مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تاثیر مدیریت دانش و آموزش در بهبود تصمیم گیریهای مدیران

تاثیر مدیریت دانش و آموزش در بهبود تصمیم گیریهای مدیران

هدف از این پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت دانش و آموزش در بهبود تصمیم گیریهای مدیران می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۵
حجم ۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان‌نامه رشته مدیریت

تاثیر مدیریت دانش و آموزش در بهبود تصمیم گیریهای مدیران

 

 
 
چکیده:

در این تحقیق سه بخش زیر مورد توجه قرار گرفته است

۱-مدیریت دانش  : در این بخش با توجه به جدید بودن موضوع مدیریت دانش ، سعی شده است تا مروری کامل بر آن صورت پذیرد . در ضمن به جایگاه و اهمیت مدیریت دانش در امور مختلف عصر حاضر پرداخته شده است .

۲-تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش شهر تهران : در این قسمت به چگونگی و اهمیت تصمیمات مختلفی که توسط مدیران مذکور اتخاذ می شود و میزان علمی بودن این تصمیمات و عواقب و نتایجی که در پی دارند پرداخته می شود

۳٫تاثیر مدیریت دانش و آموزش در بهبود تصمیم گیریهای مدیران مدارس : در این مبحث  به بررسی  تاثیرات و اهداف آموزش و روشها و فنون آموزش مدیران جهت اتخاذ تصمیمات ایشان بر مبنای مدیریت دانش اشاره گردیده است 

 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت دانش

سبک های تصمیم گیری

تصمیم‌گیریهای مدیران

 

مقدمه
عصر دانش مستلزم تفسیرهای مختلف از پدیده ها و شیوه های عملکرد است . مدیران موفق در این عرصه تنها به چگونگی دسترسی به اطلاعات نمی اندیشند بلکه به دسترسی به اطلاعات مرتبط و مناسب جهت اتخاذ تصمیم تاکید دارند و همواره پویا بوده و به دنبال آموزش می باشند و این مدیران بر مبنای سرعت یادگیری خویش ارزیابی می شوند و تصمیمات خویش را بر اساس مدیریت دانش اتخاد می کنند و مدیران هنگامی در اتخاذ تصمیمات خویش موفق خواهند بود که از دانش روز و جدیدترین اطلاعات مرتبط با موضوع تصمیم ، مطلع باشند که این مطلب مستلزم پویا بودن و آموزش و آگاهی از دانش روز می باشد چرخه دانش گالوپ انتقال و انتشار دانش مرحله اساسی پیش از به کارگیری دانش می باشد و یا طبق مدل کوزا پیش از اجرای مدیریت دانش نیازمند به اشتراک گذاشتن و آموزش دانش می باشیم. بنابراین بصورت خلاصه به بررسی نقش فرایند آموزش در بهبود مدیریت می پردازیم.
 
 
تکامل اجتماعات بشر ی مسائل حاد و پیچیده ای را فرآروی انسان قرار داده است و مقوله ای مدیریت عنصری مهم و اساسی در هدایت سازمانهای اجتماعی است که امری بنیادی و اساسی در اداره امور سازمانها و موسسه ها محسوب می شود و نیازمند تکامل کیفی و هدایت است و به همین دلیل آموزش مدیریت همچون بخش متفکر و سازنده و جزء مهمی از نیروی انسانی  سازمان اهمیتی استراتژیک دارد به ویژه در کشور ماکه از پشتوانه فرهنگ غنی برخوردار است و مرحله حساسی را در راستای اهداف بازسازی و توسعه فرهنگی ،سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی طی می کند ضرورت تدوین برنامه ها و طرحهای آموزشی ویژه مدیران بیش از پیش محسوس است . 
میزان دانش ، مهارتهای رفتاری نظیر استعداد رهبری و هدایت ، وسعت بینش ، آگاهیهای ادراکی و اطلاعات عمومی ، شناخت ویژگیهای سازمان ، آگاهی به علوم رفتاری و روابط انسانی در محیط کار ، قدرت تفکر و تصمیم گیری ، فنون بهبود سازمان و … از خصوصیات و فاکتورهای مهم و اصلی نظام مدیریت محسوب می شود. 
 
 
 
۱-۲ مقدمه ۱۴
۲-۲ مدیریت دانش ۱۵

۱-۲-۲ تاریخچه مدیریت دانش ۱۵

۲-۲-۲ مفهوم دانش ۲۲
۱-۲-۲-۲ داده ۲۲
۲-۲-۲-۲ اطلاعات ۲۳
۳-۲-۲-۲ دانش ۲۴
۳-۲-۲ مدیریت دانش ۲۸

۱-۳-۲-۲ اجزای سیستم مدیریت دانش ۲۹

۴-۲-۲ رویکردهای مدیریت دانش ۳۱
۵-۲-۲ تقسیم بندی تصمیم گیریهای مدیران مدارس براساس فرضیه های تحقیق ۳۶
۱-۵-۲-۲ استراتژی کد گذاری دانش ۳۷
۲-۵-۲-۲ استراتژی شخصی سازی ۳۸
۳-۵-۲-۲ انتخاب استراتژی صحیح ۳۹

۶-۲-۲ مدلهای مدیریت دانش ۳۹

۱-۶-۲-۲ پیتر تیندال ۴۲
۲-۶-۲-۲ برنت گالوپ  42
۳-۶-۲-۲ تایمو کوزا ۴۵
۴-۶-۲-۲ الیاس اوادو/ حسن خیزی ۵۰
۵-۶-۲-۲یوچنگ لینن / پینگ  تسرینگ  54
۶-۶-۲-۲ ناسا ۵۵
۷-۶-۲-۲مدل سنگ بنای فرآیند  دانش ۵۸
۸-۶-۲-۲ کازوی  61
۹-۶-۲-۲جی لیبو وتیز و همکاران  61

۷-۲-۲ نتایج مدیریت دانش ۶۲

۳-۲تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش ۶۴
۱-۳-۲ واحدهای آموزشی ۶۴
۲-۳-۲ مدیران واحدهای آموزشی ۶۴
۳-۳-۲ مسئولیت واحدهای آموزشی ۶۵
۴-۳-۲ تصمیم گیری  65
۱-۴-۳-۲ کارل اندرسون  65
۲-۴-۳-۲ رابرت کریتنر ۶۶
۳-۴-۳-۲جوزف ای چمپوکس ۶۶
۴-۴-۳-۲ استفن پی رابینز ۶۷
۵-۳-۲محورهای سئوالات تحقیق ۶۸

۱-۵-۳-۲ انواع تصمیمات مدیران مدارس آموزش و پرورش ۶۸

۶-۳-۲خطاهای تصمیم گیری ۷۲
۱-۶-۳-۲خطاهای همگانی در تصمیم گیری  72
۲-۶-۳-۲خطاهای روان شناختی در تصمیم گیری ۷۵
۳-۶-۳-۲خطاهای آماری در تصمیم گیری ۸۴
۷-۳-۲سبک های تصمیم گیری ۸۵

۴-۲ تأثیر مدیریت دانش و آموزش در بهبود  تصمیم گیریهای مدیران  90

۱-۴-۲ فرآیند آموزش مدیران و نقش آن در بهبود مدیریت  90
۱-۱-۴-۲اهمیت و ضرورت آموزش مدیران در آموزش وپرورش ۹۱
۲-۱-۴-۲ فرآیند برنامه ریزی آموزش مدیران  93
۳-۱-۴-۲ نقش آموزش در بهبود مدیریت  98
۲-۴-۲  تصمیم گیری مدیران مدارس براساس مدیریت دانش ۹۹
 
منابع و مآخذ 
 
 
فهرست جدول ها 
جدول (۱-۲) تاریخچه ی مدیریت دانش ۲۰
جدول (۲-۲) برخی از مدلهای مدیریت دانش ۴۱
جدول (۳-۲) شناخت ویژگی های طرز تفکر راست مغزها وچپ مغزها ۸۴
جدول ( ۴-۲) روشها وفنون آموزش وتوسعه منابع انسانی مرتبط با اهداف قابل دستیابی ۹۶
 
 
 
فهرست نمودارها                                                                                  
نمودار (۱-۲) رابطه بین داده، اطلاعات و دانش ۲۵
نمودار (۲-۲) چارچوب عمومی سیستم مدیریت دانش ( گالوپ) ۴۲
نمودار(۳-۲ ) چارچوب چرخه دانش ( گالوپ) ۴۴
نمودار (۴-۲ ) چرخه ی چهار مرحله ای فرآیندهای هماهنگی ( مدل کوزا) ۴۶
نمودار (۵-۲) فرآیندهای عملیاتی ( مدل کوزا ) ۴۷
نمودار(۶-۲) سطح پائین فرآیندهای هماهنگی ( مدل کوزا ) ۴۸
نمودار (۷-۲ ) سطح پائین فرآیندهای هماهنگی (مدل کوزا ) ۴۹
نمودار ( ۸-۲) فرآیندهای عملیاتی ( مدل الیاس اواد / حسن خزیری) ۵۱
نمودار (۹-۲) ارتباط بین چرخه ی مدیریت دانش و چهار فضای کلیدی سازمان ۵۳
نمودار (۱۰-۲) نمودار مدیریت دانش ( محققان تایوانی ) ۵۶
نمودار (۱۱-۲ ) فرآیند درسهای گرفته شده درناسا ۵۷
نمودار (۱۲-۲) نمودار مدل سنگ بنای فرآیند دانش  60
نمودار (۱۳-۲) نمودار تصمیم گیری / کارل اندرسون  66
نمودار (۱۴-۲) چهار سبک تصمیم گیری  88
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: