مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی پول،ارز و بانکداری در نظام اقتصادی

بررسی پول،ارز و بانکداری در نظام اقتصادی

با توجه به مشکلات مبادلات پایاپای ،معیاری جهت سنجیدن ارزش کالاها و خدمات تعیین کردند چنین معیار ارزشی در جوامع مختلف بر حسب درجه رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی و همچنین بنا بر موقعیت منطقه جغرافیایی جامعه و شرایط آب و هوایی آن ، متفاوت بود

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۱۷
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پایان نامه و مقالات رشته اقتصاد

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته اقتصاد

بررسی پول،ارز و بانکداری در نظام اقتصادی

 
*قابلیت استفاده برای رشته های حسابداری و مدیریت
 
 
مقدمه
با توجه به مشکلات مبادلات پایاپای ،معیاری جهت سنجیدن ارزش کالاها و خدمات تعیین کردند. چنین معیار ارزشی در جوامع مختلف بر حسب درجه رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی و همچنین بنا بر موقعیت منطقه جغرافیایی جامعه و شرایط آب و هوایی آن ، متفاوت بود. 
چهار پایان به خصوص گاو از مهمترین و مورد قبول ترین معیارهای ارزش بوده است (در اوستا بارها به این مطلب اشاره شده است) . "به نظر می رسد پیدایش پول به عنوان معیار ارزش مقدم بر پیرایش پول به عنوان وسیله مبادله بوده است " در حبشه نمک ، در بعضی سواحل هند یک نوع صدف و در نیوزلند ماهی خشک شده ، در ویرجینیای آمریکا توتون و در بعضی از کشورهای دیگر پوست و لباس های چرمی به عنوان وسیله مشترک داد و ستد مورد استفاده قرار می گرفته است . 
پول کالایی تنها معیاری برای ارزش گذاری کالا بوده است . به طور کلی اگر چه پول کالایی بسیاری از مشکلات مبادلات پایاپای را حل کرد ولی مشکلاتی نظیر عدم تقسیم پذیری برخی کالاها ، مشکل حمل ونقل و مشکل هزینه نگهداری کالا همچنان به قوت خود باقی ماند.
پول کالایی ، پولی است که ارزش آن به عنوان کالا برابر ارزش آن به عنوان پول است . 
مهمترین خصوصیت آن یکسان و متحدالشکل بودن آن است .
 
 
 
کلمات کلیدی:

ارز

پول

بانکداری

نظام اقتصادی

 
 
 

پول فلزی

همچنان که جوامع بشری هر روز به تمدن نزدیکتر می شدند ، انسانها به فکر تهیه پول با دوام افتادند . در این راستا از آلیاژهایی از فلزات نظیر سرب ، مس و آهن استفاده کردند که به لحاظ حجیم بودن ، تقلب در آلیاژ و وزن بسیار زیاد آنها و همچنین به لحاظ شکل ظاهری ، مطلوب نبودند . به تدریج ، طلا و نقره به عنوان وسیله مبادله و همچنین معیار ارزش جایگزین فلزات دیگر شدند .
 
اینکه جایگزینی طلا و نقره به جای سایر فلزات در چه زمانی رخ داده است مشخص نیست اما برخی مورخان پیدایش سکه های طلا و نقره را به دو هزار سال قبل از میلاد مسیح نسبت می دهند. هردودت مورخ یونانی معتقد است شاهنشاهان لیدیه در ۸ قرن قبل از میلاد مسیح اولین مردمی بودند که طلا و نقره را به صورت سکه در آوردند و از آن در داد و ستد استفاده کردند. با حمله هخامنشیان به لیدیه در زمان کوروش ، این صنعت به ایران وارد شد . ضرب سکه های طلا و نقره به عنوان پول در ابتدا بدون برخورداری از معیار مشخصی انجام شد ولی با گذشت زمان و تقلب هایی که در این زمینه انجام شد ، فعالیتهایی جهت توزین سکه ها و ارزیابی عیار و درجه خلوص آنها صورت گرفت و ضرب سکه از این مرحله به بعد فقط توسط دولتها صورت گرفت. 
 
 
 
فهرست
o مقدمه 

o فصل اول : دوره های اقتصادی از نظر اهمیت پول

o فصل دوم :  وظیفه پول

o فصل سو م :تقاضای پول 

o فصل چهارم :عرضه پول

o فصل پنجم : پیدایش و تحولات بانکداری

o فصل ششم : مکانیزم فعالیت بانکهای تجاری در  بانکداری ربوی و  بانکداری اسلامی

o فصل هفتم : ارز

o فصل هشتم : سیاست های مالی و پولی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: