مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

هدف از این مقاله بررسی وضعیت مدارس مشهد از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی

بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

 
 
چکیده
اداره سازمانها در دنیای پر جنب و جوش و بی اندازه رقابت آمیز ، رو به پیچیدگی و دشواری می گذارد . در این شرایط راه حل های گذشته دیگر پاسخگوی مسئله های امروزی نیست . پس «آموختن به قصد حل مسئله» و« یادگیری با هدف توسعه» به دستور کار سازمان ها تبدیل شده است ، تا در حال حاضر که استفاده از قواعد و فرمول های از پیش تعیین شده راهگشا نیست ، فرصت هایی برای رفع نیازهای فوری به کمک یادگیری و رشد وجود داشته باشد .این پژوهش با مبنا قرار دادن تئوری پیتر سنگه ، به قصد بررسی میزان یادگیرنده بودن  مدارس مقاطع ۳ گانه تحصیلی مشهد در سال تحصیلی ۸۳ ـ ۸۲ انجام شد . روش پژوهش پیمایشی و واحد اندازه گیری مدرسه است . ۳۶ مدرسه ( شامل ۱۸۰ معلم و ۳۶ مدیر)  با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای  به عنوان نمونه انتخاب شدند . با استفاده از پرسشنامه ، مصاحبه و مشاهده ، داده ها ی لازم جمع آوری و پس از تحلیل آماری روشن شد که بین وضعیت موجود مدارس از لحاظ یادگیرنده بودن با وضعیت آرمانی در ۵ اصل تئوری سنگه فاصله وجود دارد . همچنین بر اساس متغیر اصلی تحقیق تفاوت مقاطع تحصیلی معنی دار است در حالی که تفاوت نواحی آموزشی معنی دار نیست .
 
 
 
کلید واژه ها  :

مدارس

مشهد

پیتر سنگه

سازمان یادگیرنده

 
 
 
 
بیان مسئله 
از هر زاویه ای که دانشمندان به نیروهای محرکه ، انگاره ها ، مناسبات کیهانی و جهان طبیعی نگاه می کنند ما نیز بر همان بنیاد دنیای خود را بنا می کنیم. طی قرون اخیر ، تصور حاکم بر اندیشه ما چنین بود که جهان ایستا، خطی ، قابل کنترل و پیش بینی و ساعت گونه است ( هسلبین ، ۱۳۷۸، ۲۹ ) . این اندیشه ریشه در افکار نیوتن دانشمند برجسته فیزیک و ریاضی سده هفدهم انگلستان دارد که نه تنها کیهان را همانند ماشین ، بلکه به عینه یک ماشین با تعیین نوع دقیق آن – ساعتی کاملا بسته و مستقل – تلقی کرد . این جهان بینی که کیهان را دستگاهی آفریده خدا برای انجام کارهای او می دانست به انقلاب صنعتی انجامید که بشر – خلیفه خدا ـ به ساخت ماشین هایی دست زد تا کارهایش را به سر انجام رساند ( لایکف ، ۱۳۸۰ ، ۴۸ ) . به این اعتبار بنگاههای اقتصادی به منزله ماشینی که توسط مالکانش به منظور انجام کارهای  آنها ( فراهم آوردن بازده سرمایه گذاری و ایجاد سود ) تاسیس شد فرض گردید  ( سنجری ، مشرفی، ۱۳۸۰).
 
وقوع انقلاب صنعتی آغازگر دورانی شد که شعار آن تولید انبوه و ارزان بود و با طرح ایده های تیلور یعنی نخستین کسی که با معرفی  « مدیریت علمی » اندیشه های مکانیستی را در حوزه سازمان بسط و گسترش داد به اوج خود رسید .در این شرایط نیاز به نیروهایی بود که قادر باشند همواره و همانند ماشین کارهای تکراری و انبوه انجام داده و در جامعه متراکم زندگی کنند . برای تربیت چنین انسان هایی باید شیوه ای آموزشی خارج از خانه و محیط کار شکل می گرفت، به نظام آموزشی نیاز بود تا به همه به یک دید نگاه کند و قالب ها و کلیشه های استاندارد را در مورد حجم وسیعی از فراگیران اجرا و در روند کارخانه ای ، محصولات یکسان و یک شکل تولید کند . در این نظام آموزشی یک برنامه آشکار شامل مواد درسی و یک برنامه پنهان از سه درس وقت شناسی ( به معنای وقت کلیشه ای ) اطاعت و کارهای تکراری شکل می گیرد .( مجیدی ، ۱۳۸۰ ، ۱۹۵)
 
 
 
فهرست مطالب

« بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد بر اساس ویژگی های  سازمان یادگیرنده » 1

چکیده ۱
کلید واژه ها  : 2
بیان مسئله ۲
بازنگری پیشینه ۴
سوالات تحقیق ۴
روش تحقیق ۵
یافته ها ۵

« بررسی وضعیت مدارس نمونه پژوهش در زمینه تو سعه قابلیت های فردی چگونه است ؟ » 5

جدول شماره ۱ : برآورد میانگین و رتبه درصدی مولفه توسعه قابلیت های فردی در دو وضعیت موجود و مطلوب ۶

« وضعیت مدارس نمونه پژوهش در زمینه الگوهای ذهنی چگونه است ؟ » 6

جدول شماره ۲ : برآورد نمره میانگین و درصدی مولفه الگوهای ذهنی در دو وضعیت موجود و مطلوب ۶

جدول شماره ۳ : برآورد نمره میانگین و درصدی مولفه آرمان مشترک در دو وضعیت موجود و مطلوب ۷

وضعیت مطلوب ۷

« وضعیت مدارس نمونه پژوهش در زمینه یادگیری گروهی چگونه است ؟ » 8

جدول شماره ۴: برآورد نمره میانگین و درصدی مولفه یادگیری گروهی در دو وضعیت موجود و مطلوب ۸

« وضعیت مدارس نمونه پژوهش در خصوص تفکر نظام گرا چگونه است ؟» 9

جدول شماره ۵ : برآورد میانگین و نمره درصدی مولفه تفکر نظام گرا در دو وضعیت موجود و مطلوب ۹

جدول شماره ۶ : برآورد نمره میانگین و درصدی مدارس در دو وضعیت موجود و مطلوب ۱۰

جدول شماره ۷ : برآورد وضعیت و امکانات موجود در مدرسه ۱۰

جدول شماره۸ : تحلیل واریانس بین نواحی مختلف آموزشی ۱۱
درجه آزادی ۱۱
جدول شماره۹ :  تحلیل واریانس بین مقاطع مختلف آموزشی ۱۱
درجه آزادی ۱۱
بحث و نتیجه گیری ۱۲
پیشنهادهای پژوهش ۱۴
منابع و مآخذ ۱۵
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: