مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

 بررسی نقش دیپلماسی رسانه ای در سیاست خارجی

 بررسی نقش دیپلماسی رسانه ای در سیاست خارجی

هدف از این پایان نامه بررسی نقش دیپلماسی رسانه ای در سیاست خارجی در سوریه می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۸
حجم ۱۵۲۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی علوم سیاسی

توضیحات کامل

تنظیم روابط میان کشورها همواره از دغدغه‌های اندیشمندان بوده است و هر یک به فراخور تصویری که از اهداف جامعه و ارزش‌های آن داشته‌اند به شکل خاص خود آن را آراسته‌اند . محوری‌ترین مفهوم در این زمینه مفهوم منافع ملی شناخته می‌شود که در یک تعریف بسیط در برگیرنده معیار قضاوت در مورد اقدام سیاسی می‌باشد و معمولا تمامیت ارضی و بقا و همچنین استقلال ملی از اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می رود .

 

 

 

منافع ملی با تمامی جوانب آن در فرآیند پیگیر سیاست خارجی در افق دست‌یابی قرار می‌گیرد . تا چندی پیش سیاست خارجی یک کشور امری کاملا رسمی تلقی می‌گردید که ابتکار آن توسط دولت‌ها تصدی می‌گردد که شامل دو بعد تعیینی و اجرایی بود و همچنین اهدافی مانند حفظ تمامیت ارضی و وحدت کشور ، رفاه و امنیت ملی ، پرستیژ و کسب قدرت را پیگیری می‌نمود.

 

 

 

 

 امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی و ارتقاء جایگاه افکار عمومی و … تعیین الویت های سیاست خارجی و مسائلی از این دست چندان در اختیار مطلق دولت‌ها نیست و نیروهای خارج از آن نیز به طور ملموسی بر آن تاثیر گذارند. غالبا رسانه‌ها در شکل‌گیری و جهت‌دهی این نیروها بسیار موثر عمل می‌نمایند که راهبردهای آن از دو بعد حمایت و یا تغییر برخوردار بوده است تا حصول نتیجه را تضمین نماید. از این رو جریان رسانه‌ای متمرکز بر پیگیری الویت های سیاست خارجی یک کشور ، می‌تواند نقش مهمی در به ثمر رسیدن آن و یا بازماندن از آن ایفا نماید. همین توضیح کافی است که نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف سیاست خارجی یک کشور جدی گرفته شود. با این توضیح تلاش می‌شود تا در این پایان نامه، جایگاه رسانه‌ها در قالب دیپلماسی عمومی ، هنگام تعیین اهداف کلان و اجرای سیاست خارجی یک کشور ، مورد واکاوی قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

بررسی نقش  دیپلماسی رسانه ای در سیاست خارجی                   
مقدمه                     
بخش اول : دیپلماسی و روند تحول آن                
–    دیپلماسی باستان           
–    دیپلماسی سنتی           
–    دیپلماسی مخفی           
–    دیپلماسی باز           
–    دیپلماسی عمومی           
بخش دوم : دیپلماسی عمومی مفاهیم ، تاثیر و ابزار                  
بخش سوم : دیپلماسی رسانه ای و سیاست خارجی                  
مبحث اول : رابطه رسانه‌ ها و سیاست                
الف- تأثیر رسانه بر سیاست (نظریه سی  ان  ان)                  
ب- تأثیر سیاست بر رسانه ( نظریه تولید موافقت )                  
مبحث دوم : کارکردهای دیپلماسی رسانه‌ای                
–    کارکرد دیپلماسی رسانه‌ای در عملیات روانی                  
–    کارکرد تعاملی رسانه و پرستیژ ملی                
–    کارکرد برجسته ‌سازی رسانه‌ها در دیپلماسی رسانه‌ای                    
–    کارکرد دیپلماسی رسانه‌ای در خلق رویدادهای رسانه‌ای                     
–    کارکرد مداخله‌گرایانه دیپلماسی رسانه‌ای                
جمع بندی                        
             

             
نتیجه گیری                      
فهرست منابع                      
منابع  فارسی                      
منابع انگلیسی                      


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: