مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی و ماهیت بی تفاوتی سازمانی و مشخصه های آن از دیدگاه کورمن

بررسی و ماهیت بی تفاوتی سازمانی و مشخصه های آن از دیدگاه کورمن

هدف از این تحقیق بررسی و ماهیت بی تفاوتی سازمانی و مشخصه های آن از دیدگاه کورمن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۹
حجم ۸۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

 

در نگاهی نوین به مدیریت منابع انسانی، انسان به عنوان کلیدی ترین عنصر ومنبع سازمان شناخته می شود که برخی ازآن با نام دارایی منحصر به فرد سازمان یا حتی سلاح استراتژیک ایجادمزیت رقابتی یاد می کنند.مسلم است که هدف نهایی هر سیستم انسانی به، حرکت درجهت پیشرفت، توسعه وتکامل اجزای آن بستگی دارد.مدیران نقش ویژه ای در دست یابی به این اهداف دارند، شاید هیچ یک از وظایف مدیران دشوارتر از ارزیابی عملکرد کارکنان نباشد.

 

 

 

 

به هر حال فرایند ارزیابی عملکرد یکی از ویژگی های دنیای حرفه ای امروز است و می تواند به ایجاد نیروی کار موثر کمک کند. با اعمال صحیح این وسیله نه تنها اهداف و ماموریت های سازمان بلکه منافع کارکنان و جامعه نیز تامین می شود(سماواتی و  نجات،۱۳۸۸؛۲۰). در ارزیابی های متعدد بعمل آمده مشخص شده است که بسیاری از کارکنان تحت تاثیر عوامل شغلی و تنشهای شغلی(استرس شغلی) قرار می گیرند.استرس شغلی یکی از مشکلات شایعی است که کارکنان بطور مداوم با آن روبرو می شوند، اخیرا استرس شغلی به یک بیماری همه گیر در محیط کار تبدیل شده است. بنابراین تعداد زیادی ازتحقیقات بر استرس شغلی و اثرات آن برجنبه های مختلف خروجی سازمانی متمرکز شده است (یوزگات ،۲۰۱۳؛۵۱۸).

 

 

 

 

 از سوی دیگر، به نظر می رسد یکی از مسائلی که در حال حاضر گریبانگیر بیشتر سازمان های دولتی در ایران شده است، مسئله ایجاد بی تفاوتی در کارکنان باشد. بی تفاوتی انگیزه کار و تلاش را از آنها می گیرد و بالطبع کارکنان بی تفاوت، سازمانی بی تفاوت را شکل می دهند. افرادی که دچار این پدیده می شوند ، به آینده توجهی ندارند، زیرا در نظر آن ها حال ، گذشته و آینده تفاوتی با هم ندارند و سطح کاری آنها در حدی است که مانع اخراج آن ها از سازمان شود. بی تفاوتی سازمانی عامل مخربی در سازمان و نوعی بحران خاموش ، سقوط آرام و تخریب مستمر و بدون صدا است(حریری و همکاران،۱۳۹۲؛ ۳).

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری بی تفاوتی سازمانی
تعریف عملیاتی بی تفاوتی سازمانی
۳-۲  بی تفاوتی    3
۱-۳-۲ مفهوم پدیده بی تفاوتی    3
۲-۳-۲ تعریف بی تفاوتی    5
۳-۳-۲ مشخصه های بی تفاوتی از دیدگاه کورمن    7
۴-۳-۲  نمادها ، مظاهر و نشانه های بی تفاوتی سازمانی    9
۵-۳-۲ عوامل و دلایل بی تفاوتی سازمانی    9
۶-۳-۲  راهکارهای برخورد با بی تفاوتی در کارکنان    10
۷-۳-۲  بوروکراسی سازمانی و بروز حالت بی تفاوتی در سازمان    12
۸-۳-۲  عکس العمل ها نسبت به بی تفاوتی سازمانی    15
۹-۳-۲ مهارت های مدیریتی که لازمه مدیریت بی تفاوتی سازمان است    16
۱۰-۳-۲  تئوری های انگیزش    17
۱-۱۰-۳-۲  نظریه های مکتب سنتی انگیزش    17
۲-۱۰-۳-۲  نظریه های مکتب معاصر انگیزش    18
۳-۱۰-۳-۲  نظریه های کلان انگیزش    19
۲-۴-۱پیشینه پژوهش در داخل کشور    22
۲-۴-۲پیشینه پژوهش درسایر کشورها    24
منابع    33

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: