی آنها به هدر می رود. بیائید به آن اینگونه فکر کنید: وقتی کارکنان هر روز صبح برای کار کردن می رسند، آنها با خود عدد معینی از بهره هوشی را همراه می آورند شامل هوش عملی ایشان و ظرفیت ذهنی یادگیری. وقتی که ما به آنها پولی می پردازیم، ما یک گزینه را در آن نمره هوش خریداری کرده ایم. در پایان هر روز ما می توانیم از آن نمره هوشی استفاده کرده باشیم یا آن رااز دست داده باشیم. چند تا مدیر می توانند بگویند که آنها در حال استفاده از همه هوشی هستند که برای آن پول می پردازند؟ 

 

 

 

براساس علم فیزیک می توانیم در باره این نیروی مغزی از دست رفته بگوئیم که آنتروپی ایجاد می گردد. در ترمودینامیک، آنتروپی میزان اختلال در سیستم است – مقدار انرژی که برای برونده زاینده در دسترس نیست. در مقایسه، می توانیم از سینتروپی صحبت کنیم که عبارتست از افزایش در انرژی یا نیروی مغزی در دسترس. از نظر ریاضی، معادله پایه برای هوش سازمانی عبارتست از: هوش خالصمساوی است بانیروی مغزی در دسترس،منهای آنتروپی به اضافه سینتروپی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
۲ -۲(تاریخچه هوش سازمانی
تعاریف هوش سازمانی
الف- تعریف تربیتی هوش:
ب- تعریف تحلیلی هوش :
ج- تعریف کاربردی هوش: 
۲-۲-۲( انواع هوش و مولفه های آن
۲-۲-۲-۱(انواع هوش از نظر گاردنر :
۲-۲-۲-۲( انواع هوش از نظر آلفرد بینه: 
۲-۲-۲-۳-(هوش چند گانه
۲-۲-۲-۴(انواع هوش چندگانه:
۲-۲-۲-۴-۱(هوش دیداری / فضایی 
۲-۲-۲-۴-۲(هوش کلامی/ زبانی 
۲-۳-۳-۱-۳(هوش منطقی / ریاضی 
۲-۲-۲-۴-۴(هوش بدنی/جنبشی 
۲-۲-۲-۴-۵(هوش موسیقی / ریتمیک 
۲-۲-۲-۵(هوش بین فردی 
۲-۲-۲-۶(هوش درون فردی  
۲-۲-۲-۷(هوش هیجانی

گلمن در توصیف از هوش هیجانی به ۵ توانایی اصلی اشاره می‌نماید:

 2-2-2-8(هوش مصنوعی
۲-۲-۲-۹(هوش معنوی:
برای هوش معنوی ۱۰ جزء را مطرح نموده اند:
۲-۳-(هوش سازمانی
۲-۳-۱(ویژگیها و عوامل موثر بر هوش
-عوامل زیستی موثر بر هوش
  پژوهش‌های مختلف، تاثیر عوامل زیستی گوناگون را بر هوش و توانایی‌های ذهنی افراد نشان داده است که به اختصار اشاره می‌کنیم:
-تفاوت‌های جنسی و هوش:
-پایگاه اجتماعی – اقتصادی:
-طبیعت و تربیت:
۲-۲-۴(نظریه های هوش سازمانی 
۲-۲-۴-۱(هوش سازمانی از نظر کارل آلبرخت
(هوش سازمانی از دیدگاه دانشمندان دیگر : 
۲-۲-۴-۳(هوش سازمانی کامپیوتری شده :
۲-۲-۵(هوش سازمانی به عنوان یک فرآیند
۱- ویژگی تعامل:
۲-  ویژگی اجماع یا تراکم:
۳-  ویژگی همکاری یا تشریک مساعی:
۲-۲-۶) فرایند هوش سازمانی در سازمانها و شرکت ها :
۲-۲-۷(مولفه های هوش سازمانی
۲-۲-۸)ابعاد هوش سازمانی
۲-۲-۹) مدل های هوش سازمانی

۲-۲-۱۰)کاربست هوش سازمانی در نظام آموزشی

۲-۲-۱۱)راﺑﻄﻪﻫﻮشﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ وﻋﻤﻠﻜﺮد:
۲-۲-۱۲)ضرورت به کار گیری هوش سازمانی در سازمان ها:
۲-۲-۱۳) راه کارهای پیشنهادی جهت استقرار هوش سازمانی: 
۲-۴)پیشینه پژوهش: 
۲-۴-۱) پژوهش‏های داخلی 
۲-۴-۱-۱-)پژوهش های داخلی مرتبط با هوش سازمانی
۲-۴-۲-) پژوهش‏های خارجی مرتبط با هوش سازمانی
۲-۵) جمع بندی تحقیق

منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: