مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تفسیر نمره گذاری و اجرا یک نمونه واقعی از آزمون-scl-90

تفسیر نمره گذاری و اجرا یک نمونه واقعی از آزمون-scl-90

فایل تفسیر اجرا و نمره گذاری یک نمونه واقعی از آزمونscl90 در ۱۰ صفحه ورد و قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

فایل تفسیر اجرا و نمره گذاری یک نمونه واقعی از آزمونscl90 در ۱۰ صفحه ورد و قابل ویرایش با فرمت doc

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ……):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                   دارد

تجزیه، تحلیل، تفسیر و بحث:                                         دارد

نوع فایل:                                                                    WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

شکایت اصلی(Chief complaint):

مدت زیادی هست که اینجا بستری ام. مادرم یک روانی بود، میانه من و خواهرم را به هم میزد.

سابقه بیماری فعلی(History of present illness):

بیمار از ۳سال قبل در بیمارستان رازی بستری شده است، خود وی از نشانه های بیماری اش چیزی به خاطر ندارد. اما براساس آنچه در پرونده وی ثبت شده است، علت بستری وی دعوا و درگیری لفظی با مادر و خواهرش، تحریک پذیر بودن، از منزل خارج شدنهای مکرر و عدم نظافت شخصی بوده است.

بیماری قبلی(Previous illness):

بیمار ۱۸سال قبل در دوران خدمت سربازی برای اولین بار در بیمارستان بستری شده است و با تشخیص بیماری دو قطبی از خدمت معاف شده است. پس از آن به دفعات در بیمارستان بستری شده است. علت بستری شدنهای بعدی وی؛ شکستن شیشه ها و وسایل منزل، تهدید مادر و خواهرش و گوشه گیریهای مداوم بوده است. یکسا پس از ابتلا به بیماری قصد خروج از مرز به صورت غیرقانونی داشته، ولی توسط مأمورین دستگیر شده و مورد کتک کاری قرار گرفته است. به گفته خودش پس از آن علائم بیماری اش شدت یافته است.

تاریخچه گذشته شخصی(Past personal History ):

بیمار از دوران کودکی نیز گوشه گیر بوده و رابطه صمیمی با کسی نداشته است. در دوران تحصیل نمرات پایینی کسب میکرده و غیبت های مکرری داشته است. دانش آموز ضعیفی بوده است.

تاریخچه خانودگی(History Family):

بیمار دارای ۲برادر و ۱ خواهر  میباشد و فرزند چهارم خانواده است. پدر و مادرش ۳۰سال قبل طلاق گرفته اند و بیمار و خواهرش با مادر خود زندگی کرده اند. رابطه وی با خواهر و مادرش خوب نبوده است. مدام با آنها مشاجره داشته است. مادرش فردی عصبی و تحریک پذیر بوده است اما سابقه بستری نداشته است. مادرش سال گذشته فوت کرده است.

معاینه وضعیت روانی

  1. وضیعت ظاهری (General Appearance):

بیمار لباسهایش مرتب است و سن ظاهری وی بیش از سن تقویمی اش میباشد.

  1. رفتار حرکتی(Motoric Behavior):

دچار کندی روانی- حرکتی است.

  1. طرز برخورد در حین مصاحبه(Attiude):

بیمار با آزمونگر همکاری لازم را دارد.

  1. خلق(Mood):

خلق وی پایین و افسرده میباشد.

  1. عاطفه(Affect):

عاطفه اش متناسب با خلق است.

 

  • تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

محور    I:  اختلال افسردگی اساسی

محور  II: -…………….

محور:III -……………………

محورIV: طلاق والدین، فوت مادر

محور: 55

الف) شاخص های کلی

شاخص های شدت کلی (GIS ):

 نمره T آزمودنی در این شاخص برابر با ۵۲ است. این نمره حاکی از وجود نسبی مشکلات روانی در فرد است. بر اساس نیمرخ، آزمودنی در این شاخص در رتبه ۷۰ درصدی قرار می گیرد. وضعیت فرد از لحاظ شدت کلی استرس تجربه شده از ۷۰ درصد افراد وخیم تر است.

شاخص درماندگی نشانه های مثبت ( PSDI):

 نمره T آزمودنی در این شاخص برابر با ۵۰ است. رتبه درصدی معادل این نمره نیز ۵۰ است. لذا فرد در این شاخص از لحاظ شدت نشانه ها در وضعیت متوسطی قرار دارد.

مجموع نشانه های مثبت ( PST):

نمره T آزمودنی در این شاخص برابر با ۵۹ است. رتبه درصدی معادل این نمره ۸۱ می باشد. این نمره نشانگر گستردکی و پیچیدگی نشانه های فرد است.

 

ب) ابعاد نشانه ها ( از بیشترین به کمترین)

افسردگی ( DEP):

بالاترین نمره فرد در این آزمون مربوط به این بعد است. نمره T آزمودنی در این بعد برابر با ۷۴ است. وضعیت فرد در این بعد از ۹۸ افراد عادی وخیم تر است. نمره بالا بیانگر این است که شخص درحال تجربه نشانه های افسردگی از قبیل: از دست دادن لذت، ملالت، احساس تنهایی، گریه کردن، گوشه- گیری، افت انگیزش و کاهش انرژی است. که با توجه به وضعیت روانی این نشانه ها در مورد وی صدق می کند.

حساسیت بین فردی ( I-S):

 نمره T در این بعد برابر با ۶۱ است. که در نقطه مرزی قرار می گیرد. این نمره حاکی از این است که شخص در موقعیت های بین فردی دچار مشکل است. نسبت به روابط با دیگران انتظارات منفی دارد. در مقایسه با دیگران احساس حقارت می کند. مداخلۀ مورد نظر در این موقعیت باید ترکیبی از ارتباط درمانی حمایت کننده و بازسازی شناختی و جرأت آموزی باشد.

…………

……………….

…………………………..

توجه : گزارش نمونه واقعی آزمون های روانشناسی، شامل خودِ پرسشنامه و پاسخ آزمون دهنده به سوالات پرسشنامه نمی باشد .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: