مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها

بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها

هدف از این پایان نامه بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۲۲
حجم ۳۳۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

هدف از این پایان نامه بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها می باشد که در نخست ماهیت شرکت های کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفته، سپس بکارگیری کارآفرینی در این شرکت ها بحث شده  است. در خاتمه به تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها پرداخته می شود.

مقدمه
پس از گذر از موج صنعتی شدن که اوج رقابت در صنایع بزرگ و توجه به تولید انبوه به حساب می آمد و ورود به ربع آخر قرن بیستم، معادلات توسعه و پیشرفت دگرگون شد(بافنده زنده، نوروزی، عالی، ۱۳۸۹). در این دوره و به دلیل تغییرات روزافزون محیطی(حسنقلی  پور، آقا زاده، ۱۳۸۴؛ کریستین ، ۲۰۰۴)، تحولات سریعی در تکنولوژی، بازار و حتی ساختارهای کسب و کار اتفاق افتاد(کریستین، ۲۰۰۴). در چنین محیطی، شرکت ها با عدم  اطمینان، فشار های رقابتی(حسنقلی  پور، آقا زاده، ۱۳۸۴)، تقاضاهای رو به  رشد و متناقض در حجم، کیفیت، قیمت و دیگر ویژگی ها مواجه شدند(کریستین، ۲۰۰۴).

این مسائل به رکود شرکت های بزرگ که به عنوان ستون اقتصادی کشورها به حساب می آمدند، منجر گردید؛ زیرا شیوه های مدیریتی، ساختار  سازمانی و فرهنگی  این شرکت-ها برای محیط های ثابت با بازارهای متجانس و رو به  رشد طراحی شده بود و قادر به انطباق خود با تغییرات محیطی نبودند(بارت، ۱۹۹۶). این عدم انطباق با محیط برای این شرکت ها، چالش ها و مشکلاتی را بوجود آورد که از جمله آن می توان به تعدیل نیروی کار اشاره کرد(موریس، کوراتکو ، ۲۰۰۲). به طوری که مثلا در بین سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ شرکت های آمریکایی،  ۳/۲ میلیون نفر  از کارکنان خود را اخراج کردند(بارت، ۱۹۹۶).

این عدم توانایی شرکت های بزرگ در پاسخگویی سریع به تغییرات محیطی و همچنین ضعف شیوه های سنتی از قبیل برنامه ریزی استراتژیک، تحقیقات و پیش بینی های بازار در اداره این تغییرات(بارت، ۱۹۹۶؛ سیگلکو، ریوکین، ۲۰۰۵)، توجه به شیوه های جدید، جهت فائق آمدن بر مشکلات سازمان ها را ضروری کرد(سیگلکو، ریوکین، ۲۰۰۵). یکی از این شیوه های جدیدی که امروزه در فعالیت های صنعتی بسیاری از کشورهای جهان(به خصوص در بخش خصوصی-شان) مورد توجه قرار گرفته است، بنگاه های کوچک و متوسط است(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱؛ حسنقلی  پور، آقا-زاده، ۱۳۸۴؛ راجا، کومار ، ۲۰۰۸).  

شرکت های کوچک و متوسط به دلیل دارا بودن پتانسیل بالقوه برای ایجاد اشتغال و درآمد(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷)، انعطاف پذیری در برابر تغییرات محیطی(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷؛ بارت، ۱۹۹۶؛ زری باف، شفیع خانی، ۱۳۸۵)، توانایی های لازم جهت جذب سرمایه های محدود و پراکنده موجود در جامعه و هدایت آن ها در فعالیت های تولیدی و صنعتی(سمیع زاده، چهارسوقی، ۱۳۸۷)، متکی بودن به منابع داخلی، پرورش نیروهای متخصص در جهت رفع مشکلات بیکاری، فقر، عدم توازن منطقه ای و دستیابی به توسعه صنعتی(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷؛ اسچاچتیبک ، ۲۰۱۱) مورد توجه قرار گرفته اند؛ به طوری که امروزه از این شرکت ها به عنوان ستون فقرات اقتصادی کشورهای توسعه یافته(افجه، سجادی نائینی، ۱۳۸۹) و مولفه ای مهم در رشد و توسعه اقتصادی همه کشورها یاد می-شوند(اسچاچتیبک، ۲۰۱۱؛ زری باف، شفیع خانی، ۱۳۸۵؛ سمیع زاده، چهارسوقی، ۱۳۸۷؛ معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، ۱۳۸۸).

در حال حاضر نیز، تقریبا ۴۰ درصد از تولیدات صنایع مختلف در این شرکت ها تولید می شود(راجا، کومار، ۲۰۰۸). همچنین ۷/۹۹ درصد از کارفرمایان کشورهای آمریکای شمالی در این حوزه  فعالیت می کنند که ۵۰ درصد از درآمد و ۵۴ درصد از مشاغل بخش خصوصی این کشورها را به خود اختصاص داده اند(موریس، اسچیندهوت، لافرگ ، ۲۰۰۲) و پیش بینی می شود که همچنان به روند رو به  رشد خود ادامه دهند(اسد سعدی، افتخار، ۲۰۱۱). به همین دلیل، امروزه این شرکت ها را به عنوان موتورهای محرک توسعه می شناسند(احمدی و همکاران، ۱۳۸۷)؛ لذا محققان امروزه بیش از پیش به تحقیق بر روی فعالیت ها و عملیات های این بنگاه ها پرداخته اند(هیل، مک گوان ، ۱۹۹۹).در این نوشتار، نخست ماهیت شرکت های کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفته، سپس بکارگیری کارآفرینی در این شرکت ها بحث شده  است. در خاتمه به تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها  پرداخته می شود.

فهرست مطالب
۱-۱-    مقدمه    ۱
۱-۲-    شرکت های کوچک و متوسط:    ۴
۱-۲-۱-    مفهوم شرکت های کوچک و متوسط    ۴
۱-۲-۲-    چالشهای شرکت های کوچک و متوسط    ۸
۱-۲-۳-    جایگاه شرکت های کوچک و متوسط در محیط امروزی    ۱۱
۱-۳-    کارآفرینی    ۱۵
۱-۳-۱-    تاریخچه کارآفرینی    ۱۵
۱-۳-۲-    مفهوم کارآفرینی    ۱۷
۱-۴-    کارآفرینی سازمانی    ۲۱
۱-۴-۱-    تعاریف کارآفرینی سازمانی    ۲۱
۱-۴-۲-    کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط    ۲۶
۱-۴-۳-    مزایای کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط    ۲۷
۱-۴-۴-    مدلهای کارآفرینی سازمانی    ۳۰
۱-۵-    تفاوت های سازمان های کوچک و بزرگ    ۴۷
۱-۶-    بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط    ۵۳
۱-۷-    آمیخته بازاریابی    ۶۳
۱-۷-۱-    تاریخچه آمیخته بازاریابی    ۶۶
۱-۷-۲-    تعاریف آمیخته بازاریابی کارآفرینانه    ۷۱
۱-۷-۳-    آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در عمل    ۸۸
۱-۸-    پیشنه تحقیق    ۹۱
۱-۸-۱-    پیشینه داخلی    ۹۱
۱-۸-۲-    پیشینه خارجی    ۹۵
۱-۹-    نتیجه گیری  و ارائه مدل مفهومی تحقیق    ۹۷

۲-    منابع    ۱۰۱

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: