مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود پرسشنامه الگوی ارتباطات دانشجو – استاد با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه الگوی ارتباطات دانشجو – استاد با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه ابزار الگوی ارتباطات دانشجو- استاد (تغییریافته ابزار تجدید‌نظر شده الگوی ارتباطات خانواده) با روایی و پایایی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵
حجم ۱۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه ابزار الگوی ارتباطات دانشجو- استاد  (تغییریافته ابزار تجدید‌نظر شده الگوی ارتباطات خانواده) با روایی و پایایی : به منظـور اندازه‌گیـری ابعـاد الگوهای ارتباطات دانشجو- استاد یا به عبارت دیگر، ابعاد جهت‌گیری گفت و شنود و جهت‌گیـری همنوایی دانشجو- استاد از «ابـزار الگوی ارتباطات دانشجو- استاد» استفاده شد . ایـن ابزار با استفاده از گویه‌های ابزار تجدید ‌نظر ‌شده الگوی ارتباطات خانواده (ریچی و فیتزپاتریک، ۱۹۹۰) و جایگزین کردن کلمات «اکثر استادانم در دانشگاه» به جای کلمات «پدر و مادرم» تهیه شد.

 

 

پیش از این، سو (۲۰۰۲) در مطالعه‌ای از این روش به منظور تهیه گویه‌هایی برای اندازه‌گیری ادراک دانش‌آموزان دبیرستانی از ابعاد الگوهای ارتباطات معلمان استفاده کرده است. وی در ابزار خود (ابزار الگوی ارتباطات معلمان) کلمات «اکثر معلمانم در دبیرستان» را به جای کلمات «پدر و مادرم» جایگزین کرده است. سو (۲۰۰۲) از محتوای این ابزار به شیوه مؤلفه‌هـای اصلی دو عامل جهت‌گیری گفت و شنود و جهت‌گیری همنوایی را استخراج کرده است. در پژوهش حاضر نیز این دو عامل در بررسی روایی «ابـزار الگوی ارتباطات دانشجو- استاد» با استفاده از تحلیل عامل اکتشافی به شیوه مؤلفه‌هـای اصلی استخراج شدند. در ادامه، نتایج این بررسی تشریح می‌شود.

 

 

در تحلیل عامل «ابزار الگـوی ارتباطات دانشجو- استاد» اندازه ضـریب کیزر ـ مایر ـ آلکین برابر با ۹۲۰/۰ بود که از کفایت نمونه‌گیری محتوایی ماتریس همبستگی اطلاعات حکایت داشت. ضریب آزمون کـرویت بارتلت (شاخص کفایت ماتـریس همبستگی) نیـز بـرابـر با ۰۲۴/۶۳۹۸ و در سطـح ۰۰۰۵/۰ p < معنادار بود. 
بر اساس نمودار اسکری دو عامل استخراج شد. با توجه به شیب نمودار اسکری دو عاملی که در شیب تند نمودار آشکار شدند، به عنوان عوامل اصلی قلمداد شدند و عواملی که به صورت موازی در دامنه خط شیب قرار داشتند، پذیرفته نشدند. ارزش ویژه دو عامل استخراجی به ترتیب برابر ۵۴/۷ و ۰۵/۳ بود. این عوامل به ترتیب، ۲۹ و ۷۲/۱۱ درصد و در مجموع، ۷۲/۴۰ درصد از واریانس ابزار را تبیین ‌کردند (گرچه عامل بعدی با ارزش ویژه برابر با ۳۸/۱، ۳۰/۵ درصد از واریانس ابزار را تبیین می‌کرد، به دلیل اینکه در شیب تند نمودار اسکری قرار نداشت به عنوان عامل اصلی در نظر گرفته نشد).

 

 

 

سپس، عوامل استخراجی به شیوه چرخش متعامد واریماکس مورد چرخش قرار گرفتند و بارگذاری‌های عاملی ۳۰/۰ و بیش از آن در نظر گرفته شدند. تحلیل عوامل داده‌ها پس از سه چرخش به بهترین ساختار عاملی خود دست یافت. با استفاده از ماتریس بار عاملی گویه‌ها، بار عاملی هر گویه در دو عامل استخراجی مورد مقایسه قرار گرفت و هر کدام از گویه‌ها زیر مجموعه عاملی قرار گرفتند که در آن دارای بیشترین بار عاملی بودند. پس از تعیین محتوای هر عامل، عوامل استخراجی بر اساس ماهیت گویه‌ها تحت‌عناوین «جهت‌گیری گفت و شنود» و «جهت‌گیری همنوایی» نامگذاری شدند. 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: