تعیین رضایت شغلی کارکنان کتابخانه
تعیین رضایت شغلی کارکنان کتابخانه
تحقیق حاضر با هدف تعیین میزان رضایت شغلی کارکنان شاغل در بخش «مدیریت پردازش» کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است روش تحقیق پیمایشی است و دادهها از طریق پرسشنامه گردآوری شده و با نرمافزار آماری اسپیاساس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۱ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی
تعیین میزان رضایت شغلی کارکنان شاغل در بخش «مدیریت پردازش» کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
چکیده:
تحقیق حاضر با هدف تعیین میزان رضایت شغلی کارکنان شاغل در بخش «مدیریت پردازش» کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. روش تحقیق پیمایشی است و دادهها از طریق پرسشنامه گردآوری شده و با نرمافزار آماری اس.پی.اس.اس. مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان بخش «مدیریت پردازش» کتابخانه ملی تشکیل میدهد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد که رضایت کارکنان این بخش از کتابخانه ملی مانند بسیاری همتایان خود در کتابخانههای دیگر از امکانات رفاهی، آموزشی، سیاستهای مدیریت، میزان امنیت شغلی در حد پایین، و میزان رضایت آنان از روابط انسانی موجود در سازمان و وجهه و اعتبار اجتماعی حرفه و سازمان در حد نسبتاً خوبی بوده است.
کلیدواژهها:
رضایت شغلی
رضایت شغلی کارکنان
کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
۱٫ مقدمه
دو عامل اساسی در اعمال مدیریت، «انسان» و «نظامهای عملیاتی سازمانها» میباشند. از آنجا که نظامهای عملیاتی توسط انسانها به اجرا در میآیند، بنابراین میتوان ادعا نمود که مهمترین سرمایه سازمانها، نیروی انسانی شاغل در آنها است. در سالهای اخیر، سازمانهای پیشرفته و موفق بخش عظیمی از زمان و سرمایه خود را به نیروی انسانی اختصاص دادهاند تا آن را برای افزایش بهرهوری و کارآیی سازمان به کار گیرند. پیشنیاز این امر نیز شناخت منابع انسانی نه تنها از نظر کمیت، بلکه همچنین از نظر کیفیت و نوع نگرش آن نسبت به شغلش در سازمان میباشد.
نگرش فرد نسبت به شغل خود، برآورده ساختن نیازهای شغلی وی مطابق با تواناییها و تمایلاتش را دربرمیگیرد و رابطه مستقیمی با رضایت شغلی وی دارد، بهطوریکه گاهی این دو را بهجای یکدیگر استفاده میکنند. هر چه هدفهای سازمان به خواستهها و آرمانهای کارکنان نزدیکتر باشد و مدیریت بتواند نگرش مثبت شغلی در افراد ایجاد کند و بهعبارتی، شرایط مناسبی را در راستای رضایت شغلی آنان فراهم آورد، سریعتر و بهتر به نتایج مثبت و آرمانی خود دست مییابد.
فهرست مطالب
تعیین میزان رضایت شغلی کارکنان شاغل در بخش «مدیریت پردازش» کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ۱
چکیده: ۱
کلیدواژهها: ۲
۱٫ مقدمه ۳
۲٫ بیان مسئله ۵
۳٫ رضایت شغلی ۶
۴٫ روشهای اندازهگیری رضایت شغلی ۸
۵٫ ابزارهای اندازهگیری رضایت شغلی ۹
۶٫ هدف و فایده پژوهش ۱۰
۷٫ پرسشهای اساسی ۱۱
۸٫ روش پژوهش و جامعه آماری ۱۲
۹٫ ابزار و روش گردآوری دادهها ۱۳
۱۰٫ پیشینه پژوهش ۱۵
۱۱٫ یافتههای پژوهش ۲۱
۱۱- الف. تحلیل دادههای جمعیتشناختی ۲۱
۱۱- ب. تحلیل متغیرهای اصلی پرسشنامه ۲۴
۱۱-ب-۵٫ امنیت شغلی ۲۹
عوامل موثر بر رضایت شغلی ۳۳
پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی ۳۷
رضایت شغلی و عملکرد ۴۰
اندازه گیری رضایت شغلی ۴۳
منابع و مأخذ: ۴۸
پینوشتها ۵۱
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت