مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق در مورد تیپ های شخصیتی

تحقیق در مورد تیپ های شخصیتی

هدف از این نوشتار تحقیق در مورد تیپ های شخصیتی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۱
حجم ۱۱۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این نوشتار تحقیق در مورد تیپ های شخصیتی می باشد.

 

 

 

شخصیت حوزه بسیار گسترده ای است،  زیرا شخصیّت خود موضوعی است پیچیده و دارای ابعاد و جنبه‌های گوناگونی است. برای شناخت شخصیّت انسان،  از دیرباز کوششهای فراوانی به عمل آمده که برخی از آنها غیر عملی،  بعضی خرافاتی،  و معدودی دیگر علمی‌و معتبر است.  در زبان عامّه،  شخصیّت معانی دیگری دارد. مثلاً وقتی گفته می‌شود که کسی با شخصیّت است یعنی اینکه او دارای ویژگیهایی است که می‌تواند افراد دیگر را تحت نفوذ خود قرار دهد یا متانت و وقار ویژه ای دارد. همین طور در برابر آن بی شخصیّت به معنی داشتن ویژگیهای منفی است. همچنین کلمۀ شخصیّت در عرف بعنوان چهره مشهور و صاحب صلاحیّت در حوزه هــایی همچون شخصیّــت سیــاسی،  علمی،  هنــری و از این قبیل بکار می‌رود. شخصیت» یک «مفهوم انتزاعی» است،  یعنی آن چیزی مثل انرژی در فیزیک است که قابل مشاهده نیست،  بلکه آن از طریق ترکیب رفتار  ، افکار  ،  انگیزش  ،  هیجان   و … استنباط می‌شود. شخصیت باعث تفاوت  کل افراد (انسانها) از همدیگر می‌شود. اما این تفاوتها فقط در بعضی «ویژگیها و خصوصیات» است.

 

 

 

بسیاری از پژوهش ها، ارتباط بین سبک‌های ابراز هیجان و شخصیت وپیامدهای زندگی را گزارش داده‌اند. ابراز هیجان مکرر، برجسته و به سرعت متغیر و سطحی نشانه‌ای از اختلال شخصیتی هیستریایی(نمایشی) و ابرازهیجان محدودشده، یک شاخص برای اختلالات شخصیتی اسکیزوئید واسکیزوفرنی گونه است. این شاخص‌های شخصیتی بیشتر به ابراز گری عمومی  مرتبط اند تا به جنبه‌های ویژه ابراز( کرنیگ وهمکاران،  ١٩٩۴).در نظریه هیجان‌های متمایز   (اکرمن و همکاران ، ١٩٩٨) هیجان یک نظام تعامل دو طرفه ازمولفه‌های ارزیاب – عصبی ،  ابرازگر و تجربه ای  تعریف می‌شود. مطابق با این نظریه روابط محکم بین هیجانها و شخصیت از مولفه‌های انگیزش ذاتی هیجان‌ها استنتاج می‌شود.در طول دوره رشد،  تفاوتهای فردی در گرایش‌ها به ابراز و تجربه به انواع ویژه هیجانها، به الگوهای شخص از پیامدهای هیجان به شناخت و کنش منجر می‌شود.

 

نظریه هیجان‌های متمایز پیش بینی می‌کند که ابراز هیجانها به سه دلیل با ابعاد شخصیتی همبسته هستند: اولاً، ابراز هیجان، حالت احساس را نشان می‌دهد.اگر چه با یاد گیری و اجتماعی شدن، مولفه ابراز گری می‌تواند از مولفه تجربی- دو مولفه ای که عموماً در سالهای اولیه به طوری قوی با یکدیگر مرتبط هستند جدا شود.پژوهشهای زیادی نشان داده است که مؤلفه‌های تجربه ای هیجانها روی درک، شناخت و رفتارهای بعدی کودکان وبزرگسالان تأثیر می‌گذارد.  ثانیاً ابراز احساسات به وسیله ی فرایند پسخوراند حسی، روی حالت‌های احساسی تأثیر می‌گذارد. پژوهش‌های زیادی نشان داده اند که پسخوراند از مؤلفه ابرازگر، بیشتر فرایند ارزیاب-عصبی را به کار می‌اندازد و حالتهای احساس ذهنی را زیاد می‌کند. ثالثاً ابراز هیجان، از طریق فرایندهای مهیج بر خصوصیات شخصیتی تأثیر می‌گذارد. ابرازگری هیجانی به عنوان روشی در تعادل اجتماعی است که پاسخهایی را در دیگران فرا می‌خواند. افزون بر این، فراوانی و شدت نشان دادن انواع هیجان‌های فرد، از طریق تأثیر گذاشتن بر الگوهای تعامل فرد با دیگران، شخصیت او را تحت تأثیر قرارمی‌دهد (ایزارد ، ١٩٩٩).
 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

۲-۴- شخصیت و تیپ شخصیتی
۲-۴-۱- تعریف تیپ شخصیتی D
۲-۴-۲ – تعریف تیپ شخصیت B
۲-۴-۳- تعریف تیپ شخصیت A    
۲-۴-۴- تعریف تیپ شخصیت C    
۲-۴-۵ – نظریه‌های شخصیت
۲-۴-۵-۱- نظریه روانکاوی
۲-۴-۵-۲- نظریّه‌های شناختی    
۲-۴-۵-۳- نظریه‌های تیپ شناختی شخصیت
۲-۴-۵-۴- نظریه یونگ
۲-۴-۵-۵- نظریه صفات شخصیتی
۲-۴-۵-۵-۱- نظریه گوردون آلپورت
۲-۴-۵-۵-۲- نظریه ۱۶ عامل شخصیت ریموند کتل
۲-۴-۵-۵-۳- سه بعد شخصیت آیزنک    
۲-۴-۵-۵-۴- نظریه پنج عامل شخصیت
۲-۴-۵-۶-  رویکردهای موجود در باب شخصیت
۲-۵- ارتباط آلکسی تایمیا  و ابرازگری هیجان
۲-۶ – سبک‌های ابراز هیجان و خصوصیات شخصیتی
۲-۷-  یافته‌های توصیفی مربوط به متغیر‌های تحقیق
۲-۸- مطالعات انجام شده مرتبط با پژوهش
۲-۸-۱- مطالعات انجام شده خارج کشور    
۲-۸-۲- پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور    

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: