مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تراکشن الکتریکی

تراکشن الکتریکی

در این مقاله، ابتدا معادلات حرکتی و دینامیکی ( Synematic Dynamic Equations ) حاکم بر قطار بدست آمده و در نهایت ویژگیهای موتورهای الکتریکی لکوموتیو در حالت ایده آل نتیجه خواهد داد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۱
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته الکترونیک

تراکشن الکتریکی

 
پیشگفتار
برای بررسی خصوصیات روشهای مختلف محرک لوکوموتیو، ابتدا باید مشخصات حرکتی (Synematic Characteristics) لوکوموتیوها در حالت کلی بررسی شود و سپس روشهای مناسب برای ایجاد آن مشخصات حرکتی انتخاب گردد.در این مقاله، ابتدا معادلات حرکتی و دینامیکی (   Synematic & Dynamic Equations ) حاکم بر قطار بدست آمده و در نهایت ویژگیهای موتورهای الکتریکی لکوموتیو در حالت ایده آل نتیجه خواهد داد.
 
 امروزه الکترونیک قدرت عامل عمده در بهبود سیستم های محرکه پیشرفته شده است. وجود عناصر نیمه هادی و تولید اینورترها باعث کاهش هزینه های راهبری شده اند. گام اول جایگزینی کنتاکتورها با مقاومت ها و بوسیله یکسو کننده های کنترل شده و چاپرهای DC  جهت کنترل توان موتورهای DC  بوده است. در گام دوم کاربرد موتورهای قفس سنجابی با پیشرفت اینورترهای با ولتاژ و فرکانس متغیر (VVVF) ممکن شده است. حتی در این زمینه، راه آهن به عنوان پیشگام در سیستم های الکترونیک قدرت شناخته شده است.سیستم محرکه AC  درجه بالایی از ترمز احیا کننده را با مقدار بسیار کم تجهیزات ایجاد می کند. مقدار توان احیا شده به فاکتورهای زیادی از جمله مکان ایستگاه و شدت ترافیک بستگی دارد. مطالعات رایانه ای نشان داده اند که احیای توان در سیستم های محرکه AC ، ۴۰ تا ۵۰ درصد در مقایسه با ماشین های معادل که با کنترل کننده های مقاومتی و ترمز دینامیکی کار می کنند بیشتر می باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

کشش الکتریکی

سیستم های محرکه

موتورهای الکتریکی لکوموتیو

 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار ۱
کشش الکتریکی ۴

۱-۱) تعیین مشخصات حرکتی قطار ۵

۱-۱-۱) نیروی محرک قطار ۶
شکل (۱-۱) منحنی نیروی کششی F بر حسب سرعت V لکوموتیو ۷
۱-۱-۲) نیروی مقاوم قطار ( Train Resistance ) 7
شکل (۲-۱) اثر مقاومت شیب بر روی سرعت قطار ۸

۱-۱-۳) نیروی ترمز گیری قطار ۱۱

شکل( ۳-۱) منحنی نیروی ترمز گیری قطار شامل ترمزگیری الکتریکی و مکانیکی در سرعتهای مختلف ۱۲
۱-۱-۴) محاسبه منحی سرعت بر حسب زمان ۱۳
شکل  (4-1) منحنی های سرعت بر حسب زمان و نیروی محرک بر حسب سرعت قطار ۱۵
ناحیه ۳ از لحظه t2 تا t3 : 15

۱-۲) تعیین مشخصات موتورهای کششی ۱۷

۱-۲-۱) مشخصه گشتاور – سرعت موتورهای الکتریکی ۱۷
شکل (۶-۱) منحنی گشتاور باز دارنده الکتریکی بر حسب سرعت ۱۸
۱-۲-۲) عملکرد موازی ۱۹
۱-۲-۳) نوسانهای ولتاژ ۱۹
۱-۲-۴)محدودیت وزن وحجم ۱۹
منابع ۲۱
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: