مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق کامل در مورد آموزش از راه دور ۹۵ صفحه

تحقیق کامل در مورد آموزش از راه دور ۹۵ صفحه

این نوشتار تحقیق کامل در مورد آموزش از راه دور را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۵
حجم ۱۹۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار تحقیق کامل در مورد آموزش از راه دور  مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

آموزش از راه دور که تقریباً همزمان با شروع انقلاب صنعتی در اروپا، ابتدا از طریق مکاتبه‌ای توسط پیتمن  در انگلستان در سال ۱۸۵۰ آغاز شد که هیچکس فکر نمی‌کرد این شیوه بتواند توفیقی در آموزش به ویژه آموزش عالی پیدا کند اما بر خلاف انتظار، این روش به ویژه پس از جنگ جهانی دوم گسترش یافت(کاظمی،۴۵۲:۱۳۸۱). آموزش از راه دور برای یادگیرنده به معنای آزادی بیشتر در دسترس و نتیجتاً طیفی گسترده‌تر از فرصتهای یادگیری و تحصیل است و می‌تواند مشکلاتی از قبیل محدودیتهای شخصی، موانع فرهنگی و اجتماعی و فقدان زیرساختهای آموزشی را نیز جبران کند(طبایی عقدایی،۲۷:۱۳۸۴). 

 

 

این آموزش دسترسی به یادگیری را در مناطق دور جغرافیایی امکان‌پذیر می‌سازد و یادگیرنده در مکان‌ها و زمان‌های مختلف می‌تواند، آموزش ببیند و یادگیری از طریق رسانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود. در این آموزش مهمترین مسئله آمادگی استاد و نگرش دانشجو است، همچنین تعامل خوب بین اعضا و دانشجویان برای موفقیت در بسیاری از دوره‌های آموزشی ضروری است(مور،دن و گالین ،۲۰۱۱). در قرن حاضر ما با تعارضات و بحران‌های اجتماعی و اقتصادی شدیدی روبرو هستیم. به خصوص در کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته این بحران‌ها جدی‌تر است. گرچه تاکنون برنامه‌های توسعه و رفاهی طرح‌ریزی شدۀ سازمان‌های بین‌المللی نتوانسته‌اند در توسعه کشورهای جهان سوم موفق باشند اما به کمک آموزش و آثار آن یعنی علم، تکنولوژی و ارتباطات هنوز فرصت‌هایی وجود دارد(فولتون ،۳۵:۱۳۷۶). 

 

 

 

وسیع بودن حوزه آموزش باعث ایجاد نهادهای گوناگون آموزشی شده است که این خود زمینه‌ای را برای شکل‌گیری فعالیت‌های یادگیری در حوزه‌های عمومی و تخصصی فراهم می‌کند. نیازهای جدید، گستردگی تقاضا، تکامل ابزار، و به ویژه ظهور فناوریهای نوین عرصۀ آموزش را دچار تحولات عظیمی کرده است. رویکردهای نوینی در نتیجه این تحولات در عرصه آموزش پدید آمد، که یکی از این رویکردها آموزش از راه دور می‌باشد(بابایی،۳۹:۱۳۸۹).
 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

۲    مقدمه    11
۲-۱    فناوری اطلاعات و ارتباطات    12
۲-۲    تعامل در آموزش از راه دور    13
۲-۲-۱    تعامل استاد – دانشجو    14
۲-۲-۲    تعامل دانشجو – دانشجو    14
۲-۲-۳    تعامل دانشجو – محتوا    14
۲-۲-۴    تعامل استاد – محتوا    15
۲-۲-۵    تعامل استاد – استاد    15
۲-۲-۶    تعامل محتوا – محتوا    15
۲-۳    مراحل تکامل فناوری آموزشی    16
۲-۳-۱    فناوری توزیعی    17
۲-۳-۲    فناوری اشتراکی    17
۲-۳-۳    فناوری تعاملی    18
۲-۴    نظریه‌های مورد استفاده در فناوری‌آموزشی    19
۲-۴-۱    نظریه رفتارگرایی    20
۲-۴-۲    نظریۀ شناخت گرایی    20
۲-۴-۳    نظریۀ سازنده گرایان    21
۲-۵    دسته‌بندی آموزش الکترونیکی    22
۲-۵-۱    یادگیری شخصی    22
۲-۵-۲    یادگیری جمعی    22
۲-۵-۳    کلاس های مجازی    23
۲-۶    آموزش از راه دور    23
۲-۶-۱    نسلهای آموزش از راه دور    26
۲-۶-۲    تاریخچه آموزش از راه دور در ایران    28
۲-۷    آموزش مجازی    28
۲-۷-۱    شیوه‌های آموزش مجازی    32
۲-۷-۲    عناصر آموزش مجازی    34
۲-۷-۳    هدف‌های برنامه درسی    34
۲-۷-۴    فعالیت‌های یادگیری    35
۲-۷-۵    مواد و منابع یادگیری    35
۲-۷-۶    محتوای الکترونیکی    36
۲-۷-۷    استانداردهای محتوای الکترونیکی    37
۲-۷-۸    ابرداده ها    37
۲-۷-۹    بررسی استانداردهای آموزش و فراگیری الکترونیکی    38
۲-۷-۱۰    سامانه مدیریت یادگیری    39
۲-۷-۱۱    نقش معلم در محیط‌های یادگیری الکترونیکی    41
۲-۷-۱۲    مهارت‌های موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی    43
۲-۷-۱۳    مهارت به کارگیری رایانه    48
۲-۷-۱۴    مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانه‌های مدیریت یادگیری    48
۲-۷-۱۵    مهارت در به کارگیری تجارب اولیه    48
۲-۷-۱۶    مدیریت زمان    49
۲-۷-۱۷    مهارت‌های زبانی    49
۲-۷-۱۸    مهارت‌های نوشتاری    50
۲-۸    رضایت تحصیلی    60
۲-۸-۱    خودتوانی اینترنتی یادگیرنده    62
۲-۸-۲    پاسخگویی به موقع مدرس    63
۲-۸-۳    انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی    63
۲-۸-۴    کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی    63
۲-۸-۵    کیفیت فناوری    63
۲-۸-۶    سودمندی سامانه    64
۲-۸-۷    سهولت استفاده از سامانه    64
۲-۸-۸    تنوع در ارزیابی    64
۲-۹    پیشرفت تحصیلی    65
۲-۱۰    ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی    68
۲-۱۱    جایگاه مهارت‌های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه‌های مجازی    70
۲-۱۲    پیشینه پژوهش    74
۲-۱۲-۱    پژوهشهای انجام شده خارجی    74
۲-۱۲-۲    پژوهشهای انجام شده داخلی    78
۲-۱۳    جمع بندی    87

 

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: