مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره موسیقی ۴۶ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره موسیقی ۴۶ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۶
حجم ۱۷۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق موسیقی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری موسیقی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق موسیقی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

 

در خصوص موسیقی و پیشینه آن تاکنون نظرهای متفاوتی در فرهنگ  ها و جوامع مختلف دیده می شود. بومیان آمریکا، موسیقی را از موهبت های الهی می دانند، برهما موسیقی را به عنوان وادی بر روی زمین آورد، پیروان فیثاغورث، آن را لحن موسیقی خلقت دانسته اند و آن را بر گرفته از بانک گردش های چرخ شناخته اند و این نظریه را حکما و فلاسفه یونانی و اسلامی پذیرفته اند. عطار، شاعر و عارف نام آور ایرانی، آن را "لحن موسیقی خلقت" و ملودی "زبان هاتف غیبی" می داند»(زاده محمدی، ۱۳۸۸: ۳۷).

 

 

«از کتاب های ادگار کیس ، در می یابیم که مردم آمالانتا، بسیار پیشرفته و متمدن بوده اند و از موسیقی ای استفاده می کردند که به طور قطع ترکیبی بود از موسیقی شرق و غرب، مردم از انرژی حاصل از نوسانات نوعی الکتریسیته در روش های شفا بخش گوناگون استفاده می کرده اند. براساس نوشته های ادگار کیس موسیقی هنر قدیم، در ربع پرده اجرا می شده است که در سرود ها مورد استفاده قرار می-گرفته و باعث ارتقای سطح هوشیاری در افراد می گردیده است. در موسیقی قدیم مصر یک سوم پرده وجود داشته که بیشتر موجب ارتقای ذهنی در افراد بوده تا ارتقای روحی»(مری باسانو ، ۱۳۸۳: ۲۳).

 

 

موسیقی این توانایی را دارد که اثرات فیزیولوژیک مختلف ایجاد کند و آنها را به اثرات هیجانی تبدیل نماید. ارتعاشات شنوایی و ریتم موسیقیایی، ریتم های زیستی را تحت تأثیر قرار داده و می تواند تعادل زیست – شیمیایی، سوخت و ساز و تعادل حیاتی موجود زنده را تجدید کرده یا آن را مختل کند(فلاح، سهرابی، زاده محمدی؛ ۱۳۹۰). «سیستم اعصاب مرکزی (مغز) طـوری ساخته شده است که به محرک های موزیکال پاسخ های مثبت و مناسب می دهد و موجبات استفاده از این روش درمانی را فراهم می سازد، تحقیقات متعدد نشان گر آن است که تالامـوس مهم ترین غـده مستقر در مغـز محرک های موسیقیایی را دریافت می کند و این علائم را به وسیله سیستم عصبی به مغز انتقال می دهد و به صورت یک کارکرد خودکار به طور اعم روی مغز و به طور اخص روی هوش، حافظه و تخیل نفوذ می کند.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش موسیقی

موسیقی
۲-۱-۱ تاریخچه موسیقی    12
۲-۱-۲ تعریف موسیقی درمانی    15
۲-۱-۳ آوازی ملودیک (MIT)17
۲-۱-۴ مکاتب و تکنیک های موسیقی درمانی۱۸
۲-۱-۴- ۱ روش نوردوف و رابیگر۱۸
۲-۱-۴-۲ روش کودالی۱۹
۲-۱-۴-۳ روش دالکروز۱۹
۲-۱-۴-۴ روش بالینی ارف نورلوک۲۰
۲-۱-۴-۵ روش موسیقی و تصویر هدایت شده۲۰
۲-۱-۵ موسیقی درمانی تکاملی    21
۲-۱-۶ برتری نیمکره ای در درک موسیقی    22
۲-۱-۷ موسیقی درمانی و عصب شناختی    23
۲-۱-۸ کاربرد موسیقی درمانی    25

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: